Gå til innhold

Hva er den beste britiske krim du har sett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

? 🕵️♂️

Anonymkode: 495fa...6ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye bra britisk krim! Jeg liker gode gamle Agatha Christie og P.D. James. Altså der man får hint underveis og mulighet til å løse mysteriet før det blir avslørt.

Anonymkode: 5d084...1d7

• Liker 6
Skrevet

Unforgotten/Nedgravde hemmeligheter tror jeg er den beste, men elsker også Vera.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Londonjenta skrev (1 minutt siden):

Unforgotten/Nedgravde hemmeligheter tror jeg er den beste, men elsker også Vera.

Me too! Særlig Vera

Anonymkode: 1dae3...5b1

• Liker 1
Skrevet

Veldig mange gode britiske krimserier, men Vera og Midsummer Murders er høyt oppe på min liste. 

• Liker 3
Skrevet
Janina1 skrev (6 minutter siden):

Veldig mange gode britiske krimserier, men Vera og Midsummer Murders er høyt oppe på min liste. 

Ja, Midsummer Murders var veldig bra, men synes den har tapt seg veldig de siste årene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Elsker krim, ingenting er som englendere som dreper hverandre på utspekulert vis mens de er utro i alle kanter :)

Vera var noe av det beste, selvfølgelig de første sesongene. Skulle nesten ønske jeg fikk et hukommelsestap og kunne se de en gang til.... 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg elsker britisk krim, men av de jeg har sett seneste åra er det Midsomer Murders og Vera! Holder på å se serien Vera om igjen nå. Skaffet meg Britbox strømmetjeneste bare for å se den når jeg har lyst!

Synes Happy Valley også var ganske bra. Veldig typisk britisk. Usminket virkelighet de har prøvd å fremstille. Den gikk på NRK-TV men vet ikke om man kan strømme den der lenger nå. Er på Britbox.

PS! Egentlig et lite mirakel at det er noen levende mennesker igjen i disse engelske landsbyene i Midsomer, for det har jo skjedd et trippeldrap hver uke/hver episode der i mange år nå! De nøyer seg aldri med kun ett mord pr episode,  det er nesten litt å le av. 😆 Hvorfor alltid flere pr episode?

Endret av Million
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Mye bra britisk krim! Jeg liker gode gamle Agatha Christie og P.D. James. Altså der man får hint underveis og mulighet til å løse mysteriet før det blir avslørt.

Anonymkode: 5d084...1d7

Jeg også, men jeg liker også Columbo.😊

Anonymkode: 6a7e5...43c

• Hjerte 1
Skrevet

Shetland, Broadchurch, Hinterland, er topp tre hos meg

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Happy Valley er uten tvil den beste (britiske) krimmen jeg noensinne har sett! 

• Liker 4
Skrevet

Happy Valley er definitivt en av de beste, ja 🙂

Morsomt at Hinterland blir nevnt, jeg er enig. Og husker noen Hidden? Også walisisk. 

Anonymkode: bce66...aa7

• Liker 1
Skrevet

Nettopp sett Karen Pirie på NRK. Den var bra. Liker også Shetland. Jeg liker også "husmorkrimmen" Heartbeat/Med hjartet på rette staden. Selv om det kanskje er mest en dramaserie, så er det en lite krimgåte som løses i hver episode der også.

Anonymkode: f3e4d...7c7

• Liker 3
Skrevet
blomstre skrev (15 minutter siden):

Happy Valley er uten tvil den beste (britiske) krimmen jeg noensinne har sett! 

Enig i dette.

Anonymkode: 1de2e...397

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Foyle's War

Anonymkode: d7567...dfa

• Liker 3
Skrevet

Sherlock

Anonymkode: e91ae...82a

Skrevet

The Fall.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Midsomer Murders, men har ikke sett så mye annet. Den var såklart artigere før med John Nettles.

Anonymkode: 6b5fb...63e

• Liker 2
Skrevet

Elsker britisk krim, på topp troner Line of Duty, mulig like mye action som krim?! Ellers Vera, Shetland, Happy Valley og Sherwood bla. 

Anonymkode: 53e00...63a

• Liker 2
Skrevet
Phoenix Heart skrev (1 time siden):

The Fall.

Enig. Den er utrolig bra.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...