AnonymBruker Skrevet 23. september #1 Skrevet 23. september Er du den som dømmer eller den som aksepterer eller noe mellom? Greia er at jeg har en hobby, skal ikke si hvilken for å gjøre det mer anonymt, men vi er en gruppe som møtes noen ganger i måneden ifb denne felles interessen. Jeg har vært med i gruppen i 6 år, hvor noen faller fra og andre kommer inn. Har vel opplevd at de fleste er ganske like. Så fikk vi inn en tidlig i år som er veldig "fargerik", ukonvensjonell. Spes. mtp seksualitet. Veldig fri, kan vi si. Jeg liker henne. Hun er varm og åpen. Men hun har litt rare holdninger til mye. Mange i gruppen begynte å baksnakke henne med en gang, og det blir man fort revet med i. Det er to som forsvarer henne også og jeg er også litt enig i. Kan egentlig ikke si noe mer for å ikke avsløre, men hvordan kommer dere folk som er veldig annerledes i møte? Anonymkode: efcbc...475
AnonymBruker Skrevet 23. september #2 Skrevet 23. september Jeg er åpen og dømmer ikke. Anonymkode: 9df24...57c
AnonymBruker Skrevet 23. september #3 Skrevet 23. september "Det blir man fort revet med i". Hva med å ta ansvar for egne handlinger og at du var med å baksnakke noen? Noen du til og med likte. Jeg kommer dem i møte som alle andre mennesker. Jeg prater med dem og finner ut hva vi evt har til felles. Anonymkode: 44c6b...bdb 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. september #4 Skrevet 23. september Baksnakker ingen. Dømmer alle. Inni meg Anonymkode: 3c6b0...fba 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #5 Skrevet 24. september Jeg møter dem med åpenhet og føler de er som frisk luft. Det verste er jo dem som skal moralisere andres måte å leve på og fortelle hva som er rett og galt på bakgrunn i religion eller deres egen måte å leve livet sitt på - for mye av det som ligger til grunn i norsk kontekst er religion/kristendom og en blanding av jantelov. Det hadde vært fred på jord om alle kunne godta at vi er forskjellig, men fortjener å bli behandlet med likeverd. Anonymkode: b5b1e...fa9
AnonymBruker Skrevet 24. september #6 Skrevet 24. september Det kommer an på. Mennesker jeg oppfatter som genuine og et friskt pust er jeg åpen og lite dømmende ovenfor. De jeg oppfatter som posører som er spesielle bare for å være spesielle ender jeg som regel opp med å trekke meg unna. Sexlivet til folk legger jeg meg ikke borti, lev og la leve, men det er noe som heter TMI 😅 Baksnakking er uansett ikke så hyggelig, kunne kanskje ventilert litt til en nær venninne, helst noen uten tilknytning tl resten av "gjengen". Anonymkode: e00e1...99b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå