Gå til innhold

Jeg fikk Bakteriell vaginose igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har i flere måneder slitt med ubehag og økt utflod nederst. Først skjønte jeg ikke hva det var, og legen tok det heller ikke seriøst. Etter å ha lest litt her og der, fant jeg ut at det kunne være bakteriell vaginose.
Jeg spurte her på KG og mange anbefalte Lactal Balance fra apoteket. Jeg brukte den, og ble endelig kvitt problemet. Men effekten varte bare i 5–6 uker, og nå har jeg fått det tilbake.

Kommer bakteriell vaginose virkelig så fort tilbake???? Uff, jeg orker ikke dette igjen. Kan noen forklare hva som skjer?

Tilleggsinformasjon: Etter at jeg var ferdig med 6 kapsler, fikk jeg mensen dagen etter. Jeg fikk ikke tatt den siste kapselen. Mensen kom to uker for tidlig. Jeg vet ikke om dette er en bivirkning av kapselen, men uansett ble problemet midlertidig løst.

Hjelp!

Anonymkode: d6f09...695

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du avslutter behandling så kommer det jo tilbake ja. Du har en ubalanse som må holdes i sjakk hele tiden.

Anonymkode: af634...0ad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nøyaktig samme problem som deg og får mesen av pillene. Jeg ta de likevel, men uken etter er bakteriell vaginose tilbake. Hverken fastlegen eller gynekologen min hva hva dette skyldes. Vi har prøvd alt og det eneste som hjelper er å avstå fra sex. Dette bidrar til trøbbel i forholdet.

k44

Anonymkode: 97aea...dde

AnonymBruker
Skrevet

Har veldig god erfaring med Multigyn Activgel.

Anonymkode: 8b715...5ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har nøyaktig samme problem som deg og får mesen av pillene. Jeg ta de likevel, men uken etter er bakteriell vaginose tilbake. Hverken fastlegen eller gynekologen min hva hva dette skyldes. Vi har prøvd alt og det eneste som hjelper er å avstå fra sex. Dette bidrar til trøbbel i forholdet.

k44

Jeg har hatt sex flere ganger i disse 5 ukene  og det har gått overraskende bra. Jeg fikk bakteriell viagnosen tilbake når jeg ikke har hatt sex på en uke. Så tror ikke sex har noe med det å gjøre

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har veldig god erfaring med Multigyn Activgel.

Anonymkode: 8b715...5ef

Pleide du å ha bakteriell viagnose stortsett hele tida?

AnonymBruker
Skrevet

Flere?

Skrevet (endret)

Jeg har hatt det noen ganger. Jeg får det som regel kun ved ny sexpartner eller hvis sexpartner har flere partnere, og vi har ubeskyttet sex. Blir endringer av normalfloraen. Jeg må på antibiotika for å bli kvitt problemet. Hadde jeg vært deg hadde jeg testet utfloden og fått svar ved en baktprøve. Kan jo være kjønnssykdommer også 👍

Endret av Fighter83
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk det også stadig tilbake for noen år siden. Virket som om både mensen og sex (med sædavgang) trigget det. Nå har jeg ikke hatt det på lenge. Har ikke mensen lenger pga hormonspiral, men problemet gikk over før jeg begynte med den. Vet ikke hvorfor.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

k44

Det kan hjelpe å ta sex med kondom, eller at han hopper av i svingen.

Anonymkode: 8c882...4b9

AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt det noen ganger. Jeg får det som regel kun ved ny sexpartner eller hvis sexpartner har flere partnere, og vi har ubeskyttet sex. Blir endringer av normalfloraen. Jeg må på antibiotika for å bli kvitt problemet. Hadde jeg vært deg hadde jeg testet utfloden og fått svar ved en baktprøve. Kan jo være kjønnssykdommer også 👍

Jeg fikk det stadig tilbake en periode, og nå er det lenge siden. Har hatt samme partner hele tiden. Tyder det på at han var utro på den tiden?🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk det stadig tilbake en periode, og nå er det lenge siden. Har hatt samme partner hele tiden. Tyder det på at han var utro på den tiden?🤔

Vet ikke. Man merker ofte ganske raskt endringer i utfloden evt lukt også, kun ett par dager etter siste samleie så det er ganske lett å vite når du får det. Evt så er det pga endringer i normalfloraen pga menstruasjonssyklusen. Begynner du å bli eldre og tørrere nedentil? Sex når du er tørr er absolutt ikke positivt for normalfloraen ihvertfall. Da er det bedre å bruke litt glidemiddel eller mer tid til oralsex til og begynne med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...