AnonymBruker Skrevet 22. september #1 Skrevet 22. september Hei! Noen som vil prøve å svare på det her for meg? Er jeg gravid? Innbiller jeg meg? Noe annet som skjer? (Edit: tok første graviditetstest i stad og den var negativ med morgenurin) Jeg skulle hatt mensen forrige torsdag (mandag i dag), men ikke fått noe. Pleier å merke veldig godt når jeg har eggløsning og kjenner godt til symptomene i hele syklusfasen. MEN, denne syklusen har vært rar. Kjente ikke når (om) jeg hadde EL, hatt vondt i brystene leeenge (2 uker ish), hatt litt rosa utflod i ny og ne (senest i stad). Må legge til at jeg var ekstremt irritert forrige uke i noen dager (aldri vært sånn før). Bortsett fra det har det vært kanskje litt svake menssmerter og stikk, vanskelig å si da jeg ofte kan få det uten at det betyr noe. Merk: jeg prøver ikke å bli gravid. —>sist startet mensen 24.august (syklusdag 30 i dag) Litt om meg: -22 år. -fast partner. -går ikke på prevensjon (tok ut spiral høst/vinter 2024). -veldig regelmessig syklus (24 dager) siden jeg tok ut spiral. -ikke vært noe stresset i det siste. -gått på Aduvanz i 1mnd ca (Ritalin før det). -har Adenomyose if gynekologen. Man skulle tro jeg fikk positiv test om jeg var gravid innen nå vel? Andre innspill?:) Anonymkode: ca9db...cc3 1
mommyaka Skrevet 22. september #2 Skrevet 22. september Du har nok litt kluss i hormoner. Og at eggløsning har vært senere eller ikke . Mye av de symptomene kan jo komme at det nye medisinen din. Og ar den nye medisinen din har klusset med mensen 2
AnonymBruker Skrevet 22. september #3 Skrevet 22. september Å ha 100% fast sykluslengde hele tiden, hører nok heller til sjeldenheten, enn normalen. At den noen ganger er litt lengre og litt kortere er normalt. Vi er jo mennesker, ikke roboter, og hormonene våre kan påvirkes av indre og ytre faktorer, uten at det er noe galt. Høres ut som den nye medisinen kan ha hatt en finger med i spillet, kanskje særlig med tanke på humørsvingningene. At brystene er ømme er et typisk pms symptom, og kan være et tegn på at eggløsning har skjedd, men da litt senere enn du har vært vant til. Anonymkode: 9c00a...a6f 2
AnonymBruker Skrevet 22. september #4 Skrevet 22. september mommyaka skrev (3 timer siden): Du har nok litt kluss i hormoner. Og at eggløsning har vært senere eller ikke . Mye av de symptomene kan jo komme at det nye medisinen din. Og ar den nye medisinen din har klusset med mensen Takk for svar. Anonymkode: ca9db...cc3
AnonymBruker Skrevet 22. september #5 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Å ha 100% fast sykluslengde hele tiden, hører nok heller til sjeldenheten, enn normalen. At den noen ganger er litt lengre og litt kortere er normalt. Vi er jo mennesker, ikke roboter, og hormonene våre kan påvirkes av indre og ytre faktorer, uten at det er noe galt. Høres ut som den nye medisinen kan ha hatt en finger med i spillet, kanskje særlig med tanke på humørsvingningene. At brystene er ømme er et typisk pms symptom, og kan være et tegn på at eggløsning har skjedd, men da litt senere enn du har vært vant til. Anonymkode: 9c00a...a6f Veldig sant, takk for svar. Anonymkode: ca9db...cc3
Mkabe Skrevet 23. september #6 Skrevet 23. september Du kan også ha fått en corpus luteum cyste som produserer progesteron. Når jeg hadde det, føltes det ut som en forlenget andre syklus halvdel eller kanskje tidlig graviditet: lett irritabel, vonde pupper etc. De pleier å gå vekk av seg selv etter hvert. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #7 Skrevet 23. september Mkabe skrev (16 minutter siden): Du kan også ha fått en corpus luteum cyste som produserer progesteron. Når jeg hadde det, føltes det ut som en forlenget andre syklus halvdel eller kanskje tidlig graviditet: lett irritabel, vonde pupper etc. De pleier å gå vekk av seg selv etter hvert. Takk for svar. Hvor lang tid tok det før du var tilbake i din «normale» syklus? Anonymkode: ca9db...cc3
AnonymBruker Skrevet 24. september #9 Skrevet 24. september UPDATE: fikk mensen i dag, 6 dager forsinket cirka:) Så var nok en sen eggløsning ja. Anonymkode: ca9db...cc3 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå