Gå til innhold

Trives godt på praksisplassen, er det rart om jeg spør de på slutten av praksisen om jeg kan få jobbe der?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ute i praksis nå på studiet (Sykepleien). Og tidligere har jeg syns praksis har vært tungt og at jeg alltid har tenkt det at jeg skal gjøre det beste ut av det, lære så mye jeg kan og at jeg skal bare være der i x antall uker og så trenger jeg aldri å komme dit noe mer. Men nå er jeg i praksis på en plass hvor jeg stortrives. For første gang så er ikke praksis så tungt og et ork, men faktisk noe som er hyggelig og gøy samtidig som det er lærerikt. 

Har faktisk tenkt tanken at jeg trives så godt der at jeg gjerne kunne tenkt meg å jobbe der. Er det rart hvis jeg spør de når praksisen begynner å nærme seg slutten om de er interessert i å ha meg som f.eks. vikar / tilkalling eller noe slikt?  

Anonymkode: 23ba9...ebb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare å spørre! 

Anonymkode: a9b41...8f7

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rart, det er bare positivt. 

Anonymkode: 72009...3fb

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke rart, det er bare positivt. 

Anonymkode: 72009...3fb

Ja, det er kanskje det... Sikkert bare jeg som føler litt på det at jeg blir usikker på om jeg skal spørre, fordi jeg får tanker i hodet om at "kanskje de ikke syns jeg egentlig er noe flink" o.l. 

Men jeg er jo i praksis der i flere mnd. så jeg blir jo ganske godt kjent, mer enn en helt ny vikar som får bare noen opplæringsvakter før de er kastet ut i det alene. Så det er jo kanskje positivt da?

Anonymkode: 23ba9...ebb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spør, verste som skjer er at de ikke har behov og sier nei.  Hos oss er det vanlig at de som har praksis får være vikar også. Jeg jobber i skole, og de fleste praksis studentene våre spør om vikartimer. 

Anonymkode: 13660...9f3

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart i det hele tatt. Der jeg jobber får ofte praksisstudentene tilbud om rammeavtale. Mange av de faste som jobber der har vært der i praksis. 

Anonymkode: 05fe2...10e

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe rart med det, hvis de ikke har noe nå så husker de deg kanskje senere en gang. 

Anonymkode: ab454...4cc

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig at elevene/studentene får jobb etter endt praksisperiode. Jeg ville spurt. 

Anonymkode: 4eaa4...f13

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rart å spørre. Ofte ansettes studenter som vikarer.. (Hender det kommer ut studentstillinger og). 

Jeg har vært I praksis i ett annet felt, og spurte om det samme, der hadde de inntakstopp i kommunen, så desverre ingen jobb der. Men skader aldri å spørre 

Anonymkode: 6c677...253

AnonymBruker
Skrevet

Er vanlig at en del får jobb der de er i praksis.

Er derfor yrkesfag elever er ute i bedrifter både i vg1 og vg2 for å bli kjent med bedrifter, få kontakter osv. Begge mine fikk lærling jobb i bedrift de hadde vært i under videregående  , ene har nå fått fadt jobb etter lærlingtiden i bedriften

Anonymkode: 063d5...e4c

AnonymBruker
Skrevet

For mange avdelinger så er selve grunnen til å takke ja til å ha studenter muligheten for rekruttering. Det er bare å spørre, pass på å formidle hvor godt du trives!

Anonymkode: 1c158...a26

Skrevet

Støtter svarene ovenfor. Også ville jeg bare legge til at det at du trives, lærer - og sannsynligvis får til den del også?- gjør det ganske sannsynlig at de som jobber der, også synes du er hyggelig og flink :) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle gjør det. Så ikke nøl.

Anonymkode: fbb7b...7c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...