AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Skrevet 18 timer siden Jeg skal prøve å forklare hva jeg mener. Når jeg snakker så blir jeg ofte for engasjert, så jeg snakker for mye. I tillegg blunker jeg med øynene mye, nesten slik at jeg har dem mer lukkede enne åpne, noe som kan framstå som overlegent sammen med stemmen min som er ganske lys og jeg har en spesiell måte å snakke på, litt sånn slepent... I tillegg har jeg resting bitch face, som ikke akkurat gjør det enklere for meg. Jeg har forsøkt å aktivt småsmile hele tiden, men det er umulig å opprettholde. I sum så føler jeg meg ganske utilnærmelig. Jeg som egentlig er ganske snill, morsom og en ok person å være med! Jeg er sjenert og trenger tenketid for å svare, så folk går lei samtalen med meg før jeg får begynt omtrent. Aner ikke om dette er forståelig. Men jeg sliter mye med dette. Finnes det kurs jeg kan ta, steder jeg kan gå for å få hjelp til å bli mer tilnærmelig? Vær så snill, ikke svar "smil mer", "slutt å blunke" eller "ikke prat for mye". Hadde det enda vært så enkelt 😕 Anonymkode: 764df...b24
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Jeg vil påstå at det ikke er mulig å endre personlighet. Men kanskje du kan fokusere på det du liker med deg selv. Dyrke den siden av deg selv som du vil vise de rundt deg. Siden du er sjenert så vil du nok være det, det er jo ikke en negativ ting i seg selv. Jeg har /hadde også et stengt uttrykk i ansiktet. Jeg har vent meg til å løfte øyenbrynene mine. Ha mer åpne øyne og kikke på folk med en nysgjerrig tanke i hodet. Jeg fokuserte på å tenke "hei, hvem er du?" Når jeg kikket på folk. Pluss at jeg har gjort en øvelse sammen med en venn som er psykolog, som jeg øver på innimellom alene. Jeg lukker øynene og visualisere situasjoner jeg mestrer. Jeg bruker tid til å fokusere på den gode følelsen disse situasjonene gir meg og hvorfor. Når jeg skal gjøre noe /møte noen jeg er litt usikker på tenker jeg på ting/situasjoner som gir meg gode følelser. Så tar jeg med meg den gode følelsen inn i situasjonen. Nå er det blitt en naturlig del av meg å være slik. Jeg er ikke en spesielt pen mann, helt gjennomsnittlig utseendemessig. Men merker av kvinner ofte smiler til meg når jeg tilfeldig møter blikket deres når jeg er ute blant folk. Jeg har veldig blå øyne, så innimellom tenker jeg at jeg _er_ mine blå øyne. En annen ting jeg fokuserer på når jeg vil gjøre godt inntrykk er at jeg tenker "jeg er en snill mann, som ikke har gjort noe galt mot noen, som er glad i å treffe nye mennesker" så prøver jeg å utstråle det, uten å si det med ord. Bare handling og og åpne nysgjerrige spørsmål. Dette er noen av de tingene jeg har gjort. Det ble langt dette her.. Men jeg opplevde mye mobbing som barn og har brukt mye tid på å bygge opp meg selv til å tørre å være sammen med andre mennesker. Jeg måtte bare ta grep for å få meg selv ut av det negative bildet jeg hadde av meg selv. Egen innsats pluss hjelp av psykolog og venner jeg fikk underveis, har endret livet mitt. Så det er mulig! Anonymkode: edb1f...e43
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden Bare lurer litt på hvordan du vet hvordan du fremstår når du blir engasjert? Har du blitt filmet i slike situasjoner flere ganger? Eller hvordan har det gått til. Anonymkode: 17411...926
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Lurer også på hvordan du vet at folk går lei av samtalen. Har de sagt det til deg? Hva skjer? Anonymkode: 17411...926
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Har du vurdert å ta timer med ulike pedagoger og coacher? Sangpedagoger, talecoacher, dramalærere, logopeder og sikkert en haug andre yrker har som jobb å hjelpe deg med å forandre både stemme og kroppsspråk. En person kan sikkert ikke hjelpe deg med alt, men de burde kunne gi deg konkrete øvelser for å fremstå annerledes. Anonymkode: f8c74...4d6
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Det var ikke veldig forståelig nei - du snakker for mye, men så er du så treg at folk går lei? Du virker veldig selvbevisst. Som jo kan være på godt og vondt. Er du sikker på at andre ser deg, slik du ser deg selv? Man er faktisk ofte mye bedre likt, enn man tror. Synes du fremstår som empatisk og reflektert, så du har jo et godt utgangspunkt. Når det gjelder å regulere kroppsspråk, så er kanskje kurs i presentasjonsteknikk og sånt noe? Resting bitch face er jo en slager, men du trenger ikke veie opp for det med å smile. Se på folk med interesse, nikk, ha øyenkontakt, si positive og bekreftende ord. Jeg er dronning av resting bitch face, jeg har active bitch face. Men jeg er tørrvittig og har vel et glimt i øyet eller noe. Og er jo ikke en bitch selvfølgelig. Noen synes kanskje jeg er skummel før de har pratet med meg. Eller jeg har pratet med dem, det handler jo ikke om å bare bli mer tilnærmelig sånn at folk kommer til deg, men du må jo også oppsøke folk. Anonymkode: 0c10e...e04
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Synes det høres ut som du er altfor selvkritisk. Jeg har selv vært der. Min anbefaling er å omfavne deg selv for den du er. Elsk deg selv! Og velg bare å omgås de som liker deg også, utenom de du ikke kan unngå som kolleger osv. Men husk de er bare kolleger og definerer ikke din verdi. Eneste som er viktig er å huske å involvere den andre i samtalen også, lytte til dem like mye som du vil ha sagt ditt. Gjør du det, og er trygg på deg selv, er det ingen som bryr seg om verken stemmen din, blunkingen eller «resting bitch face». Anonymkode: ca58f...005
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg skal prøve å forklare hva jeg mener. Når jeg snakker så blir jeg ofte for engasjert, så jeg snakker for mye. I tillegg blunker jeg med øynene mye, nesten slik at jeg har dem mer lukkede enne åpne, noe som kan framstå som overlegent sammen med stemmen min som er ganske lys og jeg har en spesiell måte å snakke på, litt sånn slepent... I tillegg har jeg resting bitch face, som ikke akkurat gjør det enklere for meg. Jeg har forsøkt å aktivt småsmile hele tiden, men det er umulig å opprettholde. I sum så føler jeg meg ganske utilnærmelig. Jeg som egentlig er ganske snill, morsom og en ok person å være med! Jeg er sjenert og trenger tenketid for å svare, så folk går lei samtalen med meg før jeg får begynt omtrent. Aner ikke om dette er forståelig. Men jeg sliter mye med dette. Finnes det kurs jeg kan ta, steder jeg kan gå for å få hjelp til å bli mer tilnærmelig? Vær så snill, ikke svar "smil mer", "slutt å blunke" eller "ikke prat for mye". Hadde det enda vært så enkelt 😕 Anonymkode: 764df...b24 Vet du at de som driver og lukker øynene mens de prater orker jeg faktisk ikke prate med engang. Det er noe av det verste og mest irriterende jeg vet om. Og jeg vet jeg ikke er alene om å synes det så det bør du jobbe med først og fremst!! Kan du øve på å snakke med deg selv i speilet? Se deg selv i øynene? Eller på munnen din eller noe sånt? Å snakke til folk med lukkede øyne er virkelig helt ufordragelig. Anonymkode: 9f594...f50
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet du at de som driver og lukker øynene mens de prater orker jeg faktisk ikke prate med engang. Det er noe av det verste og mest irriterende jeg vet om. Og jeg vet jeg ikke er alene om å synes det så det bør du jobbe med først og fremst!! Kan du øve på å snakke med deg selv i speilet? Se deg selv i øynene? Eller på munnen din eller noe sånt? Å snakke til folk med lukkede øyne er virkelig helt ufordragelig. Anonymkode: 9f594...f50 Finn deg en annen hobby enn å lete etter sårbare folk på forum å tråkke ned. Folk som deg er virkelig helt ufordragelig! Anonymkode: ca58f...005 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå