AnonymBruker Skrevet 22. september #1 Skrevet 22. september Vi har lite julepynt fra før, rett og slett fordi økonomien har vært stram og vi har prioritert annerledes. I år har jeg lyst å kjøpe litt pen pynt i god kvalitet (ikke papir og papp, eller dårlig malt kjeramikk) og uten masse blinking, lyd og støy . Altså gjerne bare en eller to ting, som ikke går ut på moten til neste år Har ikke noe bestemt budsjett, så dersom jeg liker noe veldig godt er jeg villig til å legge mer penger i det. Men hvor kjøper man slikt? Alt jeg har som jeg liker har jeg laget selv (trefigurer og lignende), arvet eller kjøpt typisk på julemarket ett random sted. Har fått en juletrepynt hver 24 desember gjennom oppveksten, så det trenger jeg ikke. Men mer generell pynt til huset Anonymkode: c5566...002 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #2 Skrevet 22. september Det er på loppemarked man finner finest julepynt! Og så er ting du lager selv fint! Så hvorfor lete andre steder. Nyprodusert julepynt synes jeg er grusomt tacky. Anonymkode: 57506...aa8 3
AnonymBruker Skrevet 22. september #3 Skrevet 22. september Illums da? Solide, tidløse ting. Jeg har stort sett ikke så mye pynt utover juletrepynt, men adventsstake i vinduet og en på bordet med lilla lys er standard. Duftlyset fra Skandinavisk er flott og lukter himmelsk. Julete kjøkkenhåndkle på komfyren og juleservietter. Trenger ikke være så enormt. Anonymkode: ae05e...af4
AnonymBruker Skrevet 22. september #4 Skrevet 22. september Det meste jeg har er fra rusta, europris og nille. Har vart i årevis. Anonymkode: 55511...12b 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. september #6 Skrevet 22. september Har aldri brukt mye penger på julepynt. Det varer og varer uansett. De brukes så få dager i året at det skal godt gjøres å ødelegge det. Ting har kun blitt ødelagt fordi jeg har mista det i gulvet eller oppbevart det for dårlig, type skjør glass som knuses. Anonymkode: 41ca1...13e 1
Mymlen Skrevet 22. september #7 Skrevet 22. september Fretex og hageland. Noen ganger fra søstrene grene 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #8 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har lite julepynt fra før, rett og slett fordi økonomien har vært stram og vi har prioritert annerledes. I år har jeg lyst å kjøpe litt pen pynt i god kvalitet (ikke papir og papp, eller dårlig malt kjeramikk) og uten masse blinking, lyd og støy . Altså gjerne bare en eller to ting, som ikke går ut på moten til neste år Har ikke noe bestemt budsjett, så dersom jeg liker noe veldig godt er jeg villig til å legge mer penger i det. Men hvor kjøper man slikt? Alt jeg har som jeg liker har jeg laget selv (trefigurer og lignende), arvet eller kjøpt typisk på julemarket ett random sted. Har fått en juletrepynt hver 24 desember gjennom oppveksten, så det trenger jeg ikke. Men mer generell pynt til huset Anonymkode: c5566...002 Spart etter mange år. Kjøpt når jeg har vært på reiser og bruktbutikker har også mye fine ting. Anonymkode: e8380...889
AnonymBruker Skrevet 22. september #9 Skrevet 22. september Jeg samler på gullfarget metall julepynt fra karen blixen jul. Det er slikt mann kjøper litt etter litt. Og de kommer gjerne på tilbud etter jul. I tillegg får du kjøpt fine store julekuler i mange ulike forretninger uten at de koster all verden. Sist jeg trengte påfyll kjøpte jeg fine store glasskuler fra kremerhuset av typen de selger enkeltvis. Da valgte jeg 3 type design som harmonere fint sammen og året etter fylte jeg på med et 4 design. Nå kjøper ikke jeg nye før behovet evt melder seg. Anonymkode: f7134...556 2
Hensatt Skrevet 22. september #10 Skrevet 22. september Hvilken julepynt er det som ikke varer år etter år? Man tar jo vare på det man har og ser ikke helt hvordan julepynt blir ødelagt eller brukt opp... 8 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #11 Skrevet 22. september Det er en dansk glassmaker med klassisk, pen julepynt på Jul i vinterland i Spikersuppa. Og Audhild Viken på Skei på Vestlandet har mye fint. Synes ellers loppemarked og bruktsjapper er fint for slikt. Anonymkode: 6ef88...351
AnonymBruker Skrevet 22. september #12 Skrevet 22. september Har fin julepynt fra 70-tallet dom er arvet som har holdt seg fint. Jeg var også heldig og fikk kjøpt masse på Hobby Lobby i USA… Anonymkode: 57331...62e
AnonymBruker Skrevet 22. september #13 Skrevet 22. september Om du har vært økonomisk mht julepynt så langt, så syns jeg du skulle vente ett år til. Og kjøpe god kvalitetsjulepynt feks påtil 50-70% etter jul;) Anonymkode: 2b7eb...e4b 2
AnonymBruker Skrevet 22. september #14 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har lite julepynt fra før, rett og slett fordi økonomien har vært stram og vi har prioritert annerledes. I år har jeg lyst å kjøpe litt pen pynt i god kvalitet (ikke papir og papp, eller dårlig malt kjeramikk) og uten masse blinking, lyd og støy . Altså gjerne bare en eller to ting, som ikke går ut på moten til neste år Har ikke noe bestemt budsjett, så dersom jeg liker noe veldig godt er jeg villig til å legge mer penger i det. Men hvor kjøper man slikt? Alt jeg har som jeg liker har jeg laget selv (trefigurer og lignende), arvet eller kjøpt typisk på julemarket ett random sted. Har fått en juletrepynt hver 24 desember gjennom oppveksten, så det trenger jeg ikke. Men mer generell pynt til huset Anonymkode: c5566...002 Jeg anbefaler å handle på Hageland i romjulen/ rett etter jul, da er det gode tilbud på kvalitetsjulepynt! Om dere gjøre det hvert år, kan dere gradvis bygge dere opp en fin samling til en god pris😊 Det er aller mest juletrepynt der da, og kjempefint ting til juleby, men også litt nisser og sånt😊 Anonymkode: bd2d7...b44
AnonymBruker Skrevet 22. september #15 Skrevet 22. september Det spørs vel egentlig hva en liker. Jeg elsker disney, så kjøper 1-2 figurer hvert år. Koster fort rundt 1000 kr, så har ikke råd til veldig mye mer. Har endel nisser fra Europris, og de har holdt 6 år iallefall nå. Selv med 2 unger som har lekt med dem fra 1-2 års alder. Anonymkode: 0eec4...a12
AnonymBruker Skrevet 22. september #16 Skrevet 22. september Jeg liker gammeldags skandinavisk julepynt. Det meste kjøper jeg på bruktbutikker og hos Søstrene Grene. Styr unna trender og hold deg til klassisk julepynt så varer det lengre. Det er også fint å ønske seg julepynt i julegave, f.eks hvis det er noe man vil samle på. Anonymkode: d7dbb...18f
AnonymBruker Skrevet 23. september #17 Skrevet 23. september Jeg har samlet over tid. Holdt meg til samme fargepallett for at det ikke skal bli rotete. 1) fikk plukke med meg fra besteforeldre og foreldre, de hadde rikelig 2) har kjøpt fra julemarkeder i utland, gjerne handmalte 3) handler på januarsalg. har kjøpt utrolig flotte glasskuler og annen pynt for ned mot 80% rabatt, blant annet på Illums. Anonymkode: 0ddcc...ff0
Gulline Skrevet 23. september #18 Skrevet 23. september Julepynten jeg er mest glad i er den ungene laget da de var små. De må fram hver jul. Ellers hadde jeg et par år hvor jeg ønsket meg julepynt til jul. Da var det spesiell, kostbar julepynt som jeg ikke kjøpte til meg selv, f.eks. Georg Jensen, dyre julekuler i porselen osv. Så har jeg juletrepynt jeg har arvet fra mine foreldre og besteforeldre som betyr mye for meg. Ellers gikk jeg noen år på salg etter jul og kjøpte det jeg følte jeg manglet. Alltid kjekt å finne fram dette julen etter. Kjøpte stearinlys og servietter når de var på tilbud. Så når julen kom så var det meste på plass. Fremdeles kjøper jeg ofte servietter og småting på salg, utrolig hvor flotte ting man får for en billig penge da. Må si at jeg ikke er av de som pynter så kjempemye. Akkurat nok etter egen smak, og jeg er nok litt minimalistisk av meg. Heller lite og skikkelig enn mye "ræl". Tror jeg er veldig skandinavisk av meg både når det gjelder klær, innredning og julepynt.
Million Skrevet 23. september #19 Skrevet 23. september Kvalitet som varer i årevis? Kjøp julepynt, både til bord og benker og juletreet hos Hadeland glassverk Mye nydelig pynt! !
Forenkle Skrevet 23. september #20 Skrevet 23. september Helt vanlig julepynt holder da fint år etter år, bare man pakker det ned på en skikkelig måte. Jeg har kjøpt mye på januarsalg fra f.eks kremmerhuset. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå