AnonymBruker Skrevet 23. september #1 Skrevet 23. september Sønnen min på 11 år liker veldig godt fantasy-sjangeren med tegneseriebøker som Amuletten, Nordlys, Ragnarok, Utstøtt osv. Han liker også godt Trollheim-serien, somhar mye mer tekst men også flere flotte bilder innimellom. Er det noen som kan tipse meg om flere bøker som ikke er tegneserier, men som i likhet med Trollheim har en del fine bilder innimellom? Jeg finner enten bare tegneserier, eller bare bøker uten bilder 😒 Anonymkode: 5dfcb...c75
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:37 #2 Skrevet onsdag kl. 17:37 Det er som regel bare de to alternativene. 😅 Alternativet er serier som Pingles dagbok, Supertruse og bøkene til David Walliams. Monika Steinholm har to serier som kanskje falle i smak: Ankh og Familiaris. Jeg har bare lest Ankh, det er blanding av «vanlig» og tegneserie, serien er fantastisk. Begge seriene passer fint til elleveåringer. Åsa Larsson har skrevet serien Pax, det er fine bilder i boka. Sånn sett kan serien minne om Trollheim. Anonymkode: 9863b...33b 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:39 #3 Skrevet onsdag kl. 17:39 Har han lest Kepler62? Timo Parvola og Bjørn Sortland skriver annenhver bok. Så vidt jeg husker så er det bilder i bøkene. Anonymkode: 9863b...33b 1
Myml1 Skrevet onsdag kl. 17:46 #4 Skrevet onsdag kl. 17:46 W.i.t.c.h om det kan fenge selv om det er jenter i hovedrollene. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:14 #5 Skrevet onsdag kl. 21:14 Tusen takk, da skal jeg låne dem på biblioteket så får vi se om det kan fenge 🤗 Gutta i Trehuset var ikke noe som falt i smak. TS Anonymkode: 5dfcb...c75
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:49 #6 Skrevet torsdag kl. 17:49 Jeg kom på et tips mens jeg var på jobb i dag. Boka har ikke bilder og er kanskje derfor ikke aktuell, men den er kort (93 sider), er utrolig spennende og har korte kapitler. Udyr av Ingvild Bjerkeland. Det kom en oppfølger tidligere i år. Den er ca 50 sider lengre, men er også spennende. (jeg jobber som barne- og ungdomsbibliotekar hvis du lurer). Anonymkode: 9863b...33b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå