Gå til innhold

Barnevakt som krever sportskanaler på tv

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøp en chromecast de koster rundt 500 i engangsutgift. Plugg inn bak på din tv, så kan hun streame alle kanalene sine på din tv via telefonen sin. Tilby deg å hjelpe henne med å sette opp appene på hennes telefon om hun ikke har de.

Anonymkode: a7a31...794

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja, ja og nei. Hun er jo i sin fulle rett til å ikke ville være barnevakt mer hvis ikke hun får de kanalene.

Da må du nesten vurdere om du synes det er verdt de ekstra hundrelappene. Hvor mye vil timelønnen hennes øke av at du kjøper disse kanalene? Hvor ofte er hun barnevakt? Er det to ganger i året hadde jeg nok ikke giddet om jeg var deg. Snakker vi flere ganger i måneden, flere timer hver gang, er jo de hundelappene nesten ingenting. 

Anonymkode: 6cd93...930

Blir fort 8.500,- ekstra i året 

• Liker 2
Skrevet

Satt mye barnevakt i min tid. Den gangen var det noen som kun hadde nrk og svt, noen parabol og noen få hadde rett i veggen. Ja var gøy å sitte hos de med mange kanaler, men kunne jo ikke forlange at folk skulle opprett flere kanaler fordi en passet unger.

Ho har sikkert mulighet til å logge inn og egen bruker å få opp via Chrome cast eller lignende

Anonymkode: 8396d...5b9

• Liker 3
Skrevet

Jeg er overmåte sportsinteresert og hadde valgt bort barnevakt om det kræshet med noe jeg ville se av de store arrangementene om ikke jeg fikk det tilgjengelig. 

Nå hadde jeg fint klart å logge meg inn eller bruke chromecast, men jeg skjønner hennes ønske veldig godt. Så om du ikke gjør det så risikerer du at hun ikke er tilgjengelig når det er store arrangementer. 

Anonymkode: 3940a...245

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det enkleste er i lengden å hjelpe henne er å laste ned appene på mobilen eller nettbrettet hennes og caste fra den til nyere tv typer cromecast for gamle. Om det ikke er kjempeviktig med direkte kan hun også laste ned og lagre og ta med på mobil eller nettbrett når det er lakt inn.

PS. Nå veit jeg ikke hvilket opplegg hun har hjemme hos seg, men om det er typ altiboks så kan hun muligens ta den og hele ledningstyret med seg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hun kan kreve hva hun vil, siden det er frivillig for henne å være barnevakt. Jeg ville nok prøvd å finne en annen.

Anonymkode: efe24...68f

Og jeg hadde prøvd å løse det sånn at alle parter blir fornøyde.

For det bør jo finnes en løsning. Vil tro den enkleste er at hun logger seg på fra sin egen kanal. 

Anonymkode: c532a...ecc

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er alenemor som ikke har familie i nærheten som kan avlaste meg, så jeg leier en tidligere nabo til å være fast barnevakt en kveld i uken og et døgn av og til.

Hun er utdannet med barn, men er pensjonist nå (70). Veldig rolig og flink med barn, mitt barn liker å være med henne, og jeg stoler 110% på henne.

Jeg har internett/tv inkludert i fellesutgiftene med de vanligste kanalene og to sportskanaler tror jeg- totalt 10-12 kanaler som er mer enn nok for meg, for jeg ser lite på tv.

Barnevakten er sportsfreak og ser alt som er på alle kanaler. Hjemme har hun visst minst 10 ekstra sportskanaler.

Nå etterlyser hun flere sportskanaler der hun kan se store sportsarrangementer som fotball-em/vm/ tippeliga kamper/ europa kamper +store golfturneringer og vinter ol og vm ol.

Da må jeg kjøpe en sportspakke i tillegg til det jeg har og det vil koste meg 699 i mnd, og da er ikke alle sportskanalene med.

Hun er jo ikke barnevakt for å se på tv, men når barnet har lagt seg kl 19 ser hun kun på sport.

Kan hun kreve at jeg skal bestille ekstra kanaler?

Anonymkode: ab126...db4

Klart hun ikke kan kreve det. 

• Liker 1
Skrevet

Alle gode forslag her. Og vil hun ikke det, må du bare finne deg i at du ikke har barnevakt når det er store arrangementer. 

Skrevet

Nei, det kan hun selvfølgelig ikke. Hun kan heller logge seg på sine abonnementer på din tv når hun er der. Det er da mange som gjør det. Logger seg på strømmetjenestene sine og abonnementene på f.eks hytta eller andre steder de er. Det er jo ikke noe DU skal betale hundrevis av kroner for.

For et merkelig krav. Hun må jo være smådum i hodet. Det er nesten så jeg mistenker dette for en trolletråd...

• Liker 4
Skrevet

Det hadde jeg bare fikset med et smil.

Det å ha en slik mulighet i en trygg person betyr veldig mye. Og når det kommer til dyr og barn så teller jeg ikke kronene på den måten. 

Anonymkode: cd138...252

Skrevet

(må legge til at jeg har eldre kattevakter.. Og chromeboks, pålogginger og alt - nope. De trenger en fjernkontroll og lineær TV)

Anonymkode: cd138...252

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (32 minutter siden):

For et merkelig krav. Hun må jo være smådum i hodet.

Hun er 70 år da, så kan jo være at hun ikke forstår eller har blitt fortalt at hennes tilganger er moblie. Merkelig og smådum blir helt feil i en slik sammenheng. 

Anonymkode: 84207...93d

• Liker 3
Skrevet

Hallo TS, leser du svarene her?

Hun kan enkelt bruke sitt abonnement på din TV. 

Anonymkode: 2e185...824

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hun er 70 år da, så kan jo være at hun ikke forstår eller har blitt fortalt at hennes tilganger er moblie. Merkelig og smådum blir helt feil i en slik sammenheng. 

Anonymkode: 84207...93d

Merkelig krav fordi hun vet at det koster mange hundre kroner i måneden, ikke sant? Hun (naboen) betaler jo for alt av kanaler hjemme, så hun vet godt at det koster. Så hvordan kan hun med vettet i behold forlange at den hun sitter barnevakt for, skal betale alt dette for en barnevakt i ny og ne? Forstår man ikke at dette er et urimelig krav, er man smådum, ja.

At hun er 70 er ingen unnskyldning. Hun er ikke 100. Faren min er 81 år og skal installere min nye pc neste helg. Han overfører data fra gammel til ny pc, så sletter han gammel harddisk og setter opp min nye for meg. Han er gammel, ikke dum. 

TS får forklare henne at hun kan ta med seg abonnementene sine og logge inn andre steder om hun vil.

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Klart hun ikke kan kreve det. 

Nei, hun kan ikke kreve, men hun kan jo også ikke gidde å være barnevakt. Tenker løsningen er at hun bruker sine egne abonnementer hos ts.

Anonymkode: 4df6d...eae

Skrevet

Takk for tips

Ts

Anonymkode: ab126...db4

Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Merkelig krav fordi hun vet at det koster mange hundre kroner i måneden, ikke sant? Hun (naboen) betaler jo for alt av kanaler hjemme, så hun vet godt at det koster. Så hvordan kan hun med vettet i behold forlange at den hun sitter barnevakt for, skal betale alt dette for en barnevakt i ny og ne? Forstår man ikke at dette er et urimelig krav, er man smådum, ja.

At hun er 70 er ingen unnskyldning. Hun er ikke 100. Faren min er 81 år og skal installere min nye pc neste helg. Han overfører data fra gammel til ny pc, så sletter han gammel harddisk og setter opp min nye for meg. Han er gammel, ikke dum. 

TS får forklare henne at hun kan ta med seg abonnementene sine og logge inn andre steder om hun vil.

Mens min far på 72 kan ikke bruke bank-id, vipps, nettbank, for å ikke snakke om en PC - han vet knapt hvordan han skrur den på. Han betaler alle regningene på telegiro hver måndte og får selvangivelsen i posten.

I den generasjonen er det svææært ulik kunnskap, uten at noen er dumme av den grunn, på tekniske ting. Min far har hatt et arbeidsliv hvor han har brukt hender og hodet, aldri PC eller noe. Han har hatt barn boende relativt lenge, slik at han ikke har hatt et behov for å "logge seg på", selv om vi har prøvd å få han til å gjøre det.

Så det handler ikke om at noen er dumme, det handler om at folk som er eldre enn 50 ikke på samme måte har vokst opp med dette som det vi har. 

• Liker 4
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Folk er forskjellige . Min mor på 71 klarer ikke pc eller noe. Alt av regninger har ho betalt i banken eller fått hjelp av min søster. Det å søke inn kanaler kan ho heler ikke.

Ser og på mine svigerforeldre 85 og 81 år. Svigermor klarer så vidt å logge inn i nettbanken men å klare å betale klarer ho ikke. Var jeg som satte opp altibox for dem, for de klarte ikke å legge inn Internett og stille inn.

Svigerfar kan ringe meg når han ser noe på finn for å få ta i et tlf nr. Samme etter telefon katalogen kom, så ringer han og spør om jeg kan finne tlf nr til folk han ikke har lagret i tlf.

Så jo mange i den alderen sliter med at alt er digitalt. Mine svigerforeldre er rimlig oppgitt over alt er digitalt, hater at regninger kommer rett i banken eller på epost for da får de ikke oversikten hvor mye de ska ut med. Så svigrina mi skriver it fakturaene slik at de kan skrive opp i boka hva som ska ut og hva som ska inn

Anonymkode: 8396d...5b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mens min far på 72 kan ikke bruke bank-id, vipps, nettbank, for å ikke snakke om en PC - han vet knapt hvordan han skrur den på. Han betaler alle regningene på telegiro hver måndte og får selvangivelsen i posten.

I den generasjonen er det svææært ulik kunnskap, uten at noen er dumme av den grunn, på tekniske ting. Min far har hatt et arbeidsliv hvor han har brukt hender og hodet, aldri PC eller noe. Han har hatt barn boende relativt lenge, slik at han ikke har hatt et behov for å "logge seg på", selv om vi har prøvd å få han til å gjøre det.

Så det handler ikke om at noen er dumme, det handler om at folk som er eldre enn 50 ikke på samme måte har vokst opp med dette som det vi har. 

Eldre enn 50? Bevare meg vel, hvor tar du dette fra? de var jo ungdommer på noen og tjue år da hjemme-pc gjorde sitt inntog og mobiler var blitt vanlige!? Folk i den alderen vil jo absolutt kaste seg på alt det nye og trendy, som pc-er og mobiler var da.

Jeg er i femtiårene selv, og fikk min første hjemme-pc for 27 år siden, og mobil tre år før det. Folk i femtiårene har da fulgt med siden dette var nye ting. Alle mine venninner er i samme alder, og jobber med pc daglig og har hatt det i flere tiår.

• Liker 2
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Eldre enn 50? Bevare meg vel, hvor tar du dette fra? de var jo ungdommer på noen og tjue år da hjemme-pc gjorde sitt inntog og mobiler var blitt vanlige!? Folk i den alderen vil jo absolutt kaste seg på alt det nye og trendy, som pc-er og mobiler var da.

Jeg er i femtiårene selv, og fikk min første hjemme-pc for 27 år siden, og mobil tre år før det. Folk i femtiårene har da fulgt med siden dette var nye ting. Alle mine venninner er i samme alder, og jobber med pc daglig og har hatt det i flere tiår.

Nå må du slutte. Folk har forskjellig teknisk kunnskap, særlig generaasjoner som ikke er oppvokst med ipad som sin beste venn. 

Hvis dette er nytt for deg, ja så er det nytt for deg. Men du tar feil om du tror det ikke finnes. Noen pensjonister er teknisk anlagt eller interessert, har kanskje hatt et yrke hvor de har brukt data, har barn som lærer dem å bruke det ene og andre. Andre har knapt tatt i en PC og er helt analfabeter på det.

Anonymkode: 2e185...824

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...