Gå til innhold

Jeg kaster alt i restavfall, flere som gjør det samme?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Matavfall er vel det enkleste for det går inn i kretsløpet og blir til jord . Bokashi,kompost eller bare grave det ned. 

Anonymkode: bc0a8...76a

Ikke enklest for meg. Jeg spiser sjeldent (diagnose) og når jeg spiser så går det i potetgull, sjokolade, is og godteri. Google gir ingen klart svar om det skal i matavfall eller ikke så da gir jeg faen. 

Hadde jeg spist vanlig middag hver dag så hadde det vært noe annet. 

Anonymkode: 6ef7f...db6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sorterer ut papp og papir som er stort og enkelt. 
Stort i plast kastes for seg, og ren og tørr plast, jeg står ikke å skyller mat emballasje. 

Ellers så går alt i restavfall. 

Vi har fått sortering av matavfall for et halv år siden. Sorterer ikke det heller. Jeg kaster mye mat i emballasje, halvspist og uspist. Jeg gidder ikke å stå å åpne opp alt for å tømme det separat. 
Matavfall ordningen er helt høl i huet!! 

Skam dere som har stemt MDG! Håper dere tråkker på lego. Det partiet vil gjøre alt så mye mer tungvint og jævlig for alle og en hver fremover, på mange flere måter enn bare søppel sortering. 

Hvorfor kjøper du masse mat som du ikke spiser? Miljø er en ting, men det er jo svært uøkonomisk 🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (13 minutter siden):

Hvorfor kjøper du masse mat som du ikke spiser? Miljø er en ting, men det er jo svært uøkonomisk 🤷🏼‍♀️

Fordi jeg har noe som kalles for OCD og spiseforstyrrelse. Jeg velger ikke å gjøre det og hater det såpass mye at jeg har gått i terapi for det. Uten bedring men har nå i alle fall forsøkt det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2025 den 18.41):

Gjorde det tidligere, men har nå blitt flinkere til å sortere etter vi fikk egne spann. Kaster fortsatt batterier og noe klær i restavfallet. Liker enkle løsninger 

Anonymkode: 97764...9b6

Er du seriøst fjern?? Batterier kan skape brann i anlegget!! Koster så lite å ta med til butikken/dunker der de samler inn! Dustete å gjøre det der

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fordi jeg har noe som kalles for OCD og spiseforstyrrelse. Jeg velger ikke å gjøre det og hater det såpass mye at jeg har gått i terapi for det. Uten bedring men har nå i alle fall forsøkt det. 

Det er absolutt viktigere at du får hjelp med spiseforstyrrelse og OCD enn at du sorterer søppel 100%. ❤️

Skrevet

Sorterer alt! Egen sekk til plast, som vi setter ut når det hentes sammen med glass og metall 1 gang i mnd. Kaster glass og metall i dunken ca 1 gang i uka. Papp og papir må tømmes et par ganger i uka. Batterier teipes over polene og has i en pose og leverer i dunk på butikken. Samme med lyspærer. Latskap å ikke sortere!!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (3 timer siden):

Det er absolutt viktigere at du får hjelp med spiseforstyrrelse og OCD enn at du sorterer søppel 100%. ❤️

Enig!

Anonymkode: 0a48b...596

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sorterer papp, og resten går i restavfall. Har bare konteinere med papp og rest der jeg leier. Har ikke bil, så jeg tar ikke bussen til nærmeste stopp og går til sorteringssted for å kaste søppel. 

Anonymkode: 04c66...932

AnonymBruker
Skrevet

Mer grønn idioti i særklasse:

Skal køyre 200 lastebilar med søppel til Sverige: – Forstår godt at folk stiller spørsmål

Det er dyrare å brenne søppel i Noreg enn i Sverige. Norsk klimaavgift er ein del av problemet.

https://www.nrk.no/vestland/avgift-pa-avfallsbrenning-sender-norsk-restavfall-til-sverige-1.17585443

Sitat

No skal restavfallet frå Sunnfjord bli frakta 559 kilometer til varmeanlegg i Åmotfors, i staden for 197 km til Bergen.

I året vil det vere snakk om rundt 200 lastebilar, ifølge NRKs utrekning.

Og dette skal liksom være "miljøvennlig".

Så de godtroende sjelene som tror at det med slik praksis hjelper miljøet å kildesortere, får tro på julenissen; sunn fornuft tilsier full boikott av det "grønne" vanviddet.

Anonymkode: 25d4f...e2d

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...