Gå til innhold

Barnevakt som krever sportskanaler på tv

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor som ikke har familie i nærheten som kan avlaste meg, så jeg leier en tidligere nabo til å være fast barnevakt en kveld i uken og et døgn av og til.

Hun er utdannet med barn, men er pensjonist nå (70). Veldig rolig og flink med barn, mitt barn liker å være med henne, og jeg stoler 110% på henne.

Jeg har internett/tv inkludert i fellesutgiftene med de vanligste kanalene og to sportskanaler tror jeg- totalt 10-12 kanaler som er mer enn nok for meg, for jeg ser lite på tv.

Barnevakten er sportsfreak og ser alt som er på alle kanaler. Hjemme har hun visst minst 10 ekstra sportskanaler.

Nå etterlyser hun flere sportskanaler der hun kan se store sportsarrangementer som fotball-em/vm/ tippeliga kamper/ europa kamper +store golfturneringer og vinter ol og vm ol.

Da må jeg kjøpe en sportspakke i tillegg til det jeg har og det vil koste meg 699 i mnd, og da er ikke alle sportskanalene med.

Hun er jo ikke barnevakt for å se på tv, men når barnet har lagt seg kl 19 ser hun kun på sport.

Kan hun kreve at jeg skal bestille ekstra kanaler?

Anonymkode: ab126...db4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan jo be om hva hun vil, så må du vurdere hva tjenesten er verdt. Om du betaler henne, er det jo da rimelig å redusere det litt. 

Anonymkode: df04d...b32

• Liker 15
Skrevet

Du kan jo tilby henne å betale den for deg hvis hun vil ha tilgangen. Nei, selvsagt kan hun ikke det. 

Anonymkode: d3510...18a

• Liker 1
Skrevet

Hun kan garantert streame sine kanaler hos deg

Anonymkode: 81024...781

• Liker 25
  • Nyttig 7
Skrevet

Kæen mulighet kan være at du kjøper en chromecast, så kan hun logge seg inn på sine kanaler via mobilapp og streame dette på din tv. Om hun ikke kan det, så kan det sikkert læres. 

Anonymkode: ba849...743

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Krever hun dette i stede for betaling, eller i tillegg til betaling?

• Liker 5
Skrevet

Hun trenger ikke egne kanaler for fotball em/vm i hvertfall. Det vil gå på lineærkanalene til nrk og tv2. Hadde også hørt om hun kunne logge inn på sine egne strømmetjenester når hun er hos deg.

Anonymkode: 0db6c...efb

• Liker 5
Skrevet

Der må du ikke finne på å innfri. Er det noe som ikke kan vente kan hun jo streeme det via egen mobil.

Anonymkode: 73a5d...94d

• Liker 6
Skrevet

Hun kan kreve hva hun vil, siden det er frivillig for henne å være barnevakt. Jeg ville nok prøvd å finne en annen.

Anonymkode: efe24...68f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Da får det gå av lønna. Har vært alenemor selv og vet at det ikke er så lett å finne pålitelige barnevakter, men hadde ikke betalt dyre dommer for masse kanaler jeg har null interesse av. Som noen nevnte, Chrome cast og streame egne kanaler. Klarer hun ikke lære seg får hun klare seg med det du har.

Anonymkode: 536f2...2cc

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da får det gå av lønna. Har vært alenemor selv og vet at det ikke er så lett å finne pålitelige barnevakter, men hadde ikke betalt dyre dommer for masse kanaler jeg har null interesse av. Som noen nevnte, Chrome cast og streame egne kanaler. Klarer hun ikke lære seg får hun klare seg med det du har.

Anonymkode: 536f2...2cc

Eller TS må klare seg uten barnevakt. Er jo barnevakten som sitter med "makten" her. Med mindre hun er helt avhengig av pengene hun tjener på det.

Anonymkode: efe24...68f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er alenemor som ikke har familie i nærheten som kan avlaste meg, så jeg leier en tidligere nabo til å være fast barnevakt en kveld i uken og et døgn av og til.

Hun er utdannet med barn, men er pensjonist nå (70). Veldig rolig og flink med barn, mitt barn liker å være med henne, og jeg stoler 110% på henne.

Jeg har internett/tv inkludert i fellesutgiftene med de vanligste kanalene og to sportskanaler tror jeg- totalt 10-12 kanaler som er mer enn nok for meg, for jeg ser lite på tv.

Barnevakten er sportsfreak og ser alt som er på alle kanaler. Hjemme har hun visst minst 10 ekstra sportskanaler.

Nå etterlyser hun flere sportskanaler der hun kan se store sportsarrangementer som fotball-em/vm/ tippeliga kamper/ europa kamper +store golfturneringer og vinter ol og vm ol.

Da må jeg kjøpe en sportspakke i tillegg til det jeg har og det vil koste meg 699 i mnd, og da er ikke alle sportskanalene med.

Hun er jo ikke barnevakt for å se på tv, men når barnet har lagt seg kl 19 ser hun kun på sport.

Hun kan kreve hva hun vil. Det er opp til deg om du er villig til å innfri hennes krav.

Den beste løsningen er at hun streamer med sin telefon. Har du en smart tv kan det hende hun kan streame direkte til TVen, ellers kan du kjøpe en Chroamcast.

• Liker 5
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Krever hun dette i stede for betaling, eller i tillegg til betaling?

I tillegg

Ts

Skrevet

Hun kan jo logge seg på sine egne strømmetjenester hos deg. Du trenger bare å laste ned appene. 

Anonymkode: 517ca...d5a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan jo tilby henne å betale den for deg hvis hun vil ha tilgangen. Nei, selvsagt kan hun ikke det. 

Anonymkode: d3510...18a

Selvsagt kan hun kreve det. Hun er ikke forpliktet til å være barnevakt. Så får ts og damen forhandle og bli enige eller avslutte «arbeidsforholdet».

Men som flere påpeker vil hun sikkert kunne logge seg på med eget abonnement hjemme hos ts. 

• Liker 1
Skrevet

Hun kan ikke kreve at du skal abonnere på det, men hun kan si nei til å være barnevakt hvis det krasjer med noe hun ønsker å se. 

Anonymkode: c687c...6ae

• Liker 6
Skrevet
Brunello skrev (11 minutter siden):

Selvsagt kan hun kreve det. Hun er ikke forpliktet til å være barnevakt. Så får ts og damen forhandle og bli enige eller avslutte «arbeidsforholdet».

Men som flere påpeker vil hun sikkert kunne logge seg på med eget abonnement hjemme hos ts. 

Hun får jo lønn for å være barnevakt, og hadde hun gjort det gratis hadde jeg kjøpt sportskanaler

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun får jo lønn for å være barnevakt, og hadde hun gjort det gratis hadde jeg kjøpt sportskanaler

Ts

Det hjelper deg lite om hun krever kabel-TV i tillegg. Da må  du si nei og ta risikoen for at hun slutter eller akseptere. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts

Hvor stor er sjansen for at hun slutter som barnevakt hvis du sier nei? Er du avhengig av barnevakt, og har du evt noen andre tilgjengelig?

Her må du rett og slett vurdere om du har rå til å si nei.

Anonymkode: c687c...6ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja, ja og nei. Hun er jo i sin fulle rett til å ikke ville være barnevakt mer hvis ikke hun får de kanalene.

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ts

Da må du nesten vurdere om du synes det er verdt de ekstra hundrelappene. Hvor mye vil timelønnen hennes øke av at du kjøper disse kanalene? Hvor ofte er hun barnevakt? Er det to ganger i året hadde jeg nok ikke giddet om jeg var deg. Snakker vi flere ganger i måneden, flere timer hver gang, er jo de hundelappene nesten ingenting. 

Anonymkode: 6cd93...930

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...