Elineja Skrevet 23. september #1 Skrevet 23. september Er så usikker på hva jeg skal gjøre. For noen dager siden mistet jeg, altså jeg var gravid. Etter 5 runde med ivf, jeg ble såklart knust. Mannen min som da var på jobb sendte bare en mld med en hjerte emoji. Dagen etter kom han hjem, jeg sto opp og ønsket veldig en klem eller noe form for at han var der for meg. Men det skjedde ikke, istedet var han litt sur, jeg spurt om hva det var men det var ingenting og han prøvde å sove. Jeg satt på badet og gråt, mens han sendte mld om jeg ikke skulle dra snart. Jeg ble sint over at han oppførte seg på det viset og hevet kanskje stemmen mer enn jeg burde.. Da stakk han av, og ble borte hele dagen, jeg prøvde å forklare han at jeg er veldog lei meg, fikk til svar at jeg burde skjønne at han var like lei seg. Selv om jeg satt i flere timer å gråt mens han var ute å besøkte familien sin. Da han kom hjem sa han at han ikke ville snakke mer om det og om det var krangling jeg var ute etter kunne jeg bare holde kjeft. Jeg føler meg så alene, jeg har hatt det vanskelig i noen uker nå og alt han maser om er penger, og at han ikke orker å diskutere.. Jeg har fortalt han at om jeg ikke har hatt barn så har jeg nok ikke vært her lengre. Men ingen reaksjon. Dagene går i ett, jeg er konstant trøtt og tankene går i 100 hele dagen, jeg vil ikke forlate han men samtidig vil jeg. Jeg elsker han men samtidig ikke. Han er alt jeg har forutenom barnet mitt.. En dag vi satt å diskuterte noe så nevnte jeg eksen hans, at han kunne spørre henne om råd når det gjalds det vi snakket om. Det ble dårlig motatt og han ble skikkelig sint for at jeg nevnte henne i en negativ setting. Jeg føler ikke at han elsker meg som han sier, at han bare er sammen med meg for at det er det som er enklest akkurat nå. Jeg er på randen, men han enser det ikke engang. Selv om jeg har sagt det mange ganger, får han snudd det om til å handle om seg selv.. Jeg er så lei, lei av å ha det slik. Skal også sies at jeg har betalt ca 200.000kr selv for ivf. Han har ikke lagt i en krone, jeg lånte 50.000kr av han for å kjøpe bil for ca 1 år siden, som han maser om å få tilbake. Og han har ikke betalt en eneste krone i huslån, strøm eller andre ting siden han flyttet inn med meg for 1 år siden. Jeg syns det er litt urettferdig og lite voksent gjort av en mann på over 40 år. Så nå lurer jeg på om er det jeg som krever for mye eller skal jeg bare si ifra at nok er nok? Beklager langt innlegg. 7
AnonymBruker Skrevet 23. september #2 Skrevet 23. september Kondolerer så mye med tapet av babyen din, det må virkelig ha vært grusomt, sender deg en stor klem. Det må ha vært jævlig vanskelig å sitte der alene også, det hørtes ikke ut som du hadde andre å lene deg på? Og jeg vil si til deg, at forhold trenger ikke være som dette, enten finnes det BEDRE menn, eller så går det også an å være alene, det er ikke farlig. Men det som er farlig, er å bo med noen som ikke bryr seg, det bryter en ned over tid og er forferdelig ødeleggende. Han betaler ikke en gang for seg, han bidro ikke til IVF eller noe. Dette er ikke en mann som tenker på deg. Anonymkode: d666f...e04 3 5
AnonymBruker Skrevet 23. september #3 Skrevet 23. september Dere har bare bodd sammen i 1 år og du er på 5 ivf forsøket? 1:Dere klarer ikke å kommunisere med hverandre. 2:Du har ingen forståelse eller viser rom for at han reagerer annerledes enn deg.Du forlanger bare forståelse din vei. 3: Økonomisk rot og ingen avklarte avtaler,ikke rart han maser! Anonymkode: 7e623...86d 6 10
AnonymBruker Skrevet 23. september #4 Skrevet 23. september Ivf er tøft for psyken og for parforhold. Det lyser igjennom at baby er viktigere for deg enn han. Og muligens at baby for deg er viktigere enn en god mann.. Anonymkode: b457d...be9 13
AnonymBruker Skrevet 23. september #5 Skrevet 23. september Unnskyld at jeg er hard mot deg nå, men du skriver at du allerede har et barn. Er han faren? Alt det negative du lister opp om han og du er fortsatt så ivrig etter å få barn med han? Han viser tydelig at han ikke bryr seg. Likevel vartet du opp og betaler alt. Han vil ikke elske deg mer av den grunn. Du har allerede vist han at du tar til takke med lite, og verre vil det bli om du ikke setter foten ned. Du fortjener bedre. Anonymkode: 48bcc...d5f 6 4
AnonymBruker Skrevet 23. september #6 Skrevet 23. september Hvorfor bidrar han ikke økonomisk, og hvorfor er du så innstilt på å få barn med han såpass tidlig? Ville ventet til det økonomiske var på plass, gjort et par vurderinger til på om han har nok gode kvaliteter til å skulle måtte være bundet til han 18 år frem i tid. Anonymkode: c1f48...61f 4 2
Elineja Skrevet 23. september Forfatter #7 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere har bare bodd sammen i 1 år og du er på 5 ivf forsøket? 1:Dere klarer ikke å kommunisere med hverandre. 2:Du har ingen forståelse eller viser rom for at han reagerer annerledes enn deg.Du forlanger bare forståelse din vei. 3: Økonomisk rot og ingen avklarte avtaler,ikke rart han maser! Anonymkode: 7e623...86d Vi har jo vært sammen lengre enn ett år, men flyttet ikke sammen før da. Jeg syns det er urimelig av han å mase om 50.000 når jeg har betalt hele ivf alene, og sikkert 150.000 i husanliggende.. Jeg har betalt det meste av det jeg har lånt, det er ikke det det står på, men jeg mener han kanskje burde se at han burde vært med på å betale det andre også. Jeg har forståelse for at han reagerer annerledes, men det handler om å være der for den andre parten også.. Jeg slipper det jeg har om jeg ser at han er nedfor for å trøste eller være der for han, jeg kunne aldri ha stukket av å vært borte hele dagen om jeg har visst at kjæresten min har vært hjemme å grått og akkurat har fått de dårligste nyhetene hun kunne ha fått. Det er det jeg ikke skjønner. Det viser jo kunn for meg at han ikke bryr seg om meg? 1
Elineja Skrevet 23. september Forfatter #8 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Unnskyld at jeg er hard mot deg nå, men du skriver at du allerede har et barn. Er han faren? Alt det negative du lister opp om han og du er fortsatt så ivrig etter å få barn med han? Han viser tydelig at han ikke bryr seg. Likevel vartet du opp og betaler alt. Han vil ikke elske deg mer av den grunn. Du har allerede vist han at du tar til takke med lite, og verre vil det bli om du ikke setter foten ned. Du fortjener bedre. Anonymkode: 48bcc...d5f Ja, jeg skjønner det egentlig.. er bare litt usikker for tiden. Nei det blir ikke flere barn, skal ta vare på emg selv og det barnet jeg har. Nei han er ikke far til det barnet 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #9 Skrevet 23. september Elineja skrev (13 minutter siden): Vi har jo vært sammen lengre enn ett år, men flyttet ikke sammen før da. Jeg syns det er urimelig av han å mase om 50.000 når jeg har betalt hele ivf alene, og sikkert 150.000 i husanliggende.. Jeg har betalt det meste av det jeg har lånt, det er ikke det det står på, men jeg mener han kanskje burde se at han burde vært med på å betale det andre også. Jeg har forståelse for at han reagerer annerledes, men det handler om å være der for den andre parten også.. Jeg slipper det jeg har om jeg ser at han er nedfor for å trøste eller være der for han, jeg kunne aldri ha stukket av å vært borte hele dagen om jeg har visst at kjæresten min har vært hjemme å grått og akkurat har fått de dårligste nyhetene hun kunne ha fått. Det er det jeg ikke skjønner. Det viser jo kunn for meg at han ikke bryr seg om meg? Det at du først begynner å se det nå, er nok kroppen din som forteller deg at du ikke under noen omstendighet skal få barn med en uempatisk parasitt. Han har ikke bidratt økonomisk siden han flyttet inn, han har ikke bidratt økonomisk i jakten på DERES barn, han ber deg holde kjeft og han drar når du trenger støtte. Ville du anbefalt ungen din å få barn med en sånn en?? Altså, noen ganger forteller kroppen oss når det er på tide å gi seg. Tror du er langt forbi det stadiet... Anonymkode: 32709...3cc 5 7
AnonymBruker Skrevet 23. september #10 Skrevet 23. september Oppsiden ved at du ikke er gravid er at du slipper å måtte forholde deg til fyren de neste 20 årene. Anonymkode: 7fba7...93e 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. september #11 Skrevet 23. september Få heller barn med en donor. Anonymkode: a5327...766 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. september #12 Skrevet 23. september Elineja skrev (1 time siden): Er så usikker på hva jeg skal gjøre. For noen dager siden mistet jeg, altså jeg var gravid. Etter 5 runde med ivf, jeg ble såklart knust. Mannen min som da var på jobb sendte bare en mld med en hjerte emoji. Dagen etter kom han hjem, jeg sto opp og ønsket veldig en klem eller noe form for at han var der for meg. Men det skjedde ikke, istedet var han litt sur, jeg spurt om hva det var men det var ingenting og han prøvde å sove. Jeg satt på badet og gråt, mens han sendte mld om jeg ikke skulle dra snart. Jeg ble sint over at han oppførte seg på det viset og hevet kanskje stemmen mer enn jeg burde.. Da stakk han av, og ble borte hele dagen, jeg prøvde å forklare han at jeg er veldog lei meg, fikk til svar at jeg burde skjønne at han var like lei seg. Selv om jeg satt i flere timer å gråt mens han var ute å besøkte familien sin. Da han kom hjem sa han at han ikke ville snakke mer om det og om det var krangling jeg var ute etter kunne jeg bare holde kjeft. Jeg føler meg så alene, jeg har hatt det vanskelig i noen uker nå og alt han maser om er penger, og at han ikke orker å diskutere.. Jeg har fortalt han at om jeg ikke har hatt barn så har jeg nok ikke vært her lengre. Men ingen reaksjon. Dagene går i ett, jeg er konstant trøtt og tankene går i 100 hele dagen, jeg vil ikke forlate han men samtidig vil jeg. Jeg elsker han men samtidig ikke. Han er alt jeg har forutenom barnet mitt.. En dag vi satt å diskuterte noe så nevnte jeg eksen hans, at han kunne spørre henne om råd når det gjalds det vi snakket om. Det ble dårlig motatt og han ble skikkelig sint for at jeg nevnte henne i en negativ setting. Jeg føler ikke at han elsker meg som han sier, at han bare er sammen med meg for at det er det som er enklest akkurat nå. Jeg er på randen, men han enser det ikke engang. Selv om jeg har sagt det mange ganger, får han snudd det om til å handle om seg selv.. Jeg er så lei, lei av å ha det slik. Skal også sies at jeg har betalt ca 200.000kr selv for ivf. Han har ikke lagt i en krone, jeg lånte 50.000kr av han for å kjøpe bil for ca 1 år siden, som han maser om å få tilbake. Og han har ikke betalt en eneste krone i huslån, strøm eller andre ting siden han flyttet inn med meg for 1 år siden. Jeg syns det er litt urettferdig og lite voksent gjort av en mann på over 40 år. Så nå lurer jeg på om er det jeg som krever for mye eller skal jeg bare si ifra at nok er nok? Beklager langt innlegg. Begynner å kjenne mange av denne typen. Det er som en epidemi. Nå vet jeg sjelden opphavet til slikt levesett som disse ender opp med,men dette er ca 30% av menna på jobben. Anonymkode: 380fa...def
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:11 #13 Skrevet torsdag kl. 08:11 Du setter i gang mye drama, og fyrer i stand konflikter. «Jeg har fortalt han at om jeg ikke har hatt barn så har jeg nok ikke vært her lengre.» Har du selvmordstanker? Eller sier du sånt bare fordi du vil ha en reaksjon? Sliter du psykisk, eller er du påvirket av hormonene her? Du sier du lånte penger av kjæresten din for et år siden. Hvorfor har du ikke betalt tilbake? Er vel derfor han ikke vil betale for noe annet imens, så lenge du skylder han penger. Man kan ikke bare gå bort i fra en avtale, og lage nye regler/ premisser i etterkant. Disse pengene hadde du tydeligvis hatt råd til å tilbakebetale siden du har brukt flere hundretusen på IVF. Du skylte han 50000. Smålig å låne penger og ikke betale tilbake når man har råd. Da blir det selvfølgelig lite godvilje å få tilbake. Og sånne passiv/ aggressive eller negative utsagn om kjærestens eks bør man holde seg for god for. Han sier ifra at oppførsel din ikke er grei, og det stemmer jo. Hvorfor sier du ikke unnskyld og slutter med dette? Du kunne også vært litt mer forståelsesfull når det gjelder det at folk reagerer forskjellig. Du er skuffet over at han bare sendte et hjerte ifra jobb, men hva mener du han skulle gjort da? Han var tross alt på jobb. Han merket sikkert misnøyen da du kom hjem. Og hvordan kunne han vite at du gråt på toalettet? Som han sa så var han like lei seg. Gjorde du noe for å trøste han da? Du skulle begynne å krangle i stedet, noe han sa ifra om at han ikke ønsket. Før du tar noen seriøse avgjørelser videre syns jeg du bør ta en lengre pause fra hormoner og IVF. Kanskje bo en periode borte fra mannen din, når det er slik at dere ikke klarer å gå overens nå og du ikke klarer å styre deg selv. Jeg kan ikke se at han har gjort noe veldig galt ut i fra det du skriver her. Anonymkode: 0d792...4ad 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:39 #14 Skrevet torsdag kl. 08:39 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du setter i gang mye drama, og fyrer i stand konflikter. «Jeg har fortalt han at om jeg ikke har hatt barn så har jeg nok ikke vært her lengre.» Har du selvmordstanker? Eller sier du sånt bare fordi du vil ha en reaksjon? Sliter du psykisk, eller er du påvirket av hormonene her? Du sier du lånte penger av kjæresten din for et år siden. Hvorfor har du ikke betalt tilbake? Er vel derfor han ikke vil betale for noe annet imens, så lenge du skylder han penger. Man kan ikke bare gå bort i fra en avtale, og lage nye regler/ premisser i etterkant. Disse pengene hadde du tydeligvis hatt råd til å tilbakebetale siden du har brukt flere hundretusen på IVF. Du skylte han 50000. Smålig å låne penger og ikke betale tilbake når man har råd. Da blir det selvfølgelig lite godvilje å få tilbake. Og sånne passiv/ aggressive eller negative utsagn om kjærestens eks bør man holde seg for god for. Han sier ifra at oppførsel din ikke er grei, og det stemmer jo. Hvorfor sier du ikke unnskyld og slutter med dette? Du kunne også vært litt mer forståelsesfull når det gjelder det at folk reagerer forskjellig. Du er skuffet over at han bare sendte et hjerte ifra jobb, men hva mener du han skulle gjort da? Han var tross alt på jobb. Han merket sikkert misnøyen da du kom hjem. Og hvordan kunne han vite at du gråt på toalettet? Som han sa så var han like lei seg. Gjorde du noe for å trøste han da? Du skulle begynne å krangle i stedet, noe han sa ifra om at han ikke ønsket. Før du tar noen seriøse avgjørelser videre syns jeg du bør ta en lengre pause fra hormoner og IVF. Kanskje bo en periode borte fra mannen din, når det er slik at dere ikke klarer å gå overens nå og du ikke klarer å styre deg selv. Jeg kan ikke se at han har gjort noe veldig galt ut i fra det du skriver her. Anonymkode: 0d792...4ad Du er den eneste i tråden som synes det er greit at en part snylter, er slem, ikke bidrar etc etc. Du burde ligge av nett frem til du ikke har behov for å tråkke på de som ligger nede. Anonymkode: 32709...3cc 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:44 #15 Skrevet torsdag kl. 08:44 Elineja skrev (På 23.9.2025 den 15.25): Så nå lurer jeg på om er det jeg som krever for mye eller skal jeg bare si ifra at nok er nok? Beklager langt innlegg. Helt ærlig, så er ikke det forholdet liv laga! Anonymkode: a36e3...f57 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:47 #16 Skrevet torsdag kl. 08:47 Det klassiske er jo at alt til sludd handler om barneproduksjon, og da får mange menn nok etterhvert. Han har det nok ikke bra han heller, og dine behov trumfer ikke hans. Når det har blitt så ille tenker jeg det er på tide å gå hver til sitt. I det minste legge fra seg barneplanene og reparere det dere allerede har. Ikke vits å starte noe forsøk nr 6 når klimaet hjemme er så dårlig. Anonymkode: 9369e...3d4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:20 #17 Skrevet torsdag kl. 09:20 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du er den eneste i tråden som synes det er greit at en part snylter, er slem, ikke bidrar etc etc. Du burde ligge av nett frem til du ikke har behov for å tråkke på de som ligger nede. Anonymkode: 32709...3cc Hvor står det at samboeren er slem, snylter og ikke bidrar? Det var jo hun som i første omgang lånte penger av han, som hun ikke gir tilbake. Han tar det stadig opp, men TS vil ikke betale tilbake. Hvem snylter? Han var raus og lånte henne 50000 til bil. Hun er utakknemlig, setter ikke pris på det positive han gjør, og betaler ikke lånet tilbake selv om hun hadde hatt råd. Jeg hadde heller ikke betalt mere penger til noen som skylte meg penger. Hadde du? Unødvendig med hersketeknikker. Hever meg over det. Hun klager over at han bare sendte en hjerteemoji ifra jobb. Hva mener du han skulle ha gjort mer når han var på jobb? Han var lei seg han og. Det er to parter her. Fosteret som ikke overlevde var 50% hans DNA. Anonymkode: 0d792...4ad 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:35 #18 Skrevet torsdag kl. 09:35 Brutalt men sant, tenker at det er like greit at dere ikke får barn sammen. Anonymkode: 1d56c...134 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:53 #19 Skrevet torsdag kl. 09:53 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvor står det at samboeren er slem, snylter og ikke bidrar? Det var jo hun som i første omgang lånte penger av han, som hun ikke gir tilbake. Han tar det stadig opp, men TS vil ikke betale tilbake. Hvem snylter? Han var raus og lånte henne 50000 til bil. Hun er utakknemlig, setter ikke pris på det positive han gjør, og betaler ikke lånet tilbake selv om hun hadde hatt råd. Jeg hadde heller ikke betalt mere penger til noen som skylte meg penger. Hadde du? Unødvendig med hersketeknikker. Hever meg over det. Hun klager over at han bare sendte en hjerteemoji ifra jobb. Hva mener du han skulle ha gjort mer når han var på jobb? Han var lei seg han og. Det er to parter her. Fosteret som ikke overlevde var 50% hans DNA. Anonymkode: 0d792...4ad I hi: Og han har ikke betalt en eneste krone i huslån, strøm eller andre ting siden han flyttet inn med meg for 1 år siden. Anonymkode: 7fba7...93e 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:50 #20 Skrevet torsdag kl. 10:50 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): I hi: Og han har ikke betalt en eneste krone i huslån, strøm eller andre ting siden han flyttet inn med meg for 1 år siden. Anonymkode: 7fba7...93e Og hun har fremdeles ikke etter ett år betalt tilbake pengene hun lånte for et år siden. Hun får starte med å ordne opp i økonomien hvor hun skylder penger først tenker jeg. Hun har misligholdt lånet hans. Dette er konsekvensene når hun ikke betaler tilbake etter gjentatte purringer som TS beskriver som «han maser bare om penger». Hvorfor mener dere at det er greit at hun ikke betaler tilbake lånet? Jeg syns det var veldig generøst av han å låne henne 50000kr. Tydeligvis burde han ikke ha gjort det, siden han fremdeles ikke har fått de tilbake. Anonymkode: 0d792...4ad 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå