AnonymBruker Skrevet 23. september #1 Skrevet 23. september I de ulike barnedåpene jeg har deltatt i har det aldri stått noen kleskode i invitasjonen. Og jeg har lagt merke til at gjestene (også i samme dåp) har kledd seg ganske forskjellig. Menn stort sett i mørk dress, eller bare dressbukse og skjorte. Men noen har kommet uten slips. Et par ganger har jeg sett bunad. Hos damer er det mer variasjon. En del bunader og festdrakter. Lange kjoler, knelange kjoler, svarte kjoler, ensfargede kjoler i ulike farger, mønstrede kjoler, skjørt og bluse, bukse og bluse, jumpsuit og drakt med skjørt eller bukse. Hva er mest riktig, tenker dere? Bunad er vel safe, men om man ikke har anledning til å bruke bunad? Jeg tenker knelang kjole (ikke svart), eller drakt med knelangt skjørt og jakke (ikke svart) er mest passende. Til nød knelangt skjørt med bluse. Høye hæler til. Tenk på bildene fra kongelige barnedåper, antrekkene til de kvinnelige gjestene der, minus hatten. Min søster og min bestevenninne mener at om ikke annet er spesifisert er alt ok så lenge man har pyntet seg. Anonymkode: 5fa53...57a
AnonymBruker Skrevet 23. september #2 Skrevet 23. september En klassisk vanlig kjole. Anonymkode: e2979...664 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #3 Skrevet 23. september Fleste dåpen vi har vært i Menn/gutter: dress, bunad,pen bukse og skjorte/med og uten slips, noen olabukse og penskjorte Dame/jente- bunad,festdrakt, kjoler stort sett lenger en knærne, dressjakke med bluse, Egentlig føler jeg til tider at i barnedåp kan en gå i det som er regnet som pent. Men at ofte faddere, foreldre og besteforeldre er litt mer pyntet pga bilder Anonymkode: a243b...b31 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #4 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fleste dåpen vi har vært i Menn/gutter: dress, bunad,pen bukse og skjorte/med og uten slips, noen olabukse og penskjorte Dame/jente- bunad,festdrakt, kjoler stort sett lenger en knærne, dressjakke med bluse, Egentlig føler jeg til tider at i barnedåp kan en gå i det som er regnet som pent. Men at ofte faddere, foreldre og besteforeldre er litt mer pyntet pga bilder Anonymkode: a243b...b31 Mente du dressbukse med bluse? Anonymkode: 5fa53...57a
AnonymBruker Skrevet 23. september #5 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): En klassisk vanlig kjole. Anonymkode: e2979...664 Som førstevalg, eller eneste "riktige"? Og hva er en klassisk vanlig kjole? Lengde? Farge? Anonymkode: 5fa53...57a
AnonymBruker Skrevet 23. september #6 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mente du dressbukse med bluse? Anonymkode: 5fa53...57a Ja Anonymkode: a243b...b31
AnonymBruker Skrevet 23. september #7 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min søster og min bestevenninne mener at om ikke annet er spesifisert er alt ok så lenge man har pyntet seg. Anonymkode: 5fa53...57a Enig med din søster og bestevenninne. Ingen grunn til å overkomplisere her. Anonymkode: c9024...d74 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #8 Skrevet 23. september En vanlig litt penere kjole, som ikke er kort eller tettsittende. Jeg har brukt både knekorte og fotside. Anonymkode: 254f1...dfa
AnonymBruker Skrevet 23. september #9 Skrevet 23. september Finnes ingen fasit, men litt penere kledd. Enten penbukse og bluse eller kjole. Ikke mye hud. Anonymkode: 5aa6d...84a 3
AnonymBruker Skrevet 24. september #11 Skrevet 24. september Snabeltann skrev (12 timer siden): Bunad eller kofte er jeg vant til Men alle har jo ikke det i skapet. Anonymkode: 5fa53...57a
Snabeltann Skrevet 24. september #12 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men alle har jo ikke det i skapet. Anonymkode: 5fa53...57a Da funker en pen kjole, som mange har nevnt ovenfor
LeneXCII Skrevet 24. september #13 Skrevet 24. september Jeg vil si normalt pent kledd, i det du liker..! 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #14 Skrevet 24. september Så lenge man ikke kler seg i åletrang kjole med dyp utringning og som bare går til rett under rumpa som om at man skal på Heidis så er nok det meste greit. Jeg tenker at kjolen bør gå ned til knærne ihvertfall, og aller helst dekke knærne. Anonymkode: 65e22...900 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå