Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ute av et forhold som har vart i 5 år av og på. Har hele tiden tenkt at det er partner som har de største problemene. .Men etter å ha reflektert over meg selv så har jeg oppdaget ting ved meg selv som ganske sikkert ødelegger. Men som jeg har tenkt at kommer av feil valg av partner. 

F.eks: 

Jeg føler 'ick' etter sex 

Jeg takler ikke kroppsvæsker, syns det er ekkelt. Møkkete truser osv. Gjør meg utent. 

Takler ikke at kjæresten ser hele meg. F.eks mage og underlivet. Har alltid lyset av under sex og ser aldri på kjæresten da vi har sex.  Tør ikke være naken og avslappet rundt kjæresten. 

Klarer aldri bestemme meg for om jeg egentlig vil ha kjæresten. Men bryter sammen under brudd og kjenner på ekstrem sorg når jeg ikke har h*n lengre. 

Produserer masse stygge tanker om kjæresten når jeg føler det går dårlig mellom oss. Da er det lettere å gå fra. 

Orker ikke så mye kyssing. 

Vil så veldig gjerne være nære kjæresten. Men føler så mye uro og anspenthet. 

Anonymkode: 031c6...0fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flere av problemene du nevner er ganske store i forholdssammenheng og hvis man ønsker å være sammen med noen. Mange av disse gjør det jo direkte utrivelig å ha kjæreste, og da er jo hele poenget borte. Jeg vil anbefale psykolog og å løse opp i disse problemene før du tenker på å gå inn i et forhold igjen.

Anonymkode: 2052f...c51

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Flere av problemene du nevner er ganske store i forholdssammenheng og hvis man ønsker å være sammen med noen. Mange av disse gjør det jo direkte utrivelig å ha kjæreste, og da er jo hele poenget borte. Jeg vil anbefale psykolog og å løse opp i disse problemene før du tenker på å gå inn i et forhold igjen.

Hva tenker du er værst?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva tenker du er værst?

Nå er ikke jeg psykolog eller samlivsekspert, men jeg tenker her at det eneste av tingene du nevner som IKKE er et stort problem i forholdssammenheng, er det at du ikke liker møkkete truser. Alle de andre tingene vil påstå at man ikke skal kjenne på i et forhold. Det høres ut som du mistrives i forholdssammenheng, og det skal man jo ikke! Har du mulighet til å snakke med en psykolog om disse problemene? Det kan uansett være lurt å reflektere litt for deg selv på egenhånd (ikke her inne på forumet) over temaene: spør deg selv HVORFOR du føler det slik du gjør. Er det tidligere hendelser som har laget disse assosiasjonene? Er du redd for å bli såret fordi du har blitt det før? osv. Still deg selv alle de vanskelige spørsmålene slik at du kan bearbeide og ta et oppgjør med egne følelser rundt eventuelle ting som har hendt deg tidligere, så kanskje du får løst opp i noen av problemene og følelsen av uro og angst.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror også det kan lønne seg å få litt hjelp til å finne rot-årsaker.

F.eks. er du aseksuell?
En form for angst? OCD? 

Aseksuell er det vanskelig å gjøre noe med, men det finnes teknikker for å redusere angst/OCD (tvangstanker).

Anonymkode: 88e29...887

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Google anxious avoidant . Tipper du finner svaret der. 

Anonymkode: f3ddd...4ca

AnonymBruker
Skrevet

Hva som feiler deg er ikke vårt å anta men en ting er sikker. Ikke innlede noe slags forhold med en seksuell person. Ikke før du har fått hjelp av en profesjonell. 

Anonymkode: d0826...e63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ute av et forhold som har vart i 5 år av og på. Har hele tiden tenkt at det er partner som har de største problemene. .Men etter å ha reflektert over meg selv så har jeg oppdaget ting ved meg selv som ganske sikkert ødelegger. Men som jeg har tenkt at kommer av feil valg av partner. 

F.eks: 

Jeg føler 'ick' etter sex 

Jeg takler ikke kroppsvæsker, syns det er ekkelt. Møkkete truser osv. Gjør meg utent. 

Takler ikke at kjæresten ser hele meg. F.eks mage og underlivet. Har alltid lyset av under sex og ser aldri på kjæresten da vi har sex.  Tør ikke være naken og avslappet rundt kjæresten. 

Klarer aldri bestemme meg for om jeg egentlig vil ha kjæresten. Men bryter sammen under brudd og kjenner på ekstrem sorg når jeg ikke har h*n lengre. 

Produserer masse stygge tanker om kjæresten når jeg føler det går dårlig mellom oss. Da er det lettere å gå fra. 

Orker ikke så mye kyssing. 

Vil så veldig gjerne være nære kjæresten. Men føler så mye uro og anspenthet. 

Gjelder det alle sexpartnere du har hatt eller er det kun hen ? Har ikke noe fasit, men jeg tipper at det er hen du ikke tenner på eller er/var skikkelig forelsket i. 

Jeg også følte meg ekkel med eksmannen,som om jeg ble utsatt for overgrep. Selv med vanlig sex. Alt, kyssing, alle former for væsker var ekkelt med han. Ville ikke vise kroppen min, alltid lyset av. Kom sammen med en ny, helt annerledes. Både BJ og ikke vasket/dusjet (svettelukt m.m.) på noen dager går helt fint. Jeg tenner som bare det. Vi har vært sammen noen år og kjenner slik fortsatt.

Sier ikke at det er hen, men kanskje det er du som ikke har de rette følelsene eller tenner seksuelt på akkurat hen. Du kan jo være glad i vedkommende, men ikke seksuelt kompatibel.

Anonymkode: 6f326...157

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hatt det slik, men vet årsaken,jeg ble misbrukt av min far i flere år opp til tenåringsalder. Nå er jeg over 50 og ferdig med menn, og det problemet er ute av verden.

Anonymkode: 1a242...382

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...