Gå til innhold

Jeg kaster alt i restavfall, flere som gjør det samme?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (Akkurat nå):

Hvis det ikke er enkelt å sortere for deg så snakker jeg ikke om deg da vet du. For de fleste er det enkelt, man har ulike dunker. Tar like langt tid å legge i begge dunkene. 

Selvsagt snakker jeg ikke bare om meg. Jeg leser om mange i ulike deler av landet som føler det er utmattende. Og så er det kjipt at vi må betale mer og mer for å gjøre en jobb for renovasjonsselskapet. 

Anonymkode: bc0a8...76a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp!

Jeg sorterer ut papp og Glass/metall. Resten går i samme kverna. 

Anonymkode: 80b38...70a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt snakker jeg ikke bare om meg. Jeg leser om mange i ulike deler av landet som føler det er utmattende. Og så er det kjipt at vi må betale mer og mer for å gjøre en jobb for renovasjonsselskapet. 

Hvordan ser du for deg at renovasjonsselskapet skulle sortert alt hvis alt avfall ble levert usortert?? Skulle det stått en milliard ompa lompaer å sortert ut små plastbiter, pappbiter, glassbiter osv blant brukte tamponger, snørrpapir, bleier, fiskeslam osv? Sorry as, jeg kan sortere eget avfall å gjøre min plikt som menneske som låner en bit av denne hellige jorden mens min sjel går rundt i mitt fysiske legme og bruker av ressursene rundt seg.

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi sorterer heller ikke. Hiver alt i restavfall. 

Anonymkode: 64e3c...6c9

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som sorterer, kjøper dere elbil for å være klimavennlige også?

Anonymkode: 59c69...8e9

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (3 minutter siden):

Hvordan ser du for deg at renovasjonsselskapet skulle sortert alt hvis alt avfall ble levert usortert?? Skulle det stått en milliard ompa lompaer å sortert ut små plastbiter, pappbiter, glassbiter osv blant brukte tamponger, snørrpapir, bleier, fiskeslam osv? Sorry as, jeg kan sortere eget avfall å gjøre min plikt som menneske som låner en bit av denne hellige jorden mens min sjel går rundt i mitt fysiske legme og bruker av ressursene rundt seg.

Det er ikke min jobb å finne ut hvordan renovasjon skal foregå,vet bare at det er slitsomt og ikke rett fram. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke min jobb å finne ut hvordan renovasjon skal foregå,vet bare at det er slitsomt og ikke rett fram. 

Du bruker jordens ressurser men ønsker ikke å gjøre noe tilbake for jorden du lever av. Deg om det.

• Liker 5
Skrevet

Nei kommunen har fine forhold for å

sortere - og jeg ville følt meg elendig hvis jeg kastet alt søppel sammen og bidro til verdens søppelberg og plast som ikke gjenvinnes. Kjenner en som tar av metallstiften på teposen og kaster i metallinnsamling også men der går min grense

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bor i høyblokk så tror ikke det er mulig å oppdage at jeg gjør det siden vi alle i blokken kaster søppelet vårt på samme sted (har bossrom i oppgangen). Er det flere som ikke gidder å kildesortere? Synes det tar så mye krefter å tenke på hvor man skal kaste alt hele tiden, mye lettere å bare kaste alt i samme pose..

Flere?

Anonymkode: 15410...c98

Vil det si at du kaster glass og metall i vanlig restavfall /søppel?

Anonymkode: 814df...943

• Liker 3
Skrevet

Det var trist å se på nyhetene i fjor hvor lite av det vi sorterer som faktisk brukes til noe igjen. Helt meningsløst for mange.

• Liker 6
Skrevet

Du bruker jordens ressurser men ønsker ikke å gjøre noe tilbake for jorden du lever av. Deg om det.

Herregud, hva er det for noe skremselspropaganda du kommer med? Norge bidrar knapt med 0.1% av globale utslipp. Dette er symbolpolitikk og har ingenting for seg.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Reiser du mye med fly? Jeg gjør mye positivt og har ingen dårlig samvittighet. Men jeg syns det er et pes og det er ikke alt jeg har overskudd til. Og jeg vet flere syns det er mye. Haff vi ikke måttet betale så mye så hadde det vært hakket bedre. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke rart at avgiftene øker når forlik har slike holdninger. Temmelig korttenkt. 

Anonymkode: 32216...12d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Blåttvann skrev (31 minutter siden):

For noe skremselspropaganda. Å tro at vi utgjør en forskjell er som å legge en vannslange i Middelhavet og si «slå av når det flommer over». I den globale sammenhengen betyr vi null og niks. Ikke noe annet enn symbolpolitikk 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hater kildesortering. Tar ut pappen pga plass i dunkene.

Plast går i restavfall, samme med noe papir. Har vi hatt festligheter og vi har store mengder med glass, kjører jeg det i kontaineren, men vokser og sånt driver jeg ikke å vasker og lagrer, og kjører det til kontaineren nede ved KIWI. Det går rett i bosset. 

Anonymkode: dc06d...ec5

• Liker 4
Skrevet

Sorterer mat, glass og metall. Resten går i restavfall 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bor i høyblokk så tror ikke det er mulig å oppdage at jeg gjør det siden vi alle i blokken kaster søppelet vårt på samme sted (har bossrom i oppgangen). Er det flere som ikke gidder å kildesortere? Synes det tar så mye krefter å tenke på hvor man skal kaste alt hele tiden, mye lettere å bare kaste alt i samme pose..

Flere?

Anonymkode: 15410...c98

Selvfølgelig ikke, noe så ekkelt.  Man kaster da ikke matavfall sammen med plast. Her har vi Selvfølgelig  plast, matavfall, glass og metall, og restavfall.  Det siste er det minst av. Men hjernevirkdomhet er det kanskje ikke så mye av...

Anonymkode: 0b286...08c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Her sorteres alt, ja!

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Dere som sorterer, kjøper dere elbil for å være klimavennlige også?

Anonymkode: 59c69...8e9

Haha , nei. Kjøpte den fordi den ble billigere 😂

Anonymkode: d8a04...283

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Nope, for her betaler vi for størrelsen på restavfallsdunken. Jo større, jo mer koster den. 

Så her sorteres alt det som kan sorteres ut fra det vi har hjemme, sånn at restavfallsdunken kan være det absolutt minste de kan tilby oss. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...