AnonymBruker Skrevet 23. september #1 Skrevet 23. september Har ei nabo som har støtt fra seg nesten alle naboene sine ned sin belærende og nedlatende væremåte. Hun selv er sjokkert over at ikke folk renner ned døra hennes. Vi bor i et rekkehus-område hvor nesten alle har barn. De fleste av oss har god tone oss i mellom, og barna løper inn og ut hos hverandre. Men både barn og voksne unngår denne familien. For egen del orker jeg ikke lange foredrag av en som anser seg som bessserwisser. Men hun og mannen er godt utdannet og i gode ansvarsfulle stillinger. Man skulle tro de skjønte bedre. Hva i alle dager er det som får folk til å være sånn når de må skjønne at de bare støter fra seg folk? Anonymkode: 299b7...2a8
AnonymBruker Skrevet 23. september #2 Skrevet 23. september Som regel usikkerhet Anonymkode: 4b8b2...adb
AnonymBruker Skrevet 23. september #3 Skrevet 23. september Behov for å hevde seg Mindreverdighetskomplekser Lavt selvbilde En dårlig dag Traumer The list goes on and on.... Anonymkode: 1cbe3...185 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #4 Skrevet 23. september Men altså, hvis man er normalt oppegående, klarer å ta utdanning utover vgs, ha ansvarsfull stilling og ellers fremstå som et normalt oppegående menneske, hvordan kan man da ikke forstå at man skyver folk fra seg ved å oppføre seg på en ubehagelig måte? Anonymkode: 299b7...2a8
AnonymBruker Skrevet 23. september #5 Skrevet 23. september Jeg har opptrått arrogant. Jeg ble mobbet som barn og har utviklet mange forsvarsmekanismer. Jeg kan derfor ha piggene skikkelig ute i situasjoner hvor jeg føler meg utrygg og er klar for å "se ned på deg før du rekker å se ned på meg". Beklageligvis. Heldigvis har jeg nå både en jobb og en sosial sirkel hvor jeg føler meg trygg, og da opptrer jeg ikke arrogant. Og det hjelper også at jeg nå er bevisst på problemet, så nå (i 40 årene) er det derfor i stor grad et tilbakelangt stadium. Men det har krevd mye jobbing med meg selv. Anonymkode: 55c0f...92a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå