Gå til innhold

Mange bor i Oslo-området fordi det sies at «jobbene er her». Vel…Ikke bare jobbene er her, men også 500 andre søkere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lærer og sliter med å få jobb i Oslo-området. Folk i andre yrker opplever sikkert det samme. 
Så hva er vitsen? 

Anonymkode: 19d50...f8e

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi i Oslo hører at jobbene ligger utenfor Oslo 😝

Anonymkode: 46c44...d98

• Liker 5
Skrevet

Jobbene er på vestlandet 

Anonymkode: b1927...f29

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er lærer og sliter med å få jobb i Oslo-området. Folk i andre yrker opplever sikkert det samme. 
Så hva er vitsen? 

Fordi det er tonnevis av jobber å få også? Alle lærere jeg kjenner som underviser fra 8. og oppover og som har store fag i kretsen (norsk eller matematikk) har fått fast jobb temmelig fort, men kanskje ikke eksakt på skolen man ønsker. (Kjenner få barneskolelærere)

Anonymkode: 296cb...9f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så hva er vitsen? 

Kan det skyldes at du har en lite etterspurt fagkombinasjon?

• Liker 2
Skrevet

Typisk kg.  Alltid TS sin feil... 

Det er faktisk ikke så enkelt å bare få jobb lengre, man er en av mange som søker, og det er ikke enkelt å få ett intervju engang. 

Anonymkode: b421b...4b5

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Kom til vakre nord, vi trenger din kompetanse🙏

Anonymkode: a7726...311

• Liker 8
Skrevet

Her jeg bor skriker dem etter ingeniører innenfor IT, bygg, og industri.

Men siden det ikke er Oslo får dem lite søkere.

Dem skriker etter lærere, leger og helsepersonell også.

Masse jobber utenfor Oslo 

Anonymkode: f294d...243

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er faktisk ikke så enkelt å bare få jobb lengre, man er en av mange som søker, og det er ikke enkelt å få ett intervju engang. 

Hæ?

Jeg anser ikke dette som et Oslo-spesifikt problem, men som kjent evner ikke Oslofolk å se resten av landet :P Skal sies at jeg har bodd flere år i Oslo, men mistet heldigvis ikke oppfattelsen av Norge er noe større enn vår hovedstad.

Men hva er vitsen lurer TS på - vitsen med å bo i Oslo? Nei, den er ikke stor.

Anonymkode: 239d6...281

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Som lærer er det ganske enkelt å få jobb hvis man har en ettertraktet fagkombinasjon. Det anbefales å ta store fag som norsk og engelsk. Vanskeligere å få jobb med småe fag. Det gjelder ikke bare Oslo, men hele landet.

Anonymkode: eb162...d25

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så hva er vitsen? 

Kanskje du har feil navn. Hvis du heter Khalid Hossein eller noe sånt, bytt heller navn til  Einar Solbakken.

Skrevet

Jeg søker jobb og jeg ser på stillinger innenfor mitt fagfelt i hele landet. Er ikke mye å oppdrive andre steder. Innimellom er det noe i Bergen eller Trondheim en skjeldent gang et annet sted.

Jeg kan ikke flytte men er villig til litt pendling for riktig jobb. 

Anonymkode: 19422...52b

Skrevet

Ja, det er dessverre sånn. Vi blir likevel i Oslo fordi barna våre trives på nærskolen, og vi har familie og nettverk her. Vi leier en stor leilighet av nær familie til en veldig rimelig penge, så for oss vil det ikke lønne seg å flytte ut av Oslo akkurat nå. 

Anonymkode: 68179...e92

Skrevet

Vel, jeg er jo fra Oslo og kjenner ikke folk andre steder. Er ikke bare-bare å flytte på seg da. De fleste i bygdene har kjent hverandre siden de var små. De fleste single damene på min alder har barn, og det er langt flere menn enn kvinner der

Skrevet
I Grosny skrev (2 timer siden):

Kanskje du har feil navn. Hvis du heter Khalid Hossein eller noe sånt, bytt heller navn til  Einar Solbakken.

Da har man kommet til intervju, men får fremdeles ikke jobben.

Anonymkode: 169a7...2c7

Skrevet
Majer skrev (2 timer siden):

Vel, jeg er jo fra Oslo og kjenner ikke folk andre steder. Er ikke bare-bare å flytte på seg da. De fleste i bygdene har kjent hverandre siden de var små. De fleste single damene på min alder har barn, og det er langt flere menn enn kvinner der

Virker som du regner alt utenfor Oslo som «bygd»? Spesiell definisjon.

Anonymkode: 628de...d3f

• Liker 8
Skrevet

Er det noe som hindrer deg i å søke jobber utenfor Oslo, TS? :klo: Ganske mange ledige lærerjobber totalt i dette landet, og sjeldent så mange søkere utenfor de største byene.

Anonymkode: 404ac...5f8

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor i Oslo, men jobber utenfor.

Er ikke på grunn av jobben jeg bor her, men det yrende livet og de mange (multi-)kulturtilbudene.

Anonymkode: 0d791...36d

• Nyttig 1
Skrevet

Mange ledige lærerjobber i Akershus :)

Anonymkode: 93d78...d08

• Liker 1
Skrevet
Majer skrev (12 timer siden):

Tror du at alle vi som flytter fra små og store plasser i resten av Norge kjenner noen i Oslo når vi flytter dit for å studere 🙂? Man får jo venner.

Anonymkode: 9856b...abf

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...