Stonegiant Skrevet 23. september #1 Skrevet 23. september Jeg blir helt sjokkert over skjermbruken til deltagerne i denne NRK-reportasjen: https://www.nrk.no/nyttig/xl/franky-_21_-ma-ned-seks-timer-i-skjermtid_-_-ille_-1.17537497 For eksempel Live Nelvik som har jevnt og trutt over flere år snakket om hvor skadelig mobiltelefon er, og at foreldre ikke må finne på å gi det til barna sine, selv har nesten 5 timer (!!!) skjermtid om dagen! Hver eneste dag! Jeg skjønner ikke at det er mulig. Hva er det de gjør i så mange timer? Zombie-stirring på TikTok? Hjelp meg å forstå, for jeg er tydeligvis ikke helt med på hva ungdommen driver med om dagen, til tross for at jeg er yngre enn de fleste kjendisene som nevnes i artikkelen. Kommer de hjem fra jobb, setter seg i sofaen, og begynner å scrolle? Jeg også sløser mye tid hjemme må jeg innrømme, men jeg ser i hvert fall på den store skjermen, aka TV-en. Er disse folkene representative for folk flest? Hvor mye skjermtid har du om dagen?
Sugar&Spice Skrevet 23. september #2 Skrevet 23. september Live sier jo at mye av hennes skjermtid er sms, spond og administrasjon av tre barn med ulike fritidsaktiviteter- samt kommunikasjon med Tore. Hun har også en jobb og leser nok epost på telefonen. Jeg har ca 8 timer i snitt. Er ikke stolt av det… 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 23. september #3 Skrevet 23. september Lydbøker, Spotify, YouTube, Podcaster, streamingtjenester, osv. gjør det fort gjort å få en del skjermtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå