Gå til innhold

NRKs "scrollechallenge" - Hvor mye skjermtid har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt sjokkert over skjermbruken til deltagerne i denne NRK-reportasjen:
https://www.nrk.no/nyttig/xl/franky-_21_-ma-ned-seks-timer-i-skjermtid_-_-ille_-1.17537497

For eksempel Live Nelvik som har jevnt og trutt over flere år snakket om hvor skadelig mobiltelefon er, og at foreldre ikke må finne på å gi det til barna sine, selv har nesten 5 timer (!!!) skjermtid om dagen! Hver eneste dag! Jeg skjønner ikke at det er mulig. Hva er det de gjør i så mange timer? Zombie-stirring på TikTok? Hjelp meg å forstå, for jeg er tydeligvis ikke helt med på hva ungdommen driver med om dagen, til tross for at jeg er yngre enn de fleste kjendisene som nevnes i artikkelen. Kommer de hjem fra jobb, setter seg i sofaen, og begynner å scrolle? Jeg også sløser mye tid hjemme må jeg innrømme, men jeg ser i hvert fall på den store skjermen, aka TV-en.

Er disse folkene representative for folk flest?

Hvor mye skjermtid har du om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Live sier jo at mye av hennes skjermtid er sms, spond og administrasjon av tre barn med ulike fritidsaktiviteter- samt kommunikasjon med Tore. Hun har også en jobb og leser nok epost på telefonen. 

Jeg har ca 8 timer i snitt. Er ikke stolt av det… 

• Liker 1
Skrevet

Lydbøker, Spotify, YouTube, Podcaster, streamingtjenester, osv. gjør det fort gjort å få en del skjermtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...