Gå til innhold

Vondt i magen min.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vondt i magen min pga. en ekstra stressende periode og får da diaré. Må jeg da spise mere for å ikke gå ned i vekt? Går man ned i vekt pga. diaré?

Anonymkode: 288dd...32a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en legetime du. Vi på kg kan ikke vite dette. 

Anonymkode: 1f234...ea3

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært hos legen og de fant ikke noe galt. Spør her fordi kjekt å høre om andre har opplevd noe av det samme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har vondt i magen min pga. en ekstra stressende periode og får da diaré. Må jeg da spise mere for å ikke gå ned i vekt? Går man ned i vekt pga. diaré?

Og hva har egentlig dette spørsmålet i denne kanalen å gjøre?

Anonymkode: 49e6a...74b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kan hende kroppen ikke rekker ta opp næringen før den raser ut i andre enden. 

Du KAN gå ned i vekt av det. Men hvor lenge kommer dette stresset til å foregå? Er det kortvarig/forbigående trenger du ikke bekymre deg for dette. 

Anonymkode: 1650f...7cc

• Liker 2
Skrevet

Det er vel større sjanse for dehydrering så pass på at du får i deg nok salt og vann.

Anonymkode: 7712b...5bc

• Liker 4
Skrevet

Jeg drikker mye vann og spiser mye salt popcorn. Da jeg er altfor glad i popcorn. Egentlig vil jeg ha potetgull men tvinger meg i popcorn siden det er sunnere. Kun derfor.

Skrevet

Jeg har tatt blodprøver hos legen og de er fine. Så mangler ikke noe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 14.50):

Jeg drikker mye vann og spiser mye salt popcorn. Da jeg er altfor glad i popcorn. Egentlig vil jeg ha potetgull men tvinger meg i popcorn siden det er sunnere. Kun derfor.

Dumt å tvinge i seg popcorn bare fordi det er «sunnere» Spis heller potetgull, men i litt mindre mengder. Popcorn er ikke sunt det heller. Bedre å spise snacksen man vil ha da, men i moderate mengder. 

Anonymkode: c099c...ac9

Skrevet

For å stabilisere magen kan du kjøpe probiotika og imodium . Stek pommes frites i airfryer eller ovn, stabiliserer magen bedre enn alt annet jeg har prøvd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 9.54):

Forsøk å spis relativt lett fordøyelig mat, unngå kål-type grønnsaker og løk. 

Anonymkode: 73d89...938

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 9.58):

øøøø man får da ikke legetime pga stressdiare? Hvilken lege har du?

Anonymkode: d199a...ec9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

øøøø man får da ikke legetime pga stressdiare? Hvilken lege har du?

Anonymkode: d199a...ec9

Man kan få legetime til nesten hva som helst, er ikke alt som er nødvendig og tar opp fastlegens tid, men er folk som går for mye småting.

Anonymkode: 6a387...d5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 9.54):

Ja, man kan faktisk gå litt ned i vekt hvis man har diaré over lengre tid, spesielt hvis det skjer ofte eller varer i flere dager.. diaré gjør at kroppen liksom ikke har tid til å ta opp all næringen fra maten, og man mister også mye væske.  men det er ofte mest væsketap, ikke nødvendigvis fett eller muskelmasse.

Drikk vann (eventuelt få i deg litt elektrolyes eller hva det heter) og spis mer lett fordøyelig mat som banan, ris, toast 

Anonymkode: 6a387...d5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...