Gå til innhold

Normalt at fastlege bruker privat telefon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg sms av fastlegen. Ikke noe sensitiv informasjon, så ikke brudd på noe taushetsplikt. 
Bare stusset over å bruke egen telefon (sjekket nummeret på 1881), kan jo risikere å få telefoner/sms’er i tide og utide om man sender meldinger fra privat telefon til pasienter…🤷‍♀️ (Ikke det at jeg har tenkt å ta kontakt altså😅) Men det er kanskje vanlig?

Anonymkode: ab5cd...c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være en telefon og et nummer legen bare bruker til jobb.

Anonymkode: ce31d...efd

• Liker 4
Skrevet

Er nok en jobbtelefon, ikke hans private. De fleste fastleger drives som enkeltmannsforetak, derfor du får opp navnet ved søk.

Anonymkode: 278ad...157

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror ikke det er vanlig. Fikk privatnummer til to spesialister i en periode hvor jeg stod i en litt spesiell situasjon og hadde en alvorlig tilstand.

Anonymkode: 21f12...9df

Skrevet

Garantert en telefon kun brukt til jobb, som allikevel er registrert i legens navn. Tviler sterkt på at fastleger bruker private telefoner til 1000pluss pasienter.

Anonymkode: 106ff...b62

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Da er det nok en jobbtelefon. Kom bare opp adressen hans, som når man søker på alle andre folk, så da begynte jeg å lure litt😅

hi

Skrevet

Ble nysgjerrig nå, måtte søke opp min fastlege. Kommer opp boligadressen hennes, men ikke noe telefonnummer. Fascinerende at hun har adressen sin offentlig tenker jeg da.... 

Skrevet

Min fastlege har ringt meg fra privatnummeret hennes en gang. Først trodde jeg at det var legekontoret sitt nummer, de har nemlig en mobil, så jeg lagret nummeret som et av kontorets numre. Men da dukket den kontakten plutselig opp som forslag på snapchat😂 Så jeg googlet nummeret og det kom opp som et av kommunens numre, så hun har tydeligvis privattelefon gjennom kommunen.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ble nysgjerrig nå, måtte søke opp min fastlege. Kommer opp boligadressen hennes, men ikke noe telefonnummer. Fascinerende at hun har adressen sin offentlig tenker jeg da.... 

sikkert fordi hun har enkeltmannsforetak. 

Anonymkode: 1a0da...5e9

Skrevet

Legen jeg jobbet for ringte pasienter fra sin private mobiltelefon🫣

Anonymkode: 1df60...5bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da ble jeg nysgjerrig og måtte sjekke andre leger på legesenteret. Noen hadde kun adresse tilgjengelig, noen var registrert på legesenterets adresse ;uten nummer) og noen var helt skjult. Ingen andre hadde telefonnummer tilgjengelig…

Min lege vil sikkert bare være supertilgjenglig han da🤣

ts

Skrevet

Legen min har tidligere brukt sin private. Han ringte meg. Tidligere har legen ringt med skjult nummer. Så jeg nevnte det for han, at det ikke var skjult lengre. Fikk til svar at det var en glipp, men han takket for beskjeden. Nå har han firma telefon.

Anonymkode: ba117...0ec

Skrevet

Det er nok ikke sånn at legen din sender sms til alle. Sikkert bare de han tenker ikke vil misbruke tilliten. 

Anonymkode: b2c41...f93

• Liker 3
Skrevet

Veldig rart egentlig, når jeg får melding av legen så er det på Helsenorge. Ser ikke helt behovet for å sende sms? Når har jeg aldri blitt oppringt, men de har jo jobbtelefon.

Anonymkode: 63788...ed3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da ble jeg nysgjerrig og måtte sjekke andre leger på legesenteret. Noen hadde kun adresse tilgjengelig, noen var registrert på legesenterets adresse ;uten nummer) og noen var helt skjult. Ingen andre hadde telefonnummer tilgjengelig…

Min lege vil sikkert bare være supertilgjenglig han da🤣

ts

Han kan jo bare slå av telefonen, eller sette det simkortet i "ikke forstyrr" utenom arbeidstid? 

Det er mange som har to telefonnummer og to simkort i samme telefon, og kobler ut det ene utenom arbeidstiden. Og holder sitt private telefonnummer utenfor søkeregister. 

Anonymkode: bd349...d5d

Skrevet

Mannen må bruke sin private innimellom. De deler ikke ut telefoner i det offentlige helsevesen, og ikke alltid han er med en fasttelefon. Er jo bare å sette telefonen på at alle ukjente anrop blir ignorert/ ikke kommer gjennom. 

Men er ikke registrert med nummeret noen steder. 

Anonymkode: 04058...5ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han kan jo bare slå av telefonen, eller sette det simkortet i "ikke forstyrr" utenom arbeidstid? 

Det er mange som har to telefonnummer og to simkort i samme telefon, og kobler ut det ene utenom arbeidstiden. Og holder sitt private telefonnummer utenfor søkeregister. 

Anonymkode: bd349...d5d

Ja, sånn kan det jo være😊

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Legen jeg jobbet for ringte pasienter fra sin private mobiltelefon🫣

Anonymkode: 1df60...5bc

Min fastlege har også ringt meg fra sin private telefon.. men han spurte meg hva som kom opp når han ringte… han hadde koblet feil.. men jeg var den eneste han turte å spørre 🤣🤣🤣 for han viste jeg ringte aldri opp igjen .. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mener du at fastlegen burde ha skjult adresse?

Anonymkode: f5f29...9fc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenkte jeg også. Jeg håper jo virkelig ikke det et slik at den jevne fastlege opplever å bli oppsøkt eller stalket av pasienter som en del av arbeidsdagen!? Trist hvis henmelig adresse skulle være nødvendig...

Anonymkode: c72de...5bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk er sprø... Så det er skjult adresse som gjelder.

Mannen var utrykkende legevakt for en del år tilbake. Da stod jo bilen utenfor når han hadde vakt. Folk vi ikke kjente ringte på døra med forkjøla barn og slikt... 

Anonymkode: 04058...5ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...