Gå til innhold

Jeg kaster alt i restavfall, flere som gjør det samme?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i høyblokk så tror ikke det er mulig å oppdage at jeg gjør det siden vi alle i blokken kaster søppelet vårt på samme sted (har bossrom i oppgangen). Er det flere som ikke gidder å kildesortere? Synes det tar så mye krefter å tenke på hvor man skal kaste alt hele tiden, mye lettere å bare kaste alt i samme pose..

Flere?

Anonymkode: 15410...c98

• Liker 5
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg sorterer alt jeg kan og har nesten ikke restavfall. Når kommunen min for en stund siden gikk over til tømming kun 1 gang i mnd var det egentlig null stress, har fortsatt ikke full restdunke enda jeg har den minste størrelsen.

Anonymkode: 8a066...cb8

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det tidligere, men har nå blitt flinkere til å sortere etter vi fikk egne spann. Kaster fortsatt batterier og noe klær i restavfallet. Liker enkle løsninger 

Anonymkode: 97764...9b6

• Liker 6
Skrevet

Sorterer papp. Thats it. Pga plass i søppeldunkene. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser flere av naboene kun setter fram restavfallsdunken før tømming, ja, så du er nok ikke alene... 

Anonymkode: 1cf63...b5a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Har man lest seg opp på kildesorteringen der man bor, tar det 2-3 minutter å kildesortere. 

Heng opp en lapp for hva som skal sorteres hvor på kjøkkenbenken. 

Anonymkode: 033f3...7a0

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet

Syntes overhodet ikke det tar noe krefter å sortere søppel når jeg kaster det i dunkene på kjøkkenet. 

• Liker 35
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bor i høyblokk så tror ikke det er mulig å oppdage at jeg gjør det siden vi alle i blokken kaster søppelet vårt på samme sted (har bossrom i oppgangen). Er det flere som ikke gidder å kildesortere? Synes det tar så mye krefter å tenke på hvor man skal kaste alt hele tiden, mye lettere å bare kaste alt i samme pose..

Flere?

Tenk sko alle gjort som deg........håper du blir meget syk og at di driter i deg slik du driter i skikk og bruk

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Flere?

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Flere?

Tenk sko alle gjort som deg........håper du blir meget syk og at di driter i deg slik du driter i skikk og bruk

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Flere?

• Liker 4
Skrevet

Nei, nå er det såpass enkelt å sortere, at jeg gjør det. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sorterer det meste, men er en del plast jeg ikke orker å skylle for jeg ser for meg at det kommer til å stinke i plastavfallet uansett og jeg gidder ikke å fysisk stå å vaske plasten med såpe.  F.eks sånn som det har vært fisk og kylling i lukter veldig syns jeg.

Men jeg er igrunnen såpass nøye på det at jeg tenker at litt "svinn" går bra. Da jeg jobbet på høyskole var det sorteringsstasjon i kantina, men det studentene ikke visste var at alt havnet i restavfallet uansett. Dårlig, syns jeg, men det var ikke min avgjørelse.

Anonymkode: 659cf...a1b

• Liker 12
Skrevet

Nei, jeg sorterer. Så vanskelig er det ikke. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sorterer papp og papir, det havner i en eske ved utgangsdøra. Jeg har ikke plass til fjørti fraksjoner på det lille kjøkkenet mitt, og det er langt til nærmeste returpunkt for f.eks. glass og metall. 

Anonymkode: 1491c...a1e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sorterer papp, resten går i restavfall. 

Anonymkode: da15e...150

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blekkulf skulle kommet på besøk til deg…. Det er viktig å kildesortere, kjenner du ikke på samfunnsansvaret om å ta vare på jordkloden? Kan selvsagt argumentere med at din manglende kildesortering blir en dråpe i havet, men likevel. Antar at du ikke har barn…. 

Anonymkode: 18609...cb6

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Sorterer stor og tørr papp, resten i restavfall. Har såpass lite matavfall at det ville begynt å stikke før posen ble halvfull. Vinninga går litt opp i spinninga når man skal bruke en plastpose på litt frukt- og grønnsaksskrell. Prøver heller å begrense mengden plast.

Anonymkode: 1b843...0d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Flere?

Nei, jeg sorterer. 

Anonymkode: beb12...b46

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Flere?

Har du reflektert over hvor egoistisk det er? 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

Organisk i egen.

Papp og papir i egen.

Resten i restavfall.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, jeg sorterer alt jeg kan og har nesten ikke restavfall. Når kommunen min for en stund siden gikk over til tømming kun 1 gang i mnd var det egentlig null stress, har fortsatt ikke full restdunke enda jeg har den minste størrelsen.

Anonymkode: 8a066...cb8

Bor du på Askøy? Her er det vertfall også kun tømming en gang i måneden 

Anonymkode: 25dc3...57b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...