Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har innsett at forholdet mellom meg og min samboer er i ferd med å havarere. Vi krangler hele tiden og det er ofte min feil. Jeg blir i veldig dårlig humør av rot, men har ikke støv på hjernen. Jeg vil bare bo i et hus som er normalt rent og ryddig, ikke skittent og rotete. Det er også viktig for meg at barna skal kunne ha med folk hjem uten å skamme seg over at det er rotete når de blir store nok til det.

Sånn vi har det nå, så har mannen ansvaret for å holde kjøkkenet i orden (noe han ikke gjør). Han tar kjøkkenet omtrent daglig, men det kan ta veldig lang tid fra han er ferdig med å lage mat til han rydder opp rotet etter seg. Har prøvd å foreslå at det går an å rydde mens maten putrer, for eksempel, men da står han ofte og blomstrer mens han ser på mobilen. Vi har også veldig ulik oppfatning av hva det vil si å ha ryddet kjøkkenet. Han mener kjøkkenet er ryddet når ting er satt i maskinen. Det ligger gjerne igjen tom emballasje etc. på benken når han er ferdig (han dumper ofte søppel på benken i stedet for i søppelbøtta). Han vasker så og si aldri benken. Utover ansvaret for kjøkkenet så tømmer vi kattekassa annenhver gang (men han drøyer ofte i det lengste før han tømmer den når det er hans tur). Ellers er det jeg som rydder, støvsuger, tørker støv, vasker bad, skifter på senger, klipper plenen, vasker vinduer osv.. Han er flink til å engasjere seg i barna, så det er bra. Han er også veldig snill. Matlaging deler vi på.

Han klager ofte over mitt dårlige humør, men humøret er ofte et resultat av at huset ser ut som et bombet bordell og den eneste som gjør noe med det er meg. Barna er for små til å bidra enda. I dag har jeg vært potte sur, noe som resulterer i at han vandrer rundt og ser ut som en deprimert puddel. Jeg får kjempe dårlig samvittighet over eget humør, men jeg klarer ikke være blid når det ser jævlig ut her. Prøvde en uke hvor jeg roet ned husarbeidet et par hakk for å ha tid til å gjøre andre ting, men da grodde det igjen. Jeg har prøvd å foreslå vaskehjelp annenhver uke, men det vil han ikke fordi han er redd det skal bli krangling i forkant fordi det må ryddes. Men jeg rydder jo uansett...... 

Langt og sytete innlegg fra min side. Det finnes langt verre ting en mann kan gjøre (eller ikke gjøre). 

Anonymkode: 2ed5e...e5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Parterapi. Rett og slett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...