Gå til innhold

Hva kan man spørre om i et forhold som har vart i 2 måneder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn, noe som gjør at vi foreløpig ikke treffes oftere enn annenhver helg. Plutselig har han noen planer i november som gjør at jeg vil se han kun et par dager. Jeg spurte han om han ville bli med på en konsert til våren men da sa han at han kanskje var på ferie (må ta ut ferie i den perioden pga jobben hans). Det jeg lurer på er om jeg kan spørre han om det plutselig kan skje at han reiser bort på ferie i noen uker, uten at han spør meg noe rundt det?

Jeg liker å planlegge litt, vite hva jeg skal. Både pga barnet og at jeg har mange venner og familie jeg også finner på ting med. Han er veldig på det å "ta ting som de kommer", mens jeg er oppriktig interessert i noe seriøst.... Syntes dette er litt vanskelig.

Anonymkode: d4e02...abc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med de menn som "tar ting som de kommer.." er at de ikke er seriøse og legger mest planer for seg selv. 

Anonymkode: dfec0...778

• Liker 16
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min erfaring med de menn som "tar ting som de kommer.." er at de ikke er seriøse og legger mest planer for seg selv. 

Ts her. 
det er det jeg tenker også.

Lurer liksom på om «alle» tenker at det er helt greit at kjæresten kommer og forteller at han skal til Spania i 4 uker neste sommer…..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To måneder siden dere traff hverandre, eller siden dere ble eksklusive? Det er bare september, det er lenge til våren - det er begrenset hvor mye planer jeg kan og vil legge og hvor sikker jeg kan være så lang tid i forveien, uansett hvem som spør. Som barnløs er han dessuten sannsynligvis vant til å kunne ta ting litt mer på sparket - det trenger ikke bety at han er mindre seriøst enn deg, han lever og tenker bare litt annerledes enn du gjør. Vær forsiktig med å gjøre din tankegang og dine vaner til fasiten du forventer at han skal tilpasse seg. 

Anonymkode: b8269...620

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

To måneder siden dere traff hverandre, eller siden dere ble eksklusive? Det er bare september, det er lenge til våren - det er begrenset hvor mye planer jeg kan og vil legge og hvor sikker jeg kan være så lang tid i forveien, uansett hvem som spør. Som barnløs er han dessuten sannsynligvis vant til å kunne ta ting litt mer på sparket - det trenger ikke bety at han er mindre seriøst enn deg, han lever og tenker bare litt annerledes enn du gjør. Vær forsiktig med å gjøre din tankegang og dine vaner til fasiten du forventer at han skal tilpasse seg. 

Hehe hva sbakker du om, de er kjærester. Det der "exclusive" greiene er noe jævla tull, enten er en ilag eller ikke. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Lurer liksom på om «alle» tenker at det er helt greit at kjæresten kommer og forteller at han skal til Spania i 4 uker neste sommer…..

2 måneder og han får ikke legge planer selv?

Stakkars mann.

Anonymkode: 63c19...0b5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Man burde kunne snakke om og spør om hva som helst fra dag en. Men dere er trolig ikke kjærester.. virker ikke som det, mener jeg.

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (3 minutter siden):

Man burde kunne snakke om og spør om hva som helst fra dag en. Men dere er trolig ikke kjærester.. virker ikke som det, mener jeg.

Jo, vi er kjærester! 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

2 måneder og han får ikke legge planer selv?

Stakkars mann.

Å herregud! Det har jeg da ikke sagt!

Jeg vil vite om han, etter å ha vært i et forhold i nesten et år plutselig kommer og sier at han skal til Spania i 4 uker.

For noen er det ok, andre syntes ikke det er like greit.

Han har, som sagt, mange planer fremover, som han hadde før vi ble sammen, og det er selvsagt helt ok. Jeg vil være i et forhold hvor det er litt forutsigbarhet. At du ikke trives med det er jo helt fint. At han kanskje ikke gjør det heller er også greit, men da er han kanskje ikke den rette for meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hehe hva sbakker du om, de er kjærester. Det der "exclusive" greiene er noe jævla tull, enten er en ilag eller ikke. 

Men det er ganske stor forskjell på "kjent hverandre i to måneder" og "datet et halvår før vi ble sammen", ikke minst når det gjelder i hvor stor grad man har blitt en naturlig integrert del av andres planlegging og tankegang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo, vi er kjærester! 😂

Men han vil ta det som det kommer? 

Han tar ikke dere så seriøst da... Legg dine egne planer uten han. 

Anonymkode: e8797...411

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han tar ikke dere så seriøst da... Legg dine egne planer uten han. 

Anonymkode: e8797...411

Hvorfor skal den som har barn, og derfor er litt fastlåst, legge føringer for når og hva han får lov til?

Må den som treffer på noen med barn fra før alltid følge deres tidsplan?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skal den som har barn, og derfor er litt fastlåst, legge føringer for når og hva han får lov til?

Må den som treffer på noen med barn fra før alltid følge deres tidsplan?

Jeg har ikke sagt han må følge meg og min tidsplan. Det er helt frivillig å være sammen med meg. Jeg vil ha forutsigbarhet.

AnonymBruker
Skrevet

Er spørsmålet ditt egentlig; når tid kan jeg forvente at jeg har kontroll i et forhold?

Anonymkode: 8ce90...c46

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er spørsmålet ditt egentlig; når tid kan jeg forvente at jeg har kontroll i et forhold?

Anonymkode: 8ce90...c46

Nei, spørsmålet mitt er når det er innafor å ta opp fremtiden og hvordan man ønsker å ha det i et forhold.

Når jeg leser her så skjønner jeg jo at 90% syntes det er helt ok at partneren deres, over lengre tid, plutselig sier at de skal på ferie alene i 4 uker. Og det er flott for dere! 👏🏻

Jeg foretrekker vel heller et forhold med forutsigbarhet, hvor man prioriterer ferien sammen de 4 ukene i året man har ferie. 
Men, som sagt, fint for dere at dere tar ting på sparket! 😊

AnonymBruker
Skrevet

Dere har datet i 2 mnd og du vil booke noe til våren?

Anonymkode: 6e4aa...30b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere har datet i 2 mnd og du vil booke noe til våren?

Så man kan ikke kjøpe konsertbilletter sammen når man har vært kjærester i 2 måneder?

Shit, det visste jeg ikke….

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg foretrekker vel heller et forhold med forutsigbarhet, hvor man prioriterer ferien sammen de 4 ukene i året man har ferie. 
Men, som sagt, fint for dere at dere tar ting på sparket! 😊

Se for deg at spørsmålet hadde vært at en kvinne som plutselig får mulighet til ferie i Spania får beskjed fra sin mannlige kjæreste at det ikke er ønskelig for det blir for uforutsigbart for han.

En kjæreste som hun ikke bor sammen med en gang.

Det hadde blitt ramaskrik på KG.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så man kan ikke kjøpe konsertbilletter sammen når man har vært kjærester i 2 måneder?

Shit, det visste jeg ikke….

Jeg er forlovet.

Vi sliter med å booke noe ett år før.

Eneste vi har booket er bryllupet og bryllupsreise.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er forlovet.

Vi sliter med å booke noe ett år før.

Eneste vi har booket er bryllupet og bryllupsreise.

Dere sliter med det fordi dere er usikre på om dere fortsatt er sammen da? Kanskje ikke lurt å gifte seg helt enda?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...