AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Hei. jeg sliter med migrene å lurer litt på reglene rundt egenmeld/sykemeld. jeg var syk 5 sept igjen 12 sept -22 sept. hva må sendes inn? Anonymkode: 7ab49...018
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei. jeg sliter med migrene å lurer litt på reglene rundt egenmeld/sykemeld. jeg var syk 5 sept igjen 12 sept -22 sept. hva må sendes inn? Anonymkode: 7ab49...018 Sjekk med HR-avdelingen. Alle arbeidsplasser har ikke samme praksis. Anonymkode: 6d2dc...128 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjekk med HR-avdelingen. Alle arbeidsplasser har ikke samme praksis. Anonymkode: 6d2dc...128 Har ingen. lite firma med 4 ansatte Anonymkode: 7ab49...018
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Var du sykemeldt eller brukte du egenmelding? Anonymkode: 258a9...53d
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Selv om det er lite firma så er det jo regler for egenmelding.. De fleste har ordningen med at man kan ha maks 3 dager på rad, så må det gå minst 8 dager (usikker på dette tallet) før man kan bruke egenmelding igjen. Og at det er maks 4 ganger i en 12 mnd periode. Men har du ikke vært hos legen? Hvis du har vært hos legen og blitt sykemeldt så sender jo legen inn på nav og du må logge på nav for å sende inn.. Men det gjør man jo da med en gang, så det skulle du isåfall gjort når du hadde vært hos legen.. Om du ikke har vært hos lege så har du ikke sykemelding. Du kan ikke få sykemelding i ettertid. Tror du bør snakke litt med sjefen din om hvordan dette skal gjøres på din arbeidsplass og hva rutinene er. Anonymkode: 8a086...d27
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #6 Skrevet 42 minutter siden Første periode = egenmelding Andre periode = sykmelding (om du ikke fvar i kontakt med lege her så blir nok fraværet lagt inn som "skoft", dvs ugyldig fravær Dette er hvis dere ikke er IA-bedrift Anonymkode: a5bde...478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå