Gå til innhold

Hva er grunnen til at noen er mer populære som venn enn andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du populær? 

Anonymkode: f1f56...271

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk som viser omsorg og interesse for andre er populære venner. Motsatt er det kjipt med selvopptatte folk som bare snakker om seg og sitt og gjerne med negativt fokus. Hyggelig med venner som bryr seg og tar initiativ til kontakt. Jeg kan dessuten stole 100% på mine nærmeste venner, bl a blir ikke ting vi snakker om i fortrolighet brakt videre, ei heller til kjærester/samboere/ ektemenn. (Sånne folk er stusselige.) Mine venner er dessuten folk som får meg til å le og vi veksler lett mellom alvorlige og lette temaer. Vi finner også på ting sammen innimellom, f eks kino, konsert, restaurant, gå tur osv.

Anonymkode: 5a9d8...d7a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de er bedre mennesker eller bedre likt. Så enkelt.

Nei, jeg har ikke mange venner, men jeg er fornøyd likevel :) vil ikke ha mange venner helt ærlig, folk flest er slitsomme eller irriterende.

Anonymkode: 5166c...13d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har interessert meg for dette i mange år. Dem som utmerker seg er ofte egoister på grensen til narsissistiske.

Heldigvis vinner også veldig fine folk med en magnetisk x-faktor fram også.

Men førstnevnte er i flertall.

Anonymkode: cdb3d...d54

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk som er trygge i seg selv og lite angst fremstår for meg som de som oftere har stor vennekrets.

Anonymkode: e5207...f1e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært populær, men en god og liten vennekrets er bedre enn en stor og overfladisk. Og så slipper jeg å lage tråder om "venninne som ditten og datten".

Anonymkode: f3046...8f2

AnonymBruker
Skrevet

De som er hyggelige, morsomme, omgjengelige, skaper lite drama og ikke baksnakker er populære som venner. Det skulle bare mangle. Jeg er populær nok - er nok godt likt av mange, men jeg er ikke av de mest sosiale, så jeg har i grunnen nok venner. 

Anonymkode: 7a6cf...1c7

AnonymBruker
Skrevet

Folk med høy status- folk vil være bestevenn med dem for å heve seg selv. Sett det gang på gang. 

Anonymkode: a4168...107

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å svare om meg selv; jeg håper og tror jeg er en god venn for de fire som står meg nærmest. Jeg er introvert selv og orker derfor ikke masse folk hele tiden og mener også bestemt de beste folka er som meg og mine nærmeste venner; opptatt av å være tilstede for hverandre. Ingen er god venn for et tosifret antall mennesker, det kan nemlig ikke bli annet enn overfladisk, ingen med egen familie kan være tilstede for mange andre i tillegg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk med høy status- folk vil være bestevenn med dem for å heve seg selv. Sett det gang på gang. 

Eller du tror det er sånn. Kan faktisk være at de liker hverandre. Du vet jo ikke hvordan vennskapet mellom dem er.

AnonymBruker
Skrevet

det er mange grunner for at man ikke er så populære 

jeg har en diagnose som er lite populær og veldig lite kunskap rundt, så isteden for og finne mer ut av hva det vil si blir jeg og andre med diagnose dømt med en gang

det har også vært mye sjalusi i venne kretsen siden jeg har klart med veldig bra økonomisk, jeg var den aller første som kjøpte leilighet i 20årne, 13 år senere har forsatt ingen av dem klart og kjøpe lelighet eller hus, ingen av dem har en partner heller 

di siste årne var det stort sett bare jeg som tok insjativ til å finne på noe som sklei veldig ut for ca 12år siden 

jeg er veldig sjenert også så jeg er ikke så veldig pratosm. drama og baksnakking er noe av det værste jeg vet 

Anonymkode: 08444...b08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De som er hyggelige, morsomme, omgjengelige, skaper lite drama og ikke baksnakker er populære som venner. Det skulle bare mangle. Jeg er populær nok - er nok godt likt av mange, men jeg er ikke av de mest sosiale, så jeg har i grunnen nok venner. 

Anonymkode: 7a6cf...1c7

javel fra min erfaring stemmer ikke det i det hele tatt alle mine tidligere venner skapte drama og baksnakket folk men like vel har dem alltid vært sett på som populære 

ja dem er også hygglige og morsomme men det veier lite opp for andre ting som å bryte avtaler hele tiden 

min søster har også vært mye mer populær enn meg men hun er frekk som bare f mot di vennene hun har og har hatt

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kanskje for tenåringer. Ellers en spesiell gruppe voksne (som ikke jeg har vært borti).

For de fleste voksne; de som er populære er som regel hyggelige og har høy sosial og emosjonell intelligens. God selvtillit, ofte inkluderende / spør og viser interesse for andre og er morsomme. 

Anonymkode: 872b2...8f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

javel fra min erfaring stemmer ikke det i det hele tatt alle mine tidligere venner skapte drama og baksnakket folk men like vel har dem alltid vært sett på som populære 

ja dem er også hygglige og morsomme men det veier lite opp for andre ting som å bryte avtaler hele tiden 

min søster har også vært mye mer populær enn meg men hun er frekk som bare f mot di vennene hun har og har hatt

Pussig at alle rundt deg er frekke og fæle, mens du er den uten venner. 😂 Muuuuligens ikke alle andre det er noe galt med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Pussig at alle rundt deg er frekke og fæle, mens du er den uten venner. 😂 Muuuuligens ikke alle andre det er noe galt med.

ikke alle rundt meg nei men tidligere venner er det

jeg har vært uten venner i mange år siden jeg har ikke orket prøve og finne noen nye venner siden jeg sliter veldig med å stole på folk etter det he har opplevd 

jeg har en som ikke er så nær venn og hun har også opplevd det samme som meg i sin tidligere vennekrets. frisøren jeg hadde i bryllupet snakket også om at di populære på skolen til barna hennes var kun dem som har vansklige familie forhold, og ja hun skjenner di foreldrene godt på grunn av yrket og at hun er veldig sosial i liten by 

det er veldi lett for en som sittte bak en pc og si at det er meg det er noe galt med uten og kjenne meg eller hele historien bak. jeg er lank i fra perfekt men det er jo ingen som er heller. alle har ting man kan jobbe med 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

ikke alle rundt meg nei men tidligere venner er det

jeg har vært uten venner i mange år siden jeg har ikke orket prøve og finne noen nye venner siden jeg sliter veldig med å stole på folk etter det he har opplevd 

jeg har en som ikke er så nær venn og hun har også opplevd det samme som meg i sin tidligere vennekrets. frisøren jeg hadde i bryllupet snakket også om at di populære på skolen til barna hennes var kun dem som har vansklige familie forhold, og ja hun skjenner di foreldrene godt på grunn av yrket og at hun er veldig sosial i liten by 

det er veldi lett for en som sittte bak en pc og si at det er meg det er noe galt med uten og kjenne meg eller hele historien bak. jeg er lank i fra perfekt men det er jo ingen som er heller. alle har ting man kan jobbe med 

Høres ut som ditt tilfelle samt det venninna di og frisøren forteller om er snakk om barn/tenåringer? Ja, i de årene kan mange oppføre seg ugreit men som voksne er man gjerne helt andre personer og jeg kjenner ikke til noen som har mange venner/er ‘populære’ som *ikke* er genuint snille/morsomme/interessante å henge med. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker mennesker som er trygge i seg selv (ikke konstant behov for bekreftelse og fisking etter komplimenter)

Jeg liker mennesker som er enkle å forholde seg til. Dvs at det gjør avtaler som de holder, de kommer til til avtalt tid når vi skal møtes, og ikke avlyser avtaler med mindre det virkelig har skjedd noe av betydning. 

Jeg liker mennesker som kan diskutere temaer, og som kan ha en hyggelig samtale selv om vi har ulike meninger. 

Jeg liker mennesker som er reale. Går de bak ryggen din eller ekskluderer deg fra ting du kunne vært interessert i å delta på, så kommer jeg ikke til å "kragle" , jeg bare lar deg fare.

Jeg liker mennesker som ikke snakker veldig mye om overfladiske interesser som materielle gjenstander. Jeg kjente en gang en som først og fremst var interessert i å snakke om hva hun hadde kjøpt siden sist, og hvor fancy "merke" den nye vesken hennes var fra. Helt greit at hun interesserte seg for dette, men jeg fikk ikke noe ut av disse samtalene. Og når hun ikke virket interessert i å snakke om temaer som jeg også fant interessante, så ble dette etter hvert en relasjon som rant ut i sanden. 

Jeg liker mennesker som har god personlig hygiene. Om jeg kjenner litt uggen kroppslukt av deg når vi går ved siden av hverandre, sitter i bil sammen eller på cafe, så blir det for ubehagelig.

Jeg liker mennesker som viser at de liker meg. Om du bare snakker om deg selv, og ikke stiller meg spørsmål, føler jeg meg ikke sett. Om du ikke husker noe av det jeg har fortalt deg senere, så føler jeg meg ikke minneverdig. Om du tilbringer tid på stedet jeg bor uten å ta kontakt, føler jeg meg ikke verdt din tid. 

Anonymkode: 4f9a8...4f8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Høres ut som ditt tilfelle samt det venninna di og frisøren forteller om er snakk om barn/tenåringer? Ja, i de årene kan mange oppføre seg ugreit men som voksne er man gjerne helt andre personer og jeg kjenner ikke til noen som har mange venner/er ‘populære’ som *ikke* er genuint snille/morsomme/interessante å henge med. 

Jeg skjønner godt at du sier det men dem var godt voksne da men ikke så veldig moden for alderen

Skrevet

Er man utadvendt og kontaktsøkende og sosial, vil man naturlig bli kjent med flere og få en større omgangskrets - og sannsynlighet også gjøre mer for å vedlikeholde den, nettopp fordi man har et stort sosialt behov og ønske. Jeg tror det ofte har vel så mye å si som mange andre kvaliteter, hverfall når det gjelder størrelse på vennegjengen - skal man bli populær, må man også være tilgjengelig. 

Jeg har alltid vært av de som har få og nære venner  og det handler mye om å være innadvent, sjenert og å trenge tid på å bli kjent med andre,  i tillegg til at jeg trives i eget selskap og derfor ikke nødvendigvis er så kontaktsøkende (eller har så stor ønske om eller behov for en stor vennekrets). Det ligger jo først og fremst hos meg - ikke at andre ikke liker meg (antar jeg...), men at jeg kan kreve litt innsats - jeg er en aquired taste... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...