AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:15 #1 Skrevet mandag kl. 23:15 Alle vet jo at man ikke skal snakke stygt om andre foran barna, for da gjør barna det også. Det samme gjelder stygge ord til hverandre som foreldre, banneord, vulgære utsagt og lignende. Men jeg ønsker heller ikke diskutere nyheter som inneholder tragedie, som mye drap, krig og lignende. Vi snakker om politikk sammen som foreldre foran barna, og generelt planlegging av dagene/organisering og slikt. Men man blir jo mett på det også. Hvilke temaer synes du er greit å snakke om foran barna? Og hva syens du ikke er greit? Anonymkode: 6fe2b...682
Rødvinsfilosofen Skrevet mandag kl. 23:24 #2 Skrevet mandag kl. 23:24 Jeg tror man kan snakke om alt med barna sine, men at man må tilpasse det til deres nivå. Pan kan fint snakke om politikk og, men bør kanskje vurdere hvilket detaljnivå man skal legge seg på? 🤭 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:29 #3 Skrevet mandag kl. 23:29 Rødvinsfilosofen skrev (2 minutter siden): Jeg tror man kan snakke om alt med barna sine, men at man må tilpasse det til deres nivå. Pan kan fint snakke om politikk og, men bør kanskje vurdere hvilket detaljnivå man skal legge seg på? 🤭 Tenker på samtaler der barna ikke involveres. Når vi kjører bil feks, eller mens barna leker på gulvet og vi voksne snakker sammen og drikker kaffe. Det er mest med tanke på hva som kan skade og ikke. Det fine med politikk er at barna får se at vi er uenige men at det ikke er noe problem. Og såklart, mye prat om samfunnsøkonomi Anonymkode: 6fe2b...682 1
Rødvinsfilosofen Skrevet mandag kl. 23:32 #4 Skrevet mandag kl. 23:32 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker på samtaler der barna ikke involveres. Når vi kjører bil feks, eller mens barna leker på gulvet og vi voksne snakker sammen og drikker kaffe. Det er mest med tanke på hva som kan skade og ikke. Det fine med politikk er at barna får se at vi er uenige men at det ikke er noe problem. Og såklart, mye prat om samfunnsøkonomi Anonymkode: 6fe2b...682 Tror ikke de vil forstå ting som «bakkeinvasjonen av Gaza», «utjevningsmandater», «Norgespris» og «EUs fjerde energimarkedspakke» 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:55 #5 Skrevet mandag kl. 23:55 Alle temaer, men vi snakker ikke om andre mennesker, dvs hva vi synes om andre i en eller annen sammenheng. Anonymkode: 9d796...576
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 02:41 #6 Skrevet tirsdag kl. 02:41 (Emner … just saying) Anonymkode: 002c1...06e 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 02:54 #7 Skrevet tirsdag kl. 02:54 Slanking også. Burde ikke klage over noen ekstra kilo forann barna. Ellers - hvorfor må man skåne barna fra alt? Heller barn som er robuste, har forståelse av verden, enn barn som aldri har taklet noe som kan være vanskelig noen gang. Anonymkode: cd63e...20a 2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 03:17 #8 Skrevet tirsdag kl. 03:17 Det med hva som skjer ute i verden er det nå flere som sier en ska prate med barna. For selv om dere ikke prater om det hjemme vil de få med seg allikevel, kansje via venner osv. Derfor syns jeh supernytt var en utrolig fin måtte å la barna se nyheter . Og det å se det med dem fikk dem og inn nyheter på sitt vis. Forenklet til dems nivå. Og vi kunne prate sammen om ting etterpå Anonymkode: a41ff...ca9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:14 #9 Skrevet tirsdag kl. 08:14 Vi snakker stort sett om alt, med unntak av å snakke stygt om andre mennesker, sexlivet vårt, og hendelser som ikke barnet skal vite (typ ting andre foreldre har tatt opp med oss etc). Anonymkode: b22b4...310 2
AprilLudgate Skrevet tirsdag kl. 08:47 #10 Skrevet tirsdag kl. 08:47 Unngår å snakke om andre negativt, særlig barn. Jeg har snakket med barn om overgrep og folkemord, fattigdom, ulike oppvekstvilkår, klima og miljø osv - men jeg tilpasser det til alderen. På skolen ser de på NRK Super, så samtalene blir gjerne utfra noe som allerede er sett. Det med overgrep var tema i barnehagen, type «min kropp mine grenser», og at noen voksne selv om de er snille også kan gjøre ulovlige ting. Da må man snakke med x osv. Politikk har jeg null sperrer på, tok valgomaten sammen. Snakker ikke om samlivsproblemer.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:58 #11 Skrevet tirsdag kl. 08:58 Slanking. Selv om jeg har et anstrengt forhold til egen kropp, er jeg bevisst på å unngå å overføre disse til barna. Vårt eget sexliv. Det trenger ikke barn å høre noe om, uansett hvor gamle de blir. Negativ ting om lærere, venner, venners foreldre osv. Negative ting om skolen. Planer om hva de skal få i gave (jul, bursdag). Økonomiske bekymringer. Vi involverer dem på passende nivå, f.eks når vi er i matbutikken og plukker med oss tilbudsvarer eller varer som er nedsatt pga dato. Og at vi sparer til ferier. Men langsiktige bekymringer tar vi på tomannshånd for å ikke stresse dem. Jeg hørte alt for mye om mine foreldres anstrengte økonomi som barn, og ble redd for å spørre om penger og begynte å stjele i stenden... Anonymkode: 41f58...fd4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:08 #12 Skrevet tirsdag kl. 09:08 Rødvinsfilosofen skrev (9 timer siden): Tror ikke de vil forstå ting som «bakkeinvasjonen av Gaza», «utjevningsmandater», «Norgespris» og «EUs fjerde energimarkedspakke» De forstår ikke disse ordene, men i slike samtaler blir voksne ofte veldig alvorlige og kan si at det er forferdelig, at de er bekymret osv. Så det barna sitter igjen med er at noe er farlig men de forstår ikke hva foreldrene er redde for. Anonymkode: 1d88e...8a2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:17 #13 Skrevet tirsdag kl. 09:17 Skjønner dere som har småbarn og barn i dag kan bli frustrert . Slik verden ser ut i dag. Glad mine er voksne. Tror ikke jeg hadde tatt opp tema av verdensbilde før de spurte om det. Anonymkode: 36154...d7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå