Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Hei! Desverre så havnet en klut med white spirit ved en feil i vaskemaskinen. Nå stinker det white spirit av ALT Noen tips om hvordan man kan få vekk lukten fra vaskemaskinen og klærne?
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 Hvis du kjører maskinen med en omgang eddik, skal ihvertfall lukten i maskinen forsvinne. Altså først en 90 runde med eddik, og så en nittirunde med bare skyllemiddel (rett i maskinen som vaskemidel) og uten tøy så klart. Klærne ville jeg hengt ute i dagesvis før jeg vasket dem på nytt
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Hvis du kjører maskinen med en omgang eddik, skal ihvertfall lukten i maskinen forsvinne. Altså først en 90 runde med eddik, og så en nittirunde med bare skyllemiddel (rett i maskinen som vaskemidel) og uten tøy så klart. Klærne ville jeg hengt ute i dagesvis før jeg vasket dem på nytt ← Ok, da prøver jeg eddik litt senere Jeg leste noe om lavendel også, hvor får jeg kjøpt lavendel...Noen som vet? Takk for svar evelina Mvh, husmor-noob :O)
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 Bare litt sånn på siden... Kluter med white spirit bør henges opp til tørk, brennes eller kastes et sted den ikke kan gjøre skade, da den kan selvantenne ved å ligge sammenkrøllet.
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2006 #6 Skrevet 28. mars 2006 lavendelolje får du kjøpt på apoteket ← Urk lukter blanding av white spirit og eddik nå... Har prøvd kjøre den engang til med mere skyllemiddel og lavendelolje da.
Gjest Gjesta Skrevet 29. mars 2006 #7 Skrevet 29. mars 2006 Og så må du huske at døren inn til trommelen aldri skal være lukket (med mindre maskinen er i gang så klart) fordi det er alltid fuktighet der inne, så døren skal alltid være åpen for utlufting
Gjest Gjesta Skrevet 29. mars 2006 #8 Skrevet 29. mars 2006 Og så må du huske at døren inn til trommelen aldri skal være lukket (med mindre maskinen er i gang så klart) fordi det er alltid fuktighet der inne, så døren skal alltid være åpen for utlufting ← Jupp, den sto oppe hele dagen etter jeg hadde kjørt de 2 rundene .. Prøver pånytt idag
Gjest Gjesta Skrevet 29. mars 2006 #9 Skrevet 29. mars 2006 Ja, ikke gi deg. Jeg ville nok satt inn en skål med eddik i bunnen av trommelen over natten, og lukket døren, hvis det ikke hjelper nå. White spirit er vanskelig å bli kvitt menikke umulig
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #10 Skrevet 29. mars 2006 Hei! Desverre så havnet en klut med white spirit ved en feil i vaskemaskinen. Nå stinker det white spirit av ALT Noen tips om hvordan man kan få vekk lukten fra vaskemaskinen og klærne? ← Kjør en runde på 60 grader med en slump klor i. Husk god lufting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå