AnonymBruker Skrevet 23. september #1 Skrevet 23. september Mange klager på de rike, men de har aldri plaget meg. De rike betaler inn langt mer skatt enn de tar ut i velferd. De fattige derimot, tar ut langt mer enn de betaler inn. Med andre ord, det er de fattige som tar penger fra meg (via skatteseddelen). Ikke de rike. Anonymkode: 3d727...0f9 12 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. september #2 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange klager på de rike, men de har aldri plaget meg. De rike betaler inn langt mer skatt enn de tar ut i velferd. De fattige derimot, tar ut langt mer enn de betaler inn. Med andre ord, det er de fattige som tar penger fra meg (via skatteseddelen). Ikke de rike. Anonymkode: 3d727...0f9 Jeg ville ikke vært så sikker på det. Jeg husker ikke konkrete tall akkurat nå, men f.eks. Mimir Kristijansson har skrevet masse om hvor mye mer velferdsprofitører tar ut av statskassa enn det fattige totalt gjør. Anonymkode: 27cad...046 27 1 16
AnonymBruker Skrevet 23. september #3 Skrevet 23. september Du høres ut som et veldig opplyst og reflektert menneske. 🫣 Anonymkode: 59f5e...d8a 18 12
AnonymBruker Skrevet 23. september #4 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du høres ut som et veldig opplyst og reflektert menneske. 🫣 Anonymkode: 59f5e...d8a Er noe av det jeg skrev feil? Man blir gjerne rik ved at kapital-investeringer gir stor avkastning over tid. Dette skyldes at kapital-investeringene bidro til å produsere varer og tjenester folk vil ha. Eventuelt så arver barna disse verdiene fra sine foreldre, som i sin tid gjorde gode investeringer. Det betyr at det eneste de rike har gjort er å bidra til produksjon av varer og tjenester som folk liker, og som gjør livet til folk bedre. Hva gjør de fattige, annet enn å leve på andres skattepenger? Anonymkode: 3d727...0f9 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #5 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er noe av det jeg skrev feil? Man blir gjerne rik ved at kapital-investeringer gir stor avkastning over tid. Dette skyldes at kapital-investeringene bidro til å produsere varer og tjenester folk vil ha. Eventuelt så arver barna disse verdiene fra sine foreldre, som i sin tid gjorde gode investeringer. Det betyr at det eneste de rike har gjort er å bidra til produksjon av varer og tjenester som folk liker, og som gjør livet til folk bedre. Hva gjør de fattige, annet enn å leve på andres skattepenger? Anonymkode: 3d727...0f9 Hvem er det som faktisk produserer disse varene da, tror du? Anonymkode: 8dee6...bee 6 5
AnonymBruker Skrevet 23. september #6 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem er det som faktisk produserer disse varene da, tror du? Anonymkode: 8dee6...bee Det varierer. Noen ganger er det arbeidere, noen ganger er det maskiner, og noen ganger er det eierne selv. Det spiller uansett ingen rolle ettersom arbeidere bytter frivillig og fritt sin kompetanse og sitt arbeid mot kompensasjon. Anonymkode: 3d727...0f9 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #7 Skrevet 23. september Hvor mener du grensen mellom fattig/rik er Ts? Hvem annser du som fattig? Anonymkode: 0a21c...ed8 3
AnonymBruker Skrevet 23. september #8 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange klager på de rike, men de har aldri plaget meg. De rike betaler inn langt mer skatt enn de tar ut i velferd. De fattige derimot, tar ut langt mer enn de betaler inn. Med andre ord, det er de fattige som tar penger fra meg (via skatteseddelen). Ikke de rike. Anonymkode: 3d727...0f9 Feil, det er i stor grad rike velferdsprofitører og rike mennesker som beriker seg selv med gråsone-skattehull som tar dine penger. Hvor mye fikk Petter Stordalen i subsidier under pandemien versus hvor mye uføre Madgalene fikk? Hvor mye har rike energi-investorer fått i subsidier versus hvor mye minstepensjonist Einar har fått? Anonymkode: b3214...7b9 12 7
AnonymBruker Skrevet 23. september #9 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Feil, det er i stor grad rike velferdsprofitører og rike mennesker som beriker seg selv med gråsone-skattehull som tar dine penger. Hvor mye fikk Petter Stordalen i subsidier under pandemien versus hvor mye uføre Madgalene fikk? Hvor mye har rike energi-investorer fått i subsidier versus hvor mye minstepensjonist Einar har fått? Anonymkode: b3214...7b9 Velferdsprofitør er et idiotisk kommunist-uttrykk uten rot i virkeligheten. Stordalen var rik lenge før pandemien. Han ble rik fordi han tilbyr en tjeneste, hotellopphold, som folk vil ha. Støtten han fikk under korona var kompensasjon fordi staten også tvang hotellene hans, direkte og indirekte, til å stenge. Anonymkode: 3d727...0f9 4 1
Abra Skrevet 23. september #10 Skrevet 23. september Ja faen ta alle barnehagebarn, skolebarn, eldre mennesker, syke mennesker. Hvordan våger de stjele fra deg (via skatteseddelen)? 15 9
AnonymBruker Skrevet 23. september #11 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Velferdsprofitør er et idiotisk kommunist-uttrykk uten rot i virkeligheten. Stordalen var rik lenge før pandemien. Han ble rik fordi han tilbyr en tjeneste, hotellopphold, som folk vil ha. Støtten han fikk under korona var kompensasjon fordi staten også tvang hotellene hans, direkte og indirekte, til å stenge. Anonymkode: 3d727...0f9 Men det var kun de rike som fikk denne kompensasjonen når de ble tvunget til å stenge. Småbedrifter måtte derimot bare gå konkurs. Anonymkode: b3214...7b9 6 3
AnonymBruker Skrevet 23. september #12 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det var kun de rike som fikk denne kompensasjonen når de ble tvunget til å stenge. Småbedrifter måtte derimot bare gå konkurs. Anonymkode: b3214...7b9 Det er fordi politikerne, ikke de rike, avgjorde dette. Grunnen er selvfølgelig for å beskytte arbeidsplasser. Dersom f.eks. Strawberry hadde gått konkurs, og 10-15 tusen ansatte i Norge hadde mistet jobben. Anonymkode: 3d727...0f9 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #13 Skrevet 23. september Abra skrev (4 minutter siden): Ja faen ta alle barnehagebarn, skolebarn, eldre mennesker, syke mennesker. Hvordan våger de stjele fra deg (via skatteseddelen)? Det er synd, ja, at så mange snylter på andre, og ikke klarer seg selv. Anonymkode: 3d727...0f9
Abra Skrevet 23. september #14 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er synd, ja, at så mange snylter på andre, og ikke klarer seg selv. Anonymkode: 3d727...0f9 Gjesp, bedre forsøk neste gang. 8 3
AnonymBruker Skrevet 23. september #15 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er synd, ja, at så mange snylter på andre, og ikke klarer seg selv. Anonymkode: 3d727...0f9 Det verste med disse snylterne, som lever på andre, er at de er ikke engang takknemlige. De mener det er naturlig, retterdig og innlysende at de skal få penger av andre.. Anonymkode: 3d727...0f9 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #16 Skrevet 23. september Abra skrev (Akkurat nå): Gjesp, bedre forsøk neste gang. Forsøk på hva da? Snylte - leve av andres midler https://naob.no/ordbok/snylte Anonymkode: 3d727...0f9
AprilLudgate Skrevet 23. september #17 Skrevet 23. september Ok. Hva skal de som tjener mer enn deg gjøre med din inntektsgruppe da? 4
AnonymBruker Skrevet 23. september #18 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det verste med disse snylterne, som lever på andre, er at de er ikke engang takknemlige. De mener det er naturlig, retterdig og innlysende at de skal få penger av andre.. Anonymkode: 3d727...0f9 ja, Stordalen og velferdprofitør-milliardær Sundby og de andre kapitalist-vennene deres utviser svært lite takknemlighet, jeg er helt enig. Anonymkode: b3214...7b9 2
hilarious2016 Skrevet 23. september #19 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville ikke vært så sikker på det. Jeg husker ikke konkrete tall akkurat nå, men f.eks. Mimir Kristijansson har skrevet masse om hvor mye mer velferdsprofitører tar ut av statskassa enn det fattige totalt gjør. Anonymkode: 27cad...046 Hvis du med velferdsprofitører sikter til foretak som driver barnehager og sykehjem (f.eks.) så har jo de åpenbart en viktig samfunnsrolle, da kommune og stat ikke klarer å stille tilstrekkelig med plasser til disposisjon. Hvorvidt man mener det er en god løsning eller ikke, kan diskuteres. Men å trekke inn dette som et eksempel på det motsatte av hva TS hevder er jo skivebom. 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #20 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ja, Stordalen og velferdprofitør-milliardær Sundby og de andre kapitalist-vennene deres utviser svært lite takknemlighet, jeg er helt enig. Anonymkode: b3214...7b9 Takknemlighet for hva da? Stordalen og co var takknemlige for Korona-støtten, men det skulle da bare mangle. Om staten hadde nektet deg (ved lov) å utføre ditt inntektsgivende virke, så skulle det bare mangle at du også hadde fått kompensasjon. Anonymkode: 3d727...0f9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå