Gå til innhold

Koder gruppetimer på senter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utblåsning:
Jeg hadde med en venninne på et treningssenter, på en gruppetime hun aldri hadde prøvd før. Jeg kom inn glad og ga henne en klem, men hun startet timen med kritiske kommentarer til opplegget. Hun fulgte ikke med, ga lite innsats, sjekket mobilen, og ryddet ikke utstyr etterpå. Det samme har skjedd før – begynner å snakke til meg midt i timen, og etterpå kritiserer hun instruktøren høyt, eller så er det noe galt med temperaturen eller begynner å snakke om at det ikke er et bra senter, og mye bedre der og der, selv om det er mitt faste senter hvor jeg trives. Det er alltid et eller annet galt.

For meg handler trening om fokus, respekt for instruktøren og gruppa. Jeg kan trene hvor som helst og har noe å lære av enhver instruktør. Når jeg er i «bobla» vil jeg ha ro. Da blir det vanskelig å ha med noen som setter tonen negativt og tar oppmerksomhet på en måte som bryter med kodene. Jeg blir flau og mister konsentrasjonen.

Dette er en gjenganger i relasjonen, hun kritiserer, kontrer og lytter ikke, mens jeg sitter igjen forvirret og tappet. Samtidig er det sårt å sette grenser, for jeg vil ikke såre. Men nå sist så merket hun det tydelig på meg, og de andre i gruppen gjorde det også.

Hun kommer inn som ny og fersk i en gruppe, og starter med kritikk.... hva gjør jeg? 

Anonymkode: 7b3dd...512

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke invitér henne noe mer. Avslutt vennskapet.

Anonymkode: 041d9...6ce

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvonne med når du vet at hun er sånn?

Neste gang hun spør sier du" Nei jeg trives best å trene alene, får konsentrert meg så mye bedre da. Dessutten trodde jeg ikke du ikke likte stedet/gruppa noe særlig."

Anonymkode: 86919...d03

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du lar være å invitere igjen

Om du får spørsmål er svaret veldig enkelt: "Siden det var helt åpenbart for alle tilstede at du mistrives på de aktivitetene jeg liker, vil jeg selvfølgelig ikke invitere deg med på ting du må lide deg gjennom. Det utsetter jeg ikke vennene mine for,og det blir lite koselig for alle."

Anonymkode: aba13...e7f

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...