AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:08 #1 Skrevet tirsdag kl. 11:08 I stedefor å vaske bilen i selvvask til 60-90 kr hver gang vurderer vi å kjøpe høytrykkspyler til å vaske bilene. Hvilken billig variant av høytrykkspyler er greie nok? Eks de fra Thansen, biltema etc. Noen som har kjøpt de? Anonymkode: d3b46...cd4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:09 #2 Skrevet tirsdag kl. 11:09 Til bilvask synes jeg billigutgavene fungerer helt fint. De sterkere spylerne kan lett gi skader. Anonymkode: 872b5...4f3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:10 #3 Skrevet tirsdag kl. 11:10 Kjøp en skikkelig. Nilfisk, karcher, ava...etc. Prisklasse? Anonymkode: e64ed...4e0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:47 #4 Skrevet tirsdag kl. 12:47 Billig er greit, det er bare vann lel. Problemet er vinterlagring. Mange høytrykkspylere er laget slik at du ikke får ut alt vannet og så har du typisk en pakning i bunn som frosten ødelegger. Skal du reklamere får du beskjed om at "den er ikke lagret riktig når frosten når maskinen". Så, hageslange it is. Du må jo vaske for hånd uansett for å få bilen ren. Anonymkode: aef8c...651 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:49 #5 Skrevet tirsdag kl. 12:49 Har Kärcher selv. Men skal du få bilen ren og pen nytter det ikke å kun høytrykkspyle den med kaldt vann. Du må på med varmt vann og såpe, og da blir det gjerne gamlemetoden med bøtte og svamp i tillegg. Men det er klart: en slik enhet er et godt hjelpemiddel i tillegg – men ingen erstatning. Må ærlig talt si jeg like gjerne bruker hageslangen hvis bilen ikke er full av søle og griseri. Anonymkode: a1f10...6c6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:50 #6 Skrevet tirsdag kl. 12:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Billig er greit, det er bare vann lel. Problemet er vinterlagring. Mange høytrykkspylere er laget slik at du ikke får ut alt vannet og så har du typisk en pakning i bunn som frosten ødelegger. Skal du reklamere får du beskjed om at "den er ikke lagret riktig når frosten når maskinen". Så, hageslange it is. Du må jo vaske for hånd uansett for å få bilen ren. Anonymkode: aef8c...651 Det er jo bare å lagre høytrykkspyleren frostfritt. Men jeg er enig - skal den bare brukes til bilvask hadde jeg like gjerne spart pengene og brukt hageslange med flere innstillinger for type sprut. Anonymkode: 6701f...75c
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:51 #7 Skrevet tirsdag kl. 12:51 Høytrykkspyler? Jeg har brukt hageslange i 20 år og aldri noe annet. Anonymkode: 5bd2d...690
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:52 #8 Skrevet tirsdag kl. 12:52 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Billig er greit, det er bare vann lel. Problemet er vinterlagring. Mange høytrykkspylere er laget slik at du ikke får ut alt vannet og så har du typisk en pakning i bunn som frosten ødelegger. Skal du reklamere får du beskjed om at "den er ikke lagret riktig når frosten når maskinen". Så, hageslange it is. Du må jo vaske for hånd uansett for å få bilen ren. Anonymkode: aef8c...651 Det er et godt poeng å ta med seg: Enten må den oppbevares et sted med varmegrader, eller så må den pumpes gjennom med frostvæske (og da har du en utfordring til våren, for det ønsker du ikke å helle ut hvor som helst). Det er ikke uten grunn at det er mengder av høytrykkspylere som gis bort hver eneste vår... Anonymkode: a1f10...6c6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå