Gå til innhold

Jeg kaster alt i restavfall, flere som gjør det samme?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
LilleMy_09 skrev (9 minutter siden):

For noe skremselspropaganda. Å tro at vi utgjør en forskjell er som å legge en vannslange i Middelhavet og si «slå av når det flommer over». I den globale sammenhengen betyr vi null og niks. Ikke noe annet enn symbolpolitikk 

Jeg skulle så sjukt ønske at jeg kunne være så apatisk selv, men dessverre. 

Mange bekker små gjør en stor å.

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemme sorterer jeg alltid, men på ferie går alt i restavfallet. 

AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

Nope, for her betaler vi for størrelsen på restavfallsdunken. Jo større, jo mer koster den. 

Så her sorteres alt det som kan sorteres ut fra det vi har hjemme, sånn at restavfallsdunken kan være det absolutt minste de kan tilby oss. 

Leverer de knøttspann da eller? Har aldri sett noe mindre en 80 liter jeg.

Anonymkode: d8a04...283

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryr oss null om sortering. Grønn og svart dunk for restavfall, og blå for papp. Blir enorme mengder søppel med små barn i hus så dunkene er stappfull til randen hver uke.

Anonymkode: 031c6...391

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gjorde det tidligere, men har nå blitt flinkere til å sortere etter vi fikk egne spann. Kaster fortsatt batterier og noe klær i restavfallet. Liker enkle løsninger 

Anonymkode: 97764...9b6

Batterier må du ikke kaste i restavfall 🙈 For det første er det brannfarlig, for det andre er det kritisk at disse materialene blir resirkulert, da det etterhvert er fare for at vi kan gå tomme for enkelte grunnstoff. Og disse kan ikke bare produseres flere av, når det er tomt, så er det tomt. 

Kjipt når det blir så manko at alt på batteri blir luksusvare og svindyrt. 

Anonymkode: 9e44f...945

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Er veldig flink å kildesortere, egen dunk til matavfall, plast,rest,papp og glass. Her tømmes det hver 14 dag,mat og rest. Glass hver 6 eller 8 uke, de andre tingene 1 gang i måneden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Batterier må du ikke kaste i restavfall 🙈 For det første er det brannfarlig, for det andre er det kritisk at disse materialene blir resirkulert, da det etterhvert er fare for at vi kan gå tomme for enkelte grunnstoff. Og disse kan ikke bare produseres flere av, når det er tomt, så er det tomt. 

Kjipt når det blir så manko at alt på batteri blir luksusvare og svindyrt. 

Anonymkode: 9e44f...945

Samme følelsen jeg sitter med på 17-mai og ser på alle ballongene.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan greier folk å fylle en dunk med glass egentlig? Her er det kanskje ti enheter i halvåret. 

Anonymkode: bc0a8...76a

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan greier folk å fylle en dunk med glass egentlig? Her er det kanskje ti enheter i halvåret. 

Utenlandske flasker og bokser brus og øl. Glass og metall går i samme dunk hos oss. 

Anonymkode: ad14c...54f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maiken2025 skrev (1 minutt siden):

Latskap den jobben går fort.

Latskap -jobben? Den går fort? Hva er latskapsjobben? 

Skrevet

Jeg har sortert avfallet så lenge jeg kan huske. Jeg sorterer også klær før jeg vasker dem, og matvarer når jeg setter dem på plass. Jeg skjønner ikke hvorfor søppelsortering skal være vanskeligere enn annen sortering.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Bor i høyblokk så tror ikke det er mulig å oppdage at jeg gjør det siden vi alle i blokken kaster søppelet vårt på samme sted (har bossrom i oppgangen). Er det flere som ikke gidder å kildesortere? Synes det tar så mye krefter å tenke på hvor man skal kaste alt hele tiden, mye lettere å bare kaste alt i samme pose..

Flere?

Anonymkode: 15410...c98

Det høres ut som om det er for vanskelig for deg -å klare å sortere.

Anonymkode: 9e4c0...9cb

• Liker 2
Skrevet

Mye krefter? Neimen huffda. 

Her har vi ikke plastsortering, men pappa og papir, matavfall, og glass og metall går som en lek. (men så er jeg i god form også da 😂)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så de som ikke går ut med søppel hver dag liker å leve med søppel rundt seg? Du er rar, eller dine meninger er rare hvertfall. Jeg har stort hus og plass til sortering inne men har ikke noe godt system derfor oppleves det som kaos og stress. 

Restavfall er søppel,det andre er stress. 

Dra på clas olsen eller ikea å kjøp deg bokser da vel? Er ikke så komplisert. Jeg tenker at din terskel for stress kan ikke være veldig høy hvis sortering av søppel oppleves som hektisk for deg. Litt misunnelig egentlig ;) #ekte livsproblemer her hehe. 

Anonymkode: 0d24b...ff2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (1 minutt siden):

Mye krefter? Neimen huffda. 

Her har vi ikke plastsortering, men pappa og papir, matavfall, og glass og metall går som en lek. (men så er jeg i god form også da 😂)

Oj,så perfekt du er! Har du fått pokal for det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sorterer glass/metal og batteri/elutstyr. Alt annet går i restavfall 😁.

Anonymkode: 1375f...d61

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dra på clas olsen eller ikea å kjøp deg bokser da vel? Er ikke så komplisert. Jeg tenker at din terskel for stress kan ikke være veldig høy hvis sortering av søppel oppleves som hektisk for deg. Litt misunnelig egentlig ;) #ekte livsproblemer her hehe. 

Anonymkode: 0d24b...ff2

Du har liten kunnskap om folk forstår jeg. Har masse kasser så står ikke på det. Men du er heldig med at du er full av energi,for det finnes mange som ikke har det. 

AnonymBruker
Skrevet

Bor i høyblokk så tror ikke det er mulig å oppdage at jeg gjør det siden vi alle i blokken kaster søppelet vårt på samme sted (har bossrom i oppgangen). Er det flere som ikke gidder å kildesortere? Synes det tar så mye krefter å tenke på hvor man skal kaste alt hele tiden, mye lettere å bare kaste alt i samme pose..

Flere?

Anonymkode: 15410...c98

Ja, vi bor i mini Norge, en liten bygd i USA, det lille vi gjør teller ikke uansett. Kaster klær i restavfall også. 

Anonymkode: 8ac7f...65d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (10 minutter siden):

Tviler ikke :fnise:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...