AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #1 Skrevet 22. september 2025 Liker ikke kulturen, klimaet og samfunnet her. Livskvaliteten min er rett og slett skikkelig dårlig, merker at jeg jeg får en helt annen psykisk helse her enn når jeg er i utlandet. Andre som føler på det samme? hva gjorde du for å forbedre situasjonen din? Anonymkode: b6ac2...a71 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #2 Skrevet 22. september 2025 Er jo bare å flytte da? Anonymkode: dbeb4...75f 3 8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #3 Skrevet 22. september 2025 Husk at når du er i utlandet, så er du på ferie. Greit nok at klimaet suger i Norge, men livet er ikke en lek andre steder heller når man tar hverdagslivet med i betraktningen. Men ellers, ja, så kan du jo bare begynne prosessen med å flytte et annet sted? Det er helt opp til deg. Anonymkode: 65280...8c8 14 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #4 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Husk at når du er i utlandet, så er du på ferie. Greit nok at klimaet suger i Norge, men livet er ikke en lek andre steder heller når man tar hverdagslivet med i betraktningen. Men ellers, ja, så kan du jo bare begynne prosessen med å flytte et annet sted? Det er helt opp til deg. Anonymkode: 65280...8c8 Jeg har bodd noen måneder i utlandet, så har ikke bare vært på "ferie". Trivdes fortsatt bedre med kulturen der, helt annen åpenhet og samhold enn i Norge. Er avhengig av inntekt da Anonymkode: b6ac2...a71 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #5 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har bodd noen måneder i utlandet, så har ikke bare vært på "ferie". Trivdes fortsatt bedre med kulturen der, helt annen åpenhet og samhold enn i Norge. Er avhengig av inntekt da Anonymkode: b6ac2...a71 Det får du til, hvis du virkelig vil! Ønsker deg lykke til! ♥ Anonymkode: 65280...8c8 8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #6 Skrevet 22. september 2025 Det er bare å flytte et annet sted, ingen tvinger deg til å bo her. Anonymkode: 2713f...a5f 2 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #7 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har bodd noen måneder i utlandet, så har ikke bare vært på "ferie". Trivdes fortsatt bedre med kulturen der, helt annen åpenhet og samhold enn i Norge. Er avhengig av inntekt da Anonymkode: b6ac2...a71 Jeg har også bodd noen måneder i utlandet. Og jeg trivdes kjempegodt. Samtidig vet jeg at min tilværelse, om jeg skulle bodd der over lengre tid, ikke hadde vært lik den jeg hadde over noen måneder. Det ville vært vanskelig å få en godt betalt jobb, sikkerhetsnettet der var tilnærmet ikke-eksisterende, og jeg måtte ganske enkelt ha klart meg selv på alle tenkelige måter. Men kulturen og menneskene er fantastisk. Men når alt kom til alt, ga det å reise tilbake til Norge meg mange flere muligheter til å leve livet som jeg ønsker. Over tid ville jeg ikke hatt de mulighetene der jeg bodde. Og det er noe man bør ha i bakhodet når man tenker at andre steder er bedre enn Norge. Anonymkode: aa070...251 8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #8 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har bodd noen måneder i utlandet, så har ikke bare vært på "ferie". Trivdes fortsatt bedre med kulturen der, helt annen åpenhet og samhold enn i Norge. Er avhengig av inntekt da Anonymkode: b6ac2...a71 da går jeg ut fra at du ikke har jobbet i det landet du "har bodd i" noe som jo endrer absolutt alt, da har du ikke "bodd" der, du har feriert over tid.. Anonymkode: c9a63...628 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #9 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har bodd noen måneder i utlandet, så har ikke bare vært på "ferie". Trivdes fortsatt bedre med kulturen der, helt annen åpenhet og samhold enn i Norge. Er avhengig av inntekt da Anonymkode: b6ac2...a71 Så finn en jobb da? Anonymkode: ac7c6...0e0 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #10 Skrevet 22. september 2025 Flytt til et annet fritt land med gode levekår da. Alt er relativt, kanskje ikke Norge er riktig for deg. Hva med Spania? Kanariøyene? Portugal? Anonymkode: d8564...06f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #11 Skrevet 22. september 2025 Du får skaffe deg en jobb i det landet du vil bo da. Noen måneders opphold er jo ikke det samme som å bo og ha jobb der. Anonymkode: cf9af...fdd 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #12 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): da går jeg ut fra at du ikke har jobbet i det landet du "har bodd i" noe som jo endrer absolutt alt, da har du ikke "bodd" der, du har feriert over tid.. Anonymkode: c9a63...628 Ok? Så det er hvorvidt man har en jobb som definerer hvor man bor? Jeg skrev masteren min i utlandet, men da bodde jeg vel ikke der da? Anonymkode: bc1f2...83a 1 1
Phoenix Heart Skrevet 22. september 2025 #13 Skrevet 22. september 2025 Det er ingen som tvinger deg til å bo her. 1
svartkatt Skrevet 22. september 2025 #14 Skrevet 22. september 2025 Å bo noen måneder i utlandet er mer som en forlenget ferie enn å bo der. Men uansett er det jo bare å flytte.. og eventuelt flytte tilbake, eller et annet sted. 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #15 Skrevet 22. september 2025 Kanskje noe muligheter igjennom jobb? Jeg var heldig som hadde muligheten til å flytte til USA igjennom jobben. Var først tenkt 1 år, men ble 4. Anonymkode: f8999...089
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #16 Skrevet 22. september 2025 Flytt til rørt annet sted, eller jobb mentalt med innstillingen din - gå til en terapeut av noe slag. Anonymkode: 755d2...31a 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #17 Skrevet 22. september 2025 Typisk nordmenn å bli fornærmet over at noen ikke trives her. Jeg kan godt forstå deg, TS. Det er mange ting å like her, men også ting å mislike. Nordmenn er ekstremt konforme, selvgode og sutrete. Man skal ikke bevege seg langt utover A4-livet før man blir sett ned på. Jeg har heldigvis flyttet til en by og folk er litt mer åpne og mindre fordømmende her. Men ja, du får dessverre ikke så mye gehør her, tipper jeg. «Norge er Verdens Beste Land, så det så!» Anonymkode: 3c96f...9da 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #18 Skrevet 22. september 2025 Hvor kunne du tenke deg å bo, tror du? Synes det høres spennende ut jeg, og det er nå ikke sånn at selv om du (sikkert) er født her, så må du bo her for alltid. Spennende å oppleve andre kulturer også. Og, det med jobb - det fikser seg sikkert. Hvis det er det eneste du trenger å bekymre deg over, så er det jo bare å go for it! Anonymkode: d12ff...41a
Daria Skrevet 22. september 2025 #19 Skrevet 22. september 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok? Så det er hvorvidt man har en jobb som definerer hvor man bor? Jeg skrev masteren min i utlandet, men da bodde jeg vel ikke der da? Anonymkode: bc1f2...83a Du hadde ikke en permanent hverdagstilværelse der, du var i en midlertidig studentboble. Jeg bodde noen måneder på en annen kant av landet, med midlertidig jobb og bolig - selv om jeg sier at jeg har bodd der, vet jeg ikke så mye om hvordan det er å være fastboende innbygger der. Men hvis du tror ville trives det på fulltid, er det jo bare å prøve å finne en måte å realisere det på. 2 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2025 #20 Skrevet 22. september 2025 Klart du kan flytte! Jeg har bodd mange år i utlandet da jeg var yngre, i land med varmt klima. Men nå er jeg veldig glad for å bo i Norge, på grunn av infrastruktur, pensjon og sykepengerettigheter...og ikke minst fordi foreldrene mine er gamle nå, jeg vil være i nærheten av dem. Men det var gøy så lenge det varte. Anonymkode: e8f65...f92 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå