Gå til innhold

Angst når jeg er løs i magen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Først må jeg presisere: dette er ikke en tråd om diare man får av å ha angst. 

Det er en tråd om å få angst, når man er løs i magen. 

Jeg har hele mitt liv vært livredd for diare, løs mage, matforgiftning, omgangssyke etc. tullete, jeg vet. Og hver gang jeg har opplevd det har jeg overlevd helt fint. Det går over, jeg vet. 

Men nå sotter jeg her allikevel, helt panikkslagen fordi jeg har vært på do TRE ganger i dag, og den siste gangen var det -litt- løst. Litt. Ikke diare. Bare… litt løsere enn vanlig. De siste dagene har jeg vært nærmest forstoppet. I dag har det tydeligvis løsnet… jeg tror jeg får mensen snart, for jeg har også vært sutrete/snappy, hatt vondt i puppene og tilløp til menssmerter. 

Og nå er jeg helt panisk og helt ødelagt. Jeg vet ikke hvorfor jeg reagerer sånn som dette, men jeg er livredd. Redd hver eneste bevegelse i kroppen, redd det skal eskalere, redd for alt. 

Jeg hadde sjelden dårlig mage og sykdom som ung, men tror jeg har veldig dårlig erfaring med det som barn. Moren min klarte ikke gi empati/støtte/trøst, og bagatelliserte alt. Det mamma har utsatt meg for/unnlat å gi meg karakteriseres som omsorgssvikt. Jeg har KPTSD, angst, depresjon, en hel smørbrødliste. Står i kø for angstbehandling. Går ukentlig til psykolog. 

Hva gjør jeg. Samboeren min er lei meg som ikke klarer å takle noe så simpelt som litt løs mage uten å gå helt i bakken. Jeg er skuffet over meg selv som ikke klarer ta ansvar for meg og sønnen vår alene. Jeg plages av ekstreme panikkanfall, jeg må ta Sobril for å komme meg ut av de noen ganger. 

og nå går jeg helt i bakken og er livredd. Mannne skal på foreldremøte. Hva gjør jeg. 

Anonymkode: 0cb6b...8db

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dårlgi i magen igjen og er alene med barnet mitt, tror jeg skal dø av frykt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er dårlgi i magen igjen og er alene med barnet mitt, tror jeg skal dø av frykt

Du jobber deg gjennom, så hodet og kropp lager nye minner. 

Men du må prøve å ha fokus på noe annet, for du har valgt å få barn og med det diare og oppkast så det suser etter.

Irrasjonell frykt, må erfares ikke er farlig. En unge blir en bratt læringskurve.

Men nei, man dør ikke av frykt. 

I verste fall besvimer du og kroppen restarter seg selv.

Anonymkode: a5242...284

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men det er farlig for meg det er jo problemet

AnonymBruker
Skrevet

Har snakket med mental helse men de har ikke mer tid. Legevakt sier jeg skal ta sobril. Men det hjelper ikke mot dårlig mage

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det som er farlig for deg?

Anonymkode: 0174c...618

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Melkesyretabletter endret livet mitt.

Anonymkode: 7b46a...c8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har snakket med mental helse men de har ikke mer tid. Legevakt sier jeg skal ta sobril. Men det hjelper ikke mot dårlig mage

Det hjelper mot angsten. Angsten er problemet. Gjør som legevakten sier.

Anonymkode: 1ef43...9c8

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? Er jo bare å gå på do?

Anonymkode: 1feab...39a

AnonymBruker
Skrevet

Angstbehandling vil hjelpe deg, så det er bra du står i kø for det. Du må med din logiske del av hjernen si til deg selv "det er ikke farlig, jeg er trygg, jeg dør ikke av å være litt løs i magen" osv helt til det uendelige. For det er ikke farlig å være løs i magen, isåfall hadde jeg som har hatt kronisk diaré i 20 år dødd for lenge siden 🙈

Anonymkode: 0a385...edb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, det er ikke farlig for deg.

For t forbigående siste skal være farlig, må man være så svak i utgangspunktet at man verken er pålogget nett eller alene med barn..

Det er absolutt ikke farlige for deg. Du i likhet med alle andre friske, unge folk overlever helt fint. 

Husk at du kan gå flere dager uten vårt og tørt, så litt mangelfullt opptak i tarmen er overlevbart.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke farlig for deg.

For t forbigående siste skal være farlig, må man være så svak i utgangspunktet at man verken er pålogget nett eller alene med barn..

Det er absolutt ikke farlige for deg. Du i likhet med alle andre friske, unge folk overlever helt fint. 

Husk at du kan gå flere dager uten vårt og tørt, så litt mangelfullt opptak i tarmen er overlevbart.

Forbigående diare, ikke forbigående siste...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor er det farlig for deg? 

At du føler at det er farlig betyr ikke at det er sant. Du må jobbe med å skille følelser og sannhet! 

For det er så absolutt IKKE farlig for deg å ha diaré. Selv om du føler at det er farlig. Kroppen din lyver til deg, så du må avbryte løgnene hver gang de gjentas i tankene dine. 

Anonymkode: 257e4...4ab

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

snapchat-2097640326.jpeg.03c59fd433ffe9992842b26f9283baa1.jpeg

Anonymkode: 3cacd...037

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet alt dere sier i hodet mitt, jeg er enig. Jeg vet selvfølgelig at det ikke er farlig å ha diare. 

men kroppen min vet ikke, og når jeg prøver roe ned med hodet så girer kroppen opp ekstra mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde gå på do men kom ikke noe

AnonymBruker
Skrevet

Emetofobi

Anonymkode: 85066...19f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva er du redd for at skal skje? Smerte, tap av kontroll, dø?

Jeg har OCD, helseangst og panikkanfall flere ganger i uka. Jeg forstår følelsen ❤️

Anonymkode: cdd20...dc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring sier at du ikke kan fikse irrasjonelle tanker med rasjonalitet. Så jeg ville sluttet å prøve å overbevise de irrasjonelle tankene om noe som helst og heller bare latt det være. Nå ble jeg redd for magen min, javel da er jeg vel redd. Ikke fiks det, bare kjenn litt på det og kanskje prøv å distrahere deg selv. Hvis du ikke blir distrahert så setter du deg ned og skriker inn i en pute. Helt til det fungerer. 

Anonymkode: ba059...f3b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg vet alt dere sier i hodet mitt, jeg er enig. Jeg vet selvfølgelig at det ikke er farlig å ha diare. 

men kroppen min vet ikke, og når jeg prøver roe ned med hodet så girer kroppen opp ekstra mye. 

Hvordan prøver du å roe ned hodet ditt? 

Anonymkode: 0a385...edb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...