Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2002 #1 Del Skrevet 24. november 2002 Har en liten diskusjon på gang med min kjære her. Han mener at når man forlover seg så skal man sette en dato. Og den skal være et år etterpå. Dette er jo den gammeldagse måten å gjøre det på. Jeg for min del mener det at man kan forlove seg, og vite det at "joda, man skal gifte seg med tid og stunder, men ikke akkurat om et år nødvendigvis". Man kan jo sette datoen til både 2 og 3 år? Eller? Vi blir liksom ikke helt samsvarte her Og en annen ting: Er det å gifte seg på nyttårsaften en dum ting? Ødelegger man da hele den dagen med å dra familie og venner inn i kirka? Er ikke det en fin dag å samles på og sende opp raketter, spise masse god mat, og diverse annet som skjer i et bryllup? Bare lurer, jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rina Skrevet 24. november 2002 #2 Del Skrevet 24. november 2002 Han høres litt gammeldags ut ja, synes jeg..det blir liksom litt stress og press på de måten. Og nyttårsaften høres greit ut. Synes nyttårsfeiring er oppskrytt, så et bryllup må vel være toppen da!? (Litt kronglete formulert, men men) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 24. november 2002 #3 Del Skrevet 24. november 2002 Bryllup på nyttårsaften må være bra - da glemmer han ihvertfall ikke bryllupsdagen! Dessuten er det mange som forlover seg uten å sette en dato for bryllupet. Hvor har han fått det ifra, det at man skal være forlovet akkurat et år? Endel (ring-)forlover seg jo ikke før bryllupet, men de "får lov" å gifte seg for det... Forlovelse, når man gjør det, og hvordan man gjør det - å jo være opp til den enkelte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. november 2002 #4 Del Skrevet 24. november 2002 Vi har ikke ringforlovet oss, men satte bryllupet til 13 måneder etter forlovelsen. Da skal det nevnes at vi har vært forlovet før (med hverandre) i 5 år, men at den ble brutt for et års tid siden.....Tror ikke det er noen regler på hvordan dette gjøres. Kjenner folk som har vær forlova i mange år uten å i det hele tatt tenke på bryllup..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 24. november 2002 #5 Del Skrevet 24. november 2002 Har en liten diskusjon på gang med min kjære her. Han mener at når man forlover seg så skal man sette en dato. Og den skal være et år etterpå. Dette er jo den gammeldagse måten å gjøre det på. Jeg for min del mener det at man kan forlove seg, og vite det at "joda, man skal gifte seg med tid og stunder, men ikke akkurat om et år nødvendigvis". Man kan jo sette datoen til både 2 og 3 år? Eller? Vi blir liksom ikke helt samsvarte her Jeg var forlovet da jeg var 19. Da jeg i voksen alder ble forlovet med min nåværende mann, var jeg rimelig klar på at noen fjortisforlovelse i årevis var helt uaktuelt. Skulle vi forlove oss, skulle vi gifte oss også. han fridde en måned før vi ble forlovet (jeg fikk ringen min) og vi giftet oss 13 måneder etterpå. Datoen ble ikke satt før et halvt år før. Så hva man skal og ikke skal, må være personlig, men min mening er at mange ikke legger særlig alvor i en forlovelse - samme som å flytte sammen med den største enkelthet og selvfølgelighet. Lite alvor hos mange. Det er forøvrig en egen tråd om dette lenger ned, om jeg husker riktig. Er det å gifte seg på nyttårsaften en dum ting? Ødelegger man da hele den dagen med å dra familie og venner inn i kirka? Er ikke det en fin dag å samles på og sende opp raketter, spise masse god mat, og diverse annet som skjer i et bryllup? Jeg synes dette ville være en kjempeflott idé! Nyttårsaften er for de fleste en rimelig oppskrytt festeaften - som regel - i hvert fall hos mine venner - så samles man noen venner til en god middag, man er sammen og hygger seg. De derre store ball-festene som alle snakker om, med glitter og designerkjoler etc. tror jeg har forsvunnet mer og mer - i hvert fall når man passerer 30. Og hvilket fint vinterbryllup dere kan få! Legg ut sprøsmålet ditt på Bryllup - skal vedde på at du får mye positiv respons! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suzie Skrevet 24. november 2002 #6 Del Skrevet 24. november 2002 Må nok si meg enig med kjæresten din her. Er enig at det å gå rundt i årevis som forlovet uten noen plan med det er litt "fjortis". Ser ikke helt poenget med det rett og slett.... Min mening er at man ved en forlovelse setter en bryllupsdato. Nå trenger men jo forskjellig tid på å organisere et bryllup, og det kan jo være greit med et par år å planlegge på, det er jo en del ting som skal klaffe. For min egen del giftet vi oss et halvt år etter forlovelsen, og dette var litt kort tid ja... alt gikk bra, men det var litt hektisk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2002 #7 Del Skrevet 24. november 2002 Nja han er litt av den gammeldagse typen, den fyren. Men jeg synes det er søtt :D Men iallefall: På noen plasser er jeg jo litt enig med han. Man kan jo sette dato på det hele - bare ikke nødvendigvis et år etter... Men tenker også det at om man føler at man har truffet Mr.Right - hvorfor vente? Vet om noen som forlovet seg etter et par tre måneder ilag, for så å gifte seg i underkant av et år etterpå. Men de to er virkelig ment for hverandre. Det synes på lang avstand. Så det er jo litt opp til hver enkelt ja... Og hva man føler for der og da. Nyttårsbryllup ja... Jeg liker ideen veldig godt :D Her oppe i nord er jo alltid nyttårskvelden hos oss hvit og kald. Om man da ønsker seg litt stjerner for kvelden, og kanskje en måne, hadde ikke DET blitt romantisk, så vet ikke jeg!! Ja kanskje man skal kopiere dette innlegget inn på Bryllup ja... Det tenkte jeg ikke på. God ide!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå