AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:28 #1 Skrevet tirsdag kl. 09:28 To ganger nå nylig jeg vært i utlandet og telefonen har sluttet å fungere uten WiFi. På 4G kan jeg sende meldinger og ringe med Snap. Ellers ingenting. Får opp et SOS-signal oppe i hjørnet på telefonen. Prøvde å ringe kundeservice, men ingen visste hva det kunne være. Nå skal jeg snart på reise igjen, og vil helst unngå at det samme skjer. Noen som vet hva dette kan være?? Har Telia-abonnement om det skulle ha noe å si. Anonymkode: 438c5...94f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:32 #2 Skrevet tirsdag kl. 09:32 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): To ganger nå nylig jeg vært i utlandet og telefonen har sluttet å fungere uten WiFi. På 4G kan jeg sende meldinger og ringe med Snap. Ellers ingenting. Får opp et SOS-signal oppe i hjørnet på telefonen. Prøvde å ringe kundeservice, men ingen visste hva det kunne være. Nå skal jeg snart på reise igjen, og vil helst unngå at det samme skjer. Noen som vet hva dette kan være?? Har Telia-abonnement om det skulle ha noe å si. Anonymkode: 438c5...94f Skrudd av bruk i utlandet?! Anonymkode: 9a927...b2d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:35 #3 Skrevet tirsdag kl. 09:35 Hvilken telefonmodell er det? Anonymkode: cf353...020
Cinzia Skrevet tirsdag kl. 10:09 #4 Skrevet tirsdag kl. 10:09 (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Skrudd av bruk i utlandet?! Anonymkode: 9a927...b2d Tror ikke det, men skal sjekke. Endret tirsdag kl. 10:10 av Cinzia
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:10 #5 Skrevet tirsdag kl. 10:10 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvilken telefonmodell er det? Anonymkode: cf353...020 En IPhone 12 Anonymkode: 438c5...94f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:12 #6 Skrevet tirsdag kl. 10:12 Står innstillingene på mobildata riktig? Roaming må være på Anonymkode: 20bde...f99
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:12 #7 Skrevet tirsdag kl. 10:12 Tror siste oppdatering hos Iphone skrudde av Dataroaming i utlandet. Du må skru den på igjen i innstillinger Anonymkode: f1850...ca1
Titania Skrevet tirsdag kl. 13:28 #8 Skrevet tirsdag kl. 13:28 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Står innstillingene på mobildata riktig? Roaming må være på Anonymkode: 20bde...f99 Hvis du har telia, hvorfor er nettverksvalget ditt ice? Jeg kan ikke alt for mye om det, men vet at kollegaene på jobb som tar med telefonen til utlandet ofte sliter, enten bare med at oppkobling til annet nett tar lang tid, eller at de ikke får koblet seg opp - og det er med ice.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:41 #9 Skrevet tirsdag kl. 13:41 Titania skrev (12 minutter siden): Hvis du har telia, hvorfor er nettverksvalget ditt ice? Jeg kan ikke alt for mye om det, men vet at kollegaene på jobb som tar med telefonen til utlandet ofte sliter, enten bare med at oppkobling til annet nett tar lang tid, eller at de ikke får koblet seg opp - og det er med ice. Jeg er ikke ts, jeg viste bare et skjermbilde av hvordan det ser ut når man har valgt roaming. Har ingen problemer med Ice når jeg er i utlandet selv. Anonymkode: 20bde...f99
Fant80 Skrevet tirsdag kl. 13:47 #10 Skrevet tirsdag kl. 13:47 Alt annet en Telenor er ustabilt i utlandet etter min mening. Så Telia,så disse "billige" som i praksis for min erfaring har vært ubrukelige. Da snakker jeg om reiser i Asia f.eks. Altså ikke innenfor Europa. Spiller sjelden en rolle hvilken mobil man har,dersom den er noenlunde moderne. En Iphone 12 skal klare det helt fint.
Titania Skrevet tirsdag kl. 13:57 #11 Skrevet tirsdag kl. 13:57 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er ikke ts, jeg viste bare et skjermbilde av hvordan det ser ut når man har valgt roaming. Har ingen problemer med Ice når jeg er i utlandet selv. Anonymkode: 20bde...f99 Oh, beklager 😅 Glemte lese AB koden
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:18 #12 Skrevet tirsdag kl. 18:18 Takk for svar alle sammen. Skal sjekke alt dere har foreslått. Det er snakk om en reise i Europa nå, mens det tidligere har vært både i og utenfor. Anonymkode: 438c5...94f
AnonymBruker Skrevet i går, 15:43 #13 Skrevet i går, 15:43 Fant80 skrev (På 23.9.2025 den 15.47): Alt annet en Telenor er ustabilt i utlandet etter min mening. Så Telia,så disse "billige" som i praksis for min erfaring har vært ubrukelige. Da snakker jeg om reiser i Asia f.eks. Altså ikke innenfor Europa. Spiller sjelden en rolle hvilken mobil man har,dersom den er noenlunde moderne. En Iphone 12 skal klare det helt fint. Det er ikke min erfaring, jeg betaler selvsagt ikke ågerpris for Telenor, og jeg har aldri hatt problemer i utlandet. Reiser ganske mye. Anonymkode: 5d9fd...78b
Fant80 Skrevet i går, 16:29 #14 Skrevet i går, 16:29 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er ikke min erfaring, jeg betaler selvsagt ikke ågerpris for Telenor, og jeg har aldri hatt problemer i utlandet. Reiser ganske mye. Anonymkode: 5d9fd...78b Er ikke dette noe du klarer stå for? Du må ta dette også anonymt? 😆 Ja,altså jeg reiser mye selv,og står for det jeg sa. Er heller ikke begeistret for Telenor sine priser,men Ice,Nice (Ikke tilgjengelig lenger) og Happybytes har jeg vært veldig uheldig med. Chli etc har jeg ikke prøvd.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden Jeg vet ikke om dette er relatert til ditt problem TS, men når jeg er i utlandet må jeg velge mobildatanettverk manuelt. Telefonen er innstilt til å gjøre det automatisk, men den gjør det ikke. Anonymkode: 8d295...47e 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden Fant80 skrev (På 23.9.2025 den 15.47): Alt annet en Telenor er ustabilt i utlandet etter min mening. Så Telia,så disse "billige" som i praksis for min erfaring har vært ubrukelige. Da snakker jeg om reiser i Asia f.eks. Altså ikke innenfor Europa. Spiller sjelden en rolle hvilken mobil man har,dersom den er noenlunde moderne. En Iphone 12 skal klare det helt fint. Vi har vært i både Canada og USA med mobilabonnementer hos mindre norske selskaper som ChiliMobil og Onecall, og ingen problemer med noe som helst da. Mobilene våre fungerte akkurat som normalt. Vi har iphone, begge to. Det er altså ingen generell regel om at "alt annet enn Telenor er ustabilt i utlandet". Det stemmer ikke med vår erfaring. Anonymkode: 79fb8...d46
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Fant80 skrev (På 23.9.2025 den 15.47): Alt annet en Telenor er ustabilt i utlandet etter min mening. Så Telia,så disse "billige" som i praksis for min erfaring har vært ubrukelige. Da snakker jeg om reiser i Asia f.eks. Altså ikke innenfor Europa. Spiller sjelden en rolle hvilken mobil man har,dersom den er noenlunde moderne. En Iphone 12 skal klare det helt fint. Chilimobil som bruker Telias nett har fungert helt fint både i og utenfor europa de siste årene. Både i England, Kroatia og Dubai har det vært helt topp og null problemer. AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har vært i både Canada og USA med mobilabonnementer hos mindre norske selskaper som ChiliMobil og Onecall, og ingen problemer med noe som helst da. Mobilene våre fungerte akkurat som normalt. Vi har iphone, begge to. Det er altså ingen generell regel om at "alt annet enn Telenor er ustabilt i utlandet". Det stemmer ikke med vår erfaring. Anonymkode: 79fb8...d46 Helt enig, superfornøyd med Chilimobil både i og utenfor europa. Anonymkode: 4727b...586
Fant80 Skrevet 25 minutter siden #18 Skrevet 25 minutter siden Tror jeg skal gå over til Chilimobil. Må være det eneste jeg ikke har prøvd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå