Gå til innhold

angst/fobier

monikabrx

Anbefalte innlegg

De fleste av oss har ett eller annet man er redd for..

Har du fobi for noe?

Hva og evt hvorfor om du vet det da..

Jeg er hysterisk redd for slanger/marker :hår:

Jeg blir tilogmed fysisk kvalm når jeg ser en meitemark.

Hvorfor det er sån aner jeg ikke..

Endret av monikabrx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er hysterisk redd for slanger/marker :hår:

Jeg blir tilogmed fysisk kvalm når jeg ser en meitemark.

Hvorfor det er sån aner jeg ikke..

Haha trodde jeg var den eneste med meitemark-fobi jeg. Jeg får også helt dilla når jeg ser en mark på bakken. Når det regner og de kommer opp fra bakken vet jeg nesten ikke hvordan jeg skal gå for å unngå å tråkke på dem.

Meitemark er verdens ekleste skapninger synes jeg, og jeg har skikkelig panikkangst for dem. Har til og med hatt mareritt om mark om natta. KOKO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg er redd for store møll når de kommer innendørs, utendørs har jeg ikke noe imot dem. Og så har jeg høydeskrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

fobi mot edderkopper. Blodet fryser til is og hjertet synker ned i magen når jeg ser en stor en :forvirret:

Har også litt sosial angst. kan fint gå på byen edru og alene og prate med fremmede, men folk jeg kjenner/bekjente unngår jeg så langt jeg kan,-og for mange av de på ett sted klarer jeg bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaggermus!! Om noen syns mus og rotter er ekle er flaggermus tusen ganger eklere!- Rotter med vinger!! :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha trodde jeg var den eneste med meitemark-fobi jeg. Jeg får også helt dilla når jeg ser en mark på bakken. Når det regner og de kommer opp fra bakken vet jeg nesten ikke hvordan jeg skal gå for å unngå å tråkke på dem.

Meitemark er verdens ekleste skapninger synes jeg, og jeg har skikkelig panikkangst for dem. Har til og med hatt mareritt om mark om natta. KOKO

jøss... trodde også jeg var den eneste... :ler:

En kompiss hadde edderkopper og skorpioner, syntes de var fine, men fixsa ikke maten dems.

Melormer :kvalm:

Ble hysterisk om de ikke hadde spist enda...

Nekta å sitte i sofaen, forde terariet sto like ved..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Men er det noen av dere som klarer å sette ord på hvorfor dere er redde for det dere er redde for? F.eks., akkurat hva ved meitemarken er det som gjør at den er skummel? Hadde vært morsomt å høre... :icon_smile:

Selv er jeg hysterisk redd for å ringe til folk jeg ikke kjenner. Aner ikke hvorfor, men jeg synes det er ubehagelig å snakke med en ukjent person uten å kunne se vedkommende. Må alltid planlegge nøyaktig hva jeg skal si hvis jeg skal ringe et sted... idiotisk, jeg vet det.

Så er jeg ikke så begeistret for edderkopper og andre småkryp heller. Er vel ikke akkurat redd dem, jeg vet godt at de ikke kan gjøre meg noe, det jeg er redd for er at de skal forsvinne når jeg prøver å ta dem, sånn at jeg ikke vet hvor de er lenger. Tenk så ekkelt hvis jeg plutselig har en edderkopp i nakken. :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste er at jeg ikke liker å prate i telefonen. Det verste er å ringe til folk jeg kjenner sånn halvveis. Da er det sånn; veit de hvem jeg er/husker de meg..? Hva skal jeg presentere meg som mht. fornavn/fornavn+etternavn? Det er nok en form for sosial angst. Liker ikke prate med folk jeg kjenner heller, ringer aldri til noen med mindre det er noe viktig jeg må spørre om og jeg ikke får tak i de på annen måte. Takler ikke engang å snakke med venner og familie....

Rare greier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig irrasjonell angst for telefonsamtaler. Liker ikke å ringe folk jeg ikke kjenner veldig godt. (Selv nære venner er skummelt!) Drøyer alle telefoner i det lengste, og ringer ikke før jeg MÅ!

Tror det bunner litt i at jeg var mobbeoffer som mindre, og altid går ut ifra at folk ikke EGENTLIG vil snakke med meg.

Liker ikke nye situasjoner med ukjente mennesker heller. (Jeg takler dem, men jeg gruer meg alltid veldig, og har skikkelig skrekk for å drite meg ut eller komme for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...