Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Vært sammen i 3,5 år. Gift i 1,5 år. To barn og et på vei 

Anonymkode: fcdc0...8d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yep. Aldri gått inn for å lære den, men skal vi sjekke noe (feks om en av oss har notert noe i notater) så har bare kodene blitt sagt høyt og i årenes løp har de blitt lært.

Trykket meg inn på hans telefon senest i går, for å trade meg en Pokémon han hadde to av men jeg ingen 😂😄  

AnonymBruker
Skrevet

Vi kan hverandres, ja. Det har bare blitt sånn, ingen av oss skjuler koden aktivt, og av og til gjør man ting for hverandre. Jeg kunne begge eksene sine koder også. Det gav meg en ro, jeg var aldri inne og snoket på noe som helst og kjente ikke på noe behov heller. Siden jeg visste at jeg kunne. 

Synes det er så bakvendt når folk påstår at hemmelig kode = "tillit". At mannen kan gå innpå telefonen min hvis han vil er da den største tillitserklæringen jeg kan tenke meg! Ingen andre i verden får den koden. Og jeg blir svett bare noen holder i telefonen min, selv om jeg hverken har nakenbilder, topphemmelige dokumenter eller skitne faner oppe, bortsett fra KG. Likevel har han tilgang, for jeg vet han ikke bruker den. Hadde jeg ikke hatt tillit til det, hadde han ikke hatt koden. 

Anonymkode: 86756...93c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke koden hennes.

Samboere i 22 år.

Anonymkode: c7419...4ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han kan min i all fall. Vi er "bare" kjærester :)

Men: det er fordi jeg/vi elsker musikk, og noen ganger spilles det fra mobilen min, via spotify eller youtube. Så spiller vi låter for hverandre og da blir det jo litt sånn etter femten glass vin, mobilen går i lås og jeg bare sier koden. Mange venner av meg kan den av samme grunn.

Men det er på ingen måte lov å gå inn på den, jeg synes også det er rart å plukke opp kjærestens/samboerens mobil for å google et eller annet. Gjør det på din egen. Jeg hadde sett på det som et enormt overtramp.

Han har koden min fordi jeg har tillit til at han IKKE gjør disse tingene. Jeg hadde en mistenksom og sjalu kjæreste i et kvarter av livet mitt, han hadde jeg aldri gitt koden til, for han hadde satt seg ned og gått gjennom telefonen min om han fikk sjansen til det.

Anonymkode: 1ecd0...8e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri hatt bruk for det. Vært sammen i 25 år. Begge har jobbmailer på mobilen. Det hender jo også at man får fortrolige meldinger fra venner, som de regner med at ingen andre har tilgang til.

Anonymkode: 693d4...07e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Av praktiske grunner ja men jeg husker aldri hans og må alltid spørre😅

Anonymkode: 140ea...5b6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått den mange ganger, pleier oftest å styre musikken i bilen fra hans mobil. Men jeg glemmer den for hver gang. Teflonhjerne 😂

Han har min også, fordi det er samme kode som vi bruker på noe annet som vi har felles, men tror ikke han har brukt den og usikker på om han husker at det er slik. 

Anonymkode: 1b27d...78d

AnonymBruker
Skrevet

Han har sagt sin flere ganger under bilkjøring og slikt, men jeg glemmer den like fort igjen. Har nok egne koder å huske. Tror ikke han kan min på telefonen. I vårt dagligliv har vi aldri behov for å bruke den andres telefon, og vi jobber begge mye på telefon, så den er alltid med. 

Anonymkode: eb085...991

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg har satt opp telefonene med samme kode.

Det brukes til;

1) Bilkjøring. Når den ene kjører, og andre endrer podcast/musikk, søker opp ruter på kart, eller svarer på en melding om når vi er fremme.

2) Ringe seg selv når man har lagt telefonen på et tullete sted

3) Låne/byttelåne på fly og slik for å se serier den andre har lastet ned. Eller om batteriet er ute på stranda. 

4) Jeg ødela min på reise en gang, da brukte vi begge hans resten av oppholdet. 

Vi går aldri inn på personlig kommunikasjon eller jobbapper. 

Anonymkode: 77f40...ce6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har telefon via jobben med høye sikkerhetskrav. 

Anonymkode: c792e...c6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har vi aldri hatt noe behov for. Samboere i seks år med snart to barn. 

Anonymkode: 63686...e59

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Tenker ikke noe jeg. Jeg bare lurer på hva i all verden man skal med andre sin kode? Utroskap er ikke et tema 

Anonymkode: 6ed2f...247

For min del er det praktisk om noen må varsles i forbindelse med jobb. Får jeg epilepsianfall som gjør meg ute av stand til å si i fra om fravær, er det veldig kjekt at mannen min kan si i fra min med min telefon (selv om mannen også har min sjefs nummer). Uansett kjekt hvis noe skulle skje (f.eks på ferie, jeg har billettene og jeg skulle få et anfall).

Det gjelder også andre ting, f.eks ift bil og bilapp, andre ting av praktisk betydning. Dessuten ønsker jeg rett og slett at mannen har tilgang til alt som er mitt om jeg skulle falle fra. Jeg ønsker at han har tilgang til alle bildene etc.

Skrevet

Ja. Vi er kjærester, ikke samboere. Det ble slik naturlig, ikke spurt om å dele😅

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har vi. Ingen av oss som har noe jobbrelatert på mobilen.

Anonymkode: 0860d...244

AnonymBruker
Skrevet

Ja ser ikke problemet. Større problem å ikke kunne ha koden til hverandres mobil. Da er det noe som skjules, skaper ikke akkurat tilitt det. Har du koden har du ikke behov for å sjekke noe. Men noen som hauker over telefonen og kodene sine ville jeg stusset på!

Anonymkode: dfa9f...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Han bruker ansiktgjenskjenning 😂

Og han kan kanskje min.

Gift i 20 år

Anonymkode: 1512f...88c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 20.44):

Jeg tenker ikke for å snike eller noe sånt.

Bare om dere kan den? 

Min mann kan min, jeg kan ikke hans. 
Vært gift i 7 år. 

Anonymkode: 4cec4...212

Ja. 

Anonymkode: cde97...9e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja ser ikke problemet. Større problem å ikke kunne ha koden til hverandres mobil. Da er det noe som skjules, skaper ikke akkurat tilitt det. Har du koden har du ikke behov for å sjekke noe. Men noen som hauker over telefonen og kodene sine ville jeg stusset på!

Anonymkode: dfa9f...b5c

Hvis tanken først kommer opp om å be om koden, er det ikke tillit der i utgangspunktet. 

Anonymkode: d8563...345

AnonymBruker
Skrevet

Nope. Ingen kan hverandres koder til hverken mobil eller bankkort.

Har vært sammen i 12 år.

Anonymkode: beb37...edf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...