Gå til innhold

Nerve i klem i arm?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har over ca to uker hatt noe nummenhet og redusert kraft i venstre arm. Tror det kommer av mye bæring av baby på 10 kg og henging over sprinkelseng ifb med soving. 

Når jeg prøver å stramme biceps, kan jeg kjenne at den ikke blir stram, som på andre armen. Jeg har redusert løftekraft, og det å pusse tennene er eksempel på en aktivitet som gjør armen stiv, og det er tungt å gjennomføre. Jeg er redd for at armen etterhvert kan gi etter ved tunge løft, og så videre. 

Har ikke noe videre smerter. 

Jeg prøver nå ulike tøyingsbevegelser i håp om å gjøre det bedre, men merker lite sålangt.

Noen som har erfaring med dette? Vurderer å oppsøke lege viss det ikke bedrer seg etterhvert. 

Anonymkode: 15e0d...9f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nerverots avklemming i nakken, C5? 

Det gir bla svakhet i biceps, skulder og underarm/hånd. Vet det desverre av egen erfaring.

IMG_7055.jpeg

Anonymkode: fe6f0...4bf

• Liker 1
Skrevet

Prøv å avlaste den, men beveg så den ikke stivner. Om det ikke blir bedre ville jeg fått legetime, ja. Det er nok ikke lett å gi armen «fri», men jeg ville prøvd å passe litt på den.

Anonymkode: 5c7c6...a16

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk til lege før helgen. Han har henvist meg til nevrolog, og jeg har fått time i desember til en undersøkelse hvor de skal stikke nåler inn i aktuell muskulatur, og sikkert gjøre noen målinger av et slag. Har noen av dere gjort dette?

Jeg fikk også en kur med Voltaren, men det er ikke noe som hjelper nevneverdig. Blir stadig mer støl og svak i armen, skal ikke rare anstrengelsen til.

Legen håper og tror at det er irritasjon av nervekompleks ved armhulen på grunn av at jeg har hengt mye over babyens sengegrind. Han spurte så fint: "Hvorfor gjør du det?" 😂 Nei, vet ikke jeg, har du hatt baby? 🤭

Håper virkelig jeg får kraften i armen tilbake, for dette er jo helt på trynet!

Anonymkode: 15e0d...9f1

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg fikk under permisjonen med baby doven arm. Var nummen fra albuen og ut hånda i flere fingre. Var til å bli sprø av. Heldigvis mistet jeg ikke voldsomt mye kraft og det var armen jeg ikke løftet med. Det gikk over hos meg, men jeg nevnte det for fysioterapeuten når jeg var der i forbindelse med motsatt skulder. Konklusjonen var noe nerver i klem, sannsynligvis trigget av stram muskulatur. Men der og da, følte jeg meg passe sprø. Grepet i hånda var ikke like sterkt. Sånn som å åpne syltetøyglass eller korker kunne jeg glemme. 

Anonymkode: fc4e7...de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...