Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heia folket!

Har et spørsmål jeg trenger svar på siden jeg er litt for pinglete til å spør den som sa det..

Kort fortalt så var jeg i prat med ei på universitetet jeg har begynt å bli venninne med(kjempe kos og veldig glad for å få venner!).. og etter 1 år der nå så har vi begynt å snakke om litt mer personlige ting. Hun hadde da fortalt at de fleste av jentene syns jeg er "intimidating". Altså.. hva betyr det? Litt ekstra kontekst så sa hun at hun syntes jeg var pen og at jeg ikke kommer til å få noen problemer med å komme i forhold etter siste forhold.. som var med en voldelig fyr 😅

Jeg tolker det som at jeg ser skummel ut, men at venninnen min synes jeg er pen fordeom. Og jeg prøver å få et stort og fint nettverk i gang. Er ikke super kjent med gen z slang siden jeg har levd under en stein i 10 år. 

Anonymkode: 0ec2e...f90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å SE skummel ut for at noen skal synes det, det kan like gjerne være språkbruken (og kroppspråket, kanskje i kombinasjon?) som gjør at du oppfattes som skremmende og gjør folk engstelige

Anonymkode: ace15...ed1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tolket det som om de tenker at du fremstår bedre enn dem, men på en positiv måte. Folk som virker selvsikre, kule, superpene, sjarmerende, osv kan være skremmende for andre, fordi de sammenligner seg selv, og tenker at de er mindre pene, kule, og mer usikre.

Anonymkode: bd82a...29c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg leste intim-dating🤣

Jeg fikk høre fra en kollega at hun alltid har hatt respekt for meg, og noe av grunnen er fordi hun hadde inntrykk av at jeg er streng. Jeg ble litt satt ut over det hun sa, fordi jeg har alltid trodd jeg har vært vennlig og hyggelig, ikke streng liksom🙏

Anonymkode: 2da1f...0d8

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville også tolket det som om du er en sterk konkurrent og over snittet vakker og kul, og at det kan få de andre til å føle seg mindre pene og kule.

AnonymBruker
Skrevet

Intimiderende. Bare å søke opp ordet. Du har vel en utstråling som skriker selvsikker da, som de andre føler er ubehagelig. 

Anonymkode: 8e1ca...1ec

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, jeg leste intim-dating🤣

Jeg fikk høre fra en kollega at hun alltid har hatt respekt for meg, og noe av grunnen er fordi hun hadde inntrykk av at jeg er streng. Jeg ble litt satt ut over det hun sa, fordi jeg har alltid trodd jeg har vært vennlig og hyggelig, ikke streng liksom🙏

Anonymkode: 2da1f...0d8

HHAHA sava der har vi ny dating app 🤣

TS

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke engelsk? Det er jo bare å oversette ordet?

Anonymkode: 24eb8...2af

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du trenger ikke å SE skummel ut for at noen skal synes det, det kan like gjerne være språkbruken (og kroppspråket, kanskje i kombinasjon?) som gjør at du oppfattes som skremmende og gjør folk engstelige

Anonymkode: ace15...ed1

Herlighet.. noe så ekkelt.. 😭 Jeg er jo litt over-bevisst om egen oppførsel etter forholdet jeg har vært i(takk for dyktig psyk hjelp).. er skikkelig ekkelt at andre kan bli skremt av meg.. og nå er jeg ikke høy eller stereotypisk skummel i utseende. Tenkte jeg var helt vanlig og normal 😅 men takk så skal jeg gå litt inn i meg selv og analysere litt

TS

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du ikke engelsk? Det er jo bare å oversette ordet?

Anonymkode: 24eb8...2af

Joda, internasjonal familie så det språket er ikke nytt, MEN nå er jeg ikke innafor slang(som jeg skrev). Er såpass gammel at jeg tenkte true crime, suspect number one . Morder tryne liksom 🥲

TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herlighet.. noe så ekkelt.. 😭 Jeg er jo litt over-bevisst om egen oppførsel etter forholdet jeg har vært i(takk for dyktig psyk hjelp).. er skikkelig ekkelt at andre kan bli skremt av meg.. og nå er jeg ikke høy eller stereotypisk skummel i utseende. Tenkte jeg var helt vanlig og normal 😅 men takk så skal jeg gå litt inn i meg selv og analysere litt

TS

Nja, jeg tror det like gjerne kan handle om deres egen usikkerhet. (Deres = de som oppfatter deg som intimiderende.) Det høres ut som en sånn floskel du hører i forhold til selvutvikling og sånt. Mulig du er tydelig på hva du aksepterer og ikke, og for dem som ikke er vant til tydelige beskjeder, spesielt angående ting som ikke er greit, kan det fremstå (unødvendig🙈) strengt eller bastant og ... Tja, intimiderende. Tenk resting bitch face i stedet for mordertryne, og så overfør det til fremtoning/kroppsspråk.

Jeg overhørte en samtale på jobb en gang, der den ene av dem var tydelig på hva som var skjedd, hun ikke forstod dette, og bad den andre forklare. Det hørtes på en måte ganske strengt ut, men jeg oppfattet også en undertone av vennlighet i stemmen til den første. Altså hun var ikke sint, ville bare ha en forklaring på hva som skjedde og hvorfor. Men hun var tydelig og kortfattet, typ "dette(situasjon) skjedde, jeg trenger å vite hvorfor. Forklar". Jeg er konfliktsky, overforklarer og overunnskylder meg altfor ofte, så jeg hadde lett oppfattet henne som truende på den måten at min egen usikkerhet vil bli utfordret av hennes måte å være på. Samtidig som jeg beundrer måten hun klarer å være direkte og respektfull samtidig på.

Anonymkode: ad895...38d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres ut som en sånn floskel du hører i forhold til selvutvikling og sånt.

... Men jeg mener det faktisk helt seriøst.

Måtte bare føye det til.

Anonymkode: ad895...38d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også at dette handler om dem og ikke om deg. Du er eldre enn dem, har mer livserfaring og er derfor antagelig en dyktigere student. De har mange grunner til å se opp til deg. Selv er de unge, uerfarne og har lav språklig kompetanse, og føler seg underlegen deg. 

Anonymkode: 9e4af...14a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kan også bety at hun føler seg undelegen og at det ikke har noe med TS å gjøre overhode.. 

Anonymkode: 8e2a2...8ad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker det som at du fremstår litt utilnærmelig (uten at det nødvendigvis er tilfelle, selvfølgelig). 

Anonymkode: f45bd...c73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...