Gå til innhold

Mobil som ikke fungerer i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

To ganger nå nylig jeg vært i utlandet og telefonen har sluttet å fungere uten WiFi. På 4G kan jeg sende meldinger og ringe med Snap. Ellers ingenting. Får opp et SOS-signal oppe i hjørnet på telefonen. Prøvde å ringe kundeservice, men ingen visste hva det kunne være. Nå skal jeg snart på reise igjen, og vil helst unngå at det samme skjer. Noen som vet hva dette kan være?? Har Telia-abonnement om det skulle ha noe å si.

Anonymkode: 438c5...94f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

To ganger nå nylig jeg vært i utlandet og telefonen har sluttet å fungere uten WiFi. På 4G kan jeg sende meldinger og ringe med Snap. Ellers ingenting. Får opp et SOS-signal oppe i hjørnet på telefonen. Prøvde å ringe kundeservice, men ingen visste hva det kunne være. Nå skal jeg snart på reise igjen, og vil helst unngå at det samme skjer. Noen som vet hva dette kan være?? Har Telia-abonnement om det skulle ha noe å si.

Skrudd av bruk i utlandet?!

Anonymkode: 9a927...b2d

Skrevet

Hvilken telefonmodell er det?

Anonymkode: cf353...020

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Skrudd av bruk i utlandet?!

Anonymkode: 9a927...b2d

Tror ikke det, men skal sjekke. 

Endret av Cinzia
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvilken telefonmodell er det?

Anonymkode: cf353...020

En IPhone 12

Skrevet

Står innstillingene på mobildata riktig? Roaming må være på

IMG_2204.jpeg

Anonymkode: 20bde...f99

Skrevet

Tror siste oppdatering hos Iphone skrudde av Dataroaming i utlandet. 

Du må skru den på igjen i innstillinger 

Anonymkode: f1850...ca1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Står innstillingene på mobildata riktig? Roaming må være på

IMG_2204.jpeg

Hvis du har telia, hvorfor er nettverksvalget ditt ice? 

Jeg kan ikke alt for mye om det, men vet at kollegaene på jobb som tar med telefonen til utlandet ofte sliter, enten bare med at oppkobling til annet nett tar lang tid, eller at de ikke får koblet seg opp - og det er med ice. 

Skrevet
Titania skrev (12 minutter siden):

Hvis du har telia, hvorfor er nettverksvalget ditt ice? 

Jeg kan ikke alt for mye om det, men vet at kollegaene på jobb som tar med telefonen til utlandet ofte sliter, enten bare med at oppkobling til annet nett tar lang tid, eller at de ikke får koblet seg opp - og det er med ice. 

Jeg er ikke ts, jeg viste bare et skjermbilde av hvordan det ser ut når man har valgt roaming. Har ingen problemer med Ice når jeg er i utlandet selv. 

Skrevet

Alt annet en Telenor er ustabilt i utlandet etter min mening. Så Telia,så disse "billige" som i praksis for min erfaring har vært ubrukelige. Da snakker jeg om reiser i Asia f.eks. Altså ikke innenfor Europa. Spiller sjelden en rolle hvilken mobil man har,dersom den er noenlunde moderne. En Iphone 12 skal klare det helt fint.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er ikke ts, jeg viste bare et skjermbilde av hvordan det ser ut når man har valgt roaming. Har ingen problemer med Ice når jeg er i utlandet selv. 

Oh, beklager 😅 Glemte lese AB koden

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Skal sjekke alt dere har foreslått. Det er snakk om en reise i Europa nå, mens det tidligere har vært både i og utenfor. 

AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (På 23.9.2025 den 15.47):

Alt annet en Telenor er ustabilt i utlandet etter min mening. Så Telia,så disse "billige" som i praksis for min erfaring har vært ubrukelige. Da snakker jeg om reiser i Asia f.eks. Altså ikke innenfor Europa. Spiller sjelden en rolle hvilken mobil man har,dersom den er noenlunde moderne. En Iphone 12 skal klare det helt fint.

Det er ikke min erfaring, jeg betaler selvsagt ikke ågerpris for Telenor, og jeg har aldri hatt problemer i utlandet. Reiser ganske mye. 

Anonymkode: 5d9fd...78b

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er ikke min erfaring, jeg betaler selvsagt ikke ågerpris for Telenor, og jeg har aldri hatt problemer i utlandet. Reiser ganske mye. 

Anonymkode: 5d9fd...78b

Er ikke dette noe du klarer stå for? Du må ta dette også anonymt? 😆

Ja,altså jeg reiser mye selv,og står for det jeg sa. Er heller ikke begeistret for Telenor sine priser,men Ice,Nice (Ikke tilgjengelig lenger) og Happybytes har jeg vært veldig uheldig med. Chli etc har jeg ikke prøvd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er relatert til ditt problem TS, men når jeg er i utlandet må jeg velge mobildatanettverk manuelt. Telefonen er innstilt til å gjøre det automatisk, men den gjør det ikke.

Anonymkode: 8d295...47e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært i både Canada og USA med mobilabonnementer hos mindre norske selskaper som ChiliMobil og Onecall, og ingen problemer med noe som helst da. Mobilene våre fungerte akkurat som normalt. Vi har iphone, begge to.

Det er altså ingen generell regel om at "alt annet enn Telenor er ustabilt i utlandet". Det stemmer ikke med vår erfaring.

Anonymkode: 79fb8...d46

AnonymBruker
Skrevet

Chilimobil som bruker Telias nett har fungert helt fint både i og utenfor europa de siste årene. Både i England, Kroatia og Dubai har det vært helt topp og null problemer.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært i både Canada og USA med mobilabonnementer hos mindre norske selskaper som ChiliMobil og Onecall, og ingen problemer med noe som helst da. Mobilene våre fungerte akkurat som normalt. Vi har iphone, begge to.

Det er altså ingen generell regel om at "alt annet enn Telenor er ustabilt i utlandet". Det stemmer ikke med vår erfaring.

Anonymkode: 79fb8...d46

Helt enig, superfornøyd med Chilimobil både i og utenfor europa.

Anonymkode: 4727b...586

Skrevet

Tror jeg skal gå over til Chilimobil. Må være det eneste jeg ikke har prøvd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...