Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driter i tema, bare du har softismaskin i pausen.

#kommuneansatt

Anonymkode: fd80a...22d

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil høre om de siste forskningsresultatene på post-infeksiøse langtidsplager og de ulike behandlingne som finnes for disse i Norge. Spesifikt om covid-utløste plager og hvordan disse utarter seg sammenlignet med lagtidsplager etter andre typer infeksjoner.

Det forutsetter selvølgelig at foredragsholderen er infeksjonslege e.l. , ellers har jo seminaret ingen kredibilitet.

Anonymkode: dfad4...94a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Testamente, arv og fremtidsfullmakt.

Anonymkode: 316c2...e86

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 11.24):

Det er ikke spørsmålet mitt, jeg vil vite hva DU vil høre om

Anonymkode: 788b4...a56

Flott, men innenfor hvilket fagfelt??

Anonymkode: 07889...2d4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 11.27):

Om du skal ha et seminar om noe, må det være noe du har faktisk kunnskap om. 

Anonymkode: 17b3a...b03

Nettopp. og det er egentlig det eneste svaret som er godt nok. 

Ingen vits for meg å skrive at jeg ønsker meg et seminar om hvordan renessansemusikken påvirket Barokkens komponister, hvis TS ikke har peiling på dette fra før. 

Ei heller at jeg ønsker meg et seminar om nye metoder innen lapraskopisk kirurgi til bruk på fjerning av gallestein. 

Anonymkode: 440d9...a2f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne tenke meg et seminar hvor en jurist og en teknolog gjennomgår de ulike aspektene av hvordan AI Act/KI forordningen vil i praksis påvirke arbeidet innen vår bransje.

Anonymkode: c2c83...b1a

AnonymBruker
Skrevet

Tenk om noen hadde turt å lage følgende seminar:

"Seminarer - faglig utbytte, eller unødig pengebruk?"

Anonymkode: 2f904...22b

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 10.16):

Hei!

Jeg skal lage et seminar.

Utfordringen er bare at jeg ikke vet om hva. 

Da tenkte jeg at ingen vet vel bedre hva som er i vinden eller har noen kreative ideér enn her på KG!

Så, hva ville du gjerne høre mer om som kunne passet som et interessant tema for et seminar?

Takk!

Noe som er veldig aktuelt for min jobb, ikke noe annet fjas. 

Anonymkode: bdd7b...5f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2025 den 22.57):

Jeg driter i tema, bare du har softismaskin i pausen.

#kommuneansatt

Anonymkode: fd80a...22d

Enig. Pausematen er viktigst.

Anonymkode: d8cb6...ac3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tenk om noen hadde turt å lage følgende seminar:

"Seminarer - faglig utbytte, eller unødig pengebruk?"

Det kunne jeg fint laget. Stor kommune anno 2025 drives ikke akkurat på en bedagelig måte, og vi i administrasjonen som faktisk får dra på seminar fra tid til annen gjør det grunnet etterlengtet kompetansepåfyll. Vet ikke hvordan det er for de mange ulike bransjer, men innen digitalisering, IT, cybersec og velferdsteknologi skjer det enorme endringer på kort tid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det kunne jeg fint laget. Stor kommune anno 2025 drives ikke akkurat på en bedagelig måte, og vi i administrasjonen som faktisk får dra på seminar fra tid til annen gjør det grunnet etterlengtet kompetansepåfyll. Vet ikke hvordan det er for de mange ulike bransjer, men innen digitalisering, IT, cybersec og velferdsteknologi skjer det enorme endringer på kort tid.

Hvis man faktisk fikk kompetansepåfyll kunne det jo vært noe. Men her skal det teambuildes og synergieffektiviseres til den store gullmedaljen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 17.03):

Nettopp. og det er egentlig det eneste svaret som er godt nok. 

Ingen vits for meg å skrive at jeg ønsker meg et seminar om hvordan renessansemusikken påvirket Barokkens komponister, hvis TS ikke har peiling på dette fra før. 

Ei heller at jeg ønsker meg et seminar om nye metoder innen lapraskopisk kirurgi til bruk på fjerning av gallestein. 

Anonymkode: 440d9...a2f

Enig, og hvis det er noe jeg skal bruke arbeidstiden på, bør det faktisk være jobbrelatert. Og det er faktisk viktig at den som holder seminaret, har greie på det faglige. Jeg orker ikke å sitte og høre på noe tull en eller annen amatør har spadd fram fra tiktok eller div. obskure kommentarfelt.

Anonymkode: b20bb...836

AnonymBruker
Skrevet

Undervisning i skolen med mål og mening for alle elever.

Anonymkode: 75aac...e7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker hvert fall ikke mer pjatt om AI fra folk med null kunnskaper om det. 

Anonymkode: e0cd2...ad6

• Liker 1
Skrevet

: 788b4...a56

Da vil jeg foreslå at du bruker tiden på noe annet. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Da tenkte jeg at ingen vet vel bedre hva som er i vinden eller har noen kreative ideér enn her på KG!

Så, hva ville du gjerne høre mer om som kunne passet som et interessant tema for et seminar?

Takk!

Dette høres ut som en fjortenåring som skal lage en skoleoppgave.

Det beste tipset er å ta utgangspunkt i noe du kan noe om eller interesserer deg for, og ta det derfra. 

Anonymkode: 58ce6...917

• Liker 2
Skrevet (endret)

Bare du ikke åpner seminaret med:

"Jeg sier som Pippi Langstrømpe. Dette har jeg aldri gjort før, så det går helt sikkert bra"

De første fem gangene jeg var på seminar, tenkte jeg at det var et godt poeng. Men det er oppbrukt. Det er som om foredragsholdere tenker at de ikke har gjort jobben sin godt nok eller at de er både reflekterte og nytenkende når de kommer med det godt oppbrukte Astrid Lindgren sitatet. Det høres så genialt ut, men mister helt sin styrke når ALLE synes det er genialt å sammenligne seg med Pippi. En måte å ikke gjøre seg unik 

Endret av Laraa
Skrevet
Laraa skrev (23 timer siden):

Bare du ikke åpner seminaret med:

"Jeg sier som Pippi Langstrømpe. Dette har jeg aldri gjort før, så det går helt sikkert bra"

De første fem gangene jeg var på seminar, tenkte jeg at det var et godt poeng. Men det er oppbrukt. Det er som om foredragsholdere tenker at de ikke har gjort jobben sin godt nok eller at de er både reflekterte og nytenkende når de kommer med det godt oppbrukte Astrid Lindgren sitatet. Det høres så genialt ut, men mister helt sin styrke når ALLE synes det er genialt å sammenligne seg med Pippi. En måte å ikke gjøre seg unik 

Haha, jeg vet det! Og det verste er at Pippi aldri sa det heller 😅 

https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-litteratur/pippi-er-80-ar-elsket-og-feilsitert/2476456

Kanskje du kan holde et seminar om det, TS? 🙃

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...