Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 jeg betalte en regning i november 2004, på 1853.- til min lokale kraftleverandør. jeg får da i løpet av 2005 en rekke purringer og to inkassoer på denne regningen, kraftlev. har ingen gode forklaringer på hvorfor, inkassoene ble trukket men purringene fortsatte å komme, og for hver purring tok jeg kontakt for å få en forklaring. jeg har sendt kvittering og møtt opp personlig, men ingen fremgang. de klarte og å legge inn "en sperre i systemet" slik at jeg ikke fikk regning før jeg etterlyste den selv etter 4 mnd (trodde de sendte hver 3dje mnd) nå er det desember 2005, og endelig finner de ut at jeg hadde ikke skrevet kid.nr på regningen, pengene er nå funnet og alt er i orden, det kommer et brev i posten om dette. jeg får ingen brev, bare en purring, på 1853.- jeg ringer og ber om at de spesifiserer i et brev nøyaktig hva jeg er skyldig og hvorfor, jada det skulle de ordne. får ingen brev, og i begynnelsen av feb. 2006 får jeg purring. jeg ringer og er forbannet, og endelig kan de fortelle meg at pengene kom dobbelt opp fra banken til leverandøren, og de tilbakeførte det som skulle tilbake til banken, og pengene sto som "betalt for mye", og de ble dermed trukket fra neste regning. og jeg var fremdeles skyldig 1853.- jeg gir meg tilslutt og ber om beløpet på avbetaling over 4 mnd (har dårlig råd derfor), og jada, de skulle sende regningene. i begynnelsen av mars ringer jeg og etterlyser regningene, og får da et kid-nr som jeg skal betale inn på. 5 dager senere får jeg inkasso! jeg ringer inkassoen, og de skal ordne opp. så nå for et par dager siden ringer jeg inkassoen, og kravet har blitt trukket. fordi? mamma ble drittlei av hvordan de behandlet meg så hun betalte regningen for meg for å få det ut av verden, så de trakk kravet for regningen ble betalt, ikke fordi vi hadde avtale om nedbetaling. hva kan jeg gjøre? jeg synes jeg har blitt behandlet som dritt, de har ikke gjort noe av det de har lovet, jeg har måttet purre på de for å få svar uten å få det, avtaler blir ikke holdt og tre! ganger har de sent til inkasso i stedet for å ordne opp. og nå er jeg så lei og har lyst å gi dem noe tilbake som svir!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 jeg betalte en regning i november 2004, på 1853.- til min lokale kraftleverandør. jeg får da i løpet av 2005 en rekke purringer og to inkassoer på denne regningen, kraftlev. har ingen gode forklaringer på hvorfor, inkassoene ble trukket men purringene fortsatte å komme, og for hver purring tok jeg kontakt for å få en forklaring. jeg har sendt kvittering og møtt opp personlig, men ingen fremgang. de klarte og å legge inn "en sperre i systemet" slik at jeg ikke fikk regning før jeg etterlyste den selv etter 4 mnd (trodde de sendte hver 3dje mnd) nå er det desember 2005, og endelig finner de ut at jeg hadde ikke skrevet kid.nr på regningen, pengene er nå funnet og alt er i orden, det kommer et brev i posten om dette. jeg får ingen brev, bare en purring, på 1853.- jeg ringer og ber om at de spesifiserer i et brev nøyaktig hva jeg er skyldig og hvorfor, jada det skulle de ordne. får ingen brev, og i begynnelsen av feb. 2006 får jeg purring. jeg ringer og er forbannet, og endelig kan de fortelle meg at pengene kom dobbelt opp fra banken til leverandøren, og de tilbakeførte det som skulle tilbake til banken, og pengene sto som "betalt for mye", og de ble dermed trukket fra neste regning. og jeg var fremdeles skyldig 1853.- jeg gir meg tilslutt og ber om beløpet på avbetaling over 4 mnd (har dårlig råd derfor), og jada, de skulle sende regningene. i begynnelsen av mars ringer jeg og etterlyser regningene, og får da et kid-nr som jeg skal betale inn på. 5 dager senere får jeg inkasso! jeg ringer inkassoen, og de skal ordne opp. så nå for et par dager siden ringer jeg inkassoen, og kravet har blitt trukket. fordi? mamma ble drittlei av hvordan de behandlet meg så hun betalte regningen for meg for å få det ut av verden, så de trakk kravet for regningen ble betalt, ikke fordi vi hadde avtale om nedbetaling. hva kan jeg gjøre? jeg synes jeg har blitt behandlet som dritt, de har ikke gjort noe av det de har lovet, jeg har måttet purre på de for å få svar uten å få det, avtaler blir ikke holdt og tre! ganger har de sent til inkasso i stedet for å ordne opp. og nå er jeg så lei og har lyst å gi dem noe tilbake som svir! ← hva vil du egentlig da?
Gjest Kålungen Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Lurer på hvilken kraftleverandør dette er? Det minner mistenkelig om de vi hadde, det var bare rot og tull med de, og det virket ikke som de visste hva de drev med.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 Ta kontakt med aviser, radio og tv-kanaler. De fortjener å få sitt navn omtalt når de holder på sånn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå