Gå til innhold

Blitt avvist men tatt dem imot som venn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer bare, har dere opplevd å blitt avvist av etter 2-3 dates, og dere kysser en gang. Og så har denne personen du ble avvist av på en hyggelig måte, sagt at dem er gjerne venner. Ville du ha gått inn i et vennskap og hold et platonisk vennskapelig/ sett på personen som en venn?  

Anonymkode: e2870...844

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville du ha gått inn i et vennskap og hold et platonisk vennskapelig/ sett på personen som en venn?  

Nei, aldri!

Anonymkode: 0c663...a11

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det fungerer ikke. Det er en måte å si nei takk.

Anonymkode: 02050...cbe

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg blir sjeldent avvist. Er ikke så ofte jeg prøver. Jeg kan godt være venner med de fleste. Det er bare koselig.

Anonymkode: 8d580...991

Skrevet (endret)

Det er vel bare naturlig og hyggelig at vedkomende sier at dere kan være venner. Det betyr altså at han ikke vil dere skal skilles som uvenner.

Dvs at det er jo ikke så naturlig at dere da har kontakt som venner. Det betyr bare at dere går videre som  "venner" og ikke noe forhold. Ikke at dere er mye sammen som venner.

Endret av exictence
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Tinder date som ble til ett vennskap. Vi hadde ikke kjemi og har riktig nok heller ikke kysset. 

Vi har en felles interesse og derfor funker vennskapet vi har i dag. Litt usikker på om han kanskje føler det kunne vert mer innimellom for han flørter litt av og til. Likevel så har det aldri skjedd noe. 

Jeg vil beskrive han som en god venn og ha. Alle andre jeg har datet og det ikke ble noe med er også helt uinteressante å være venn med. 

Anonymkode: 9c56e...dd2

Skrevet

Det er en høflighetsfrase.

Vedkommende vil ikke bli venner heller. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort dette flere ganger. Vært på date, men følt at det er mer vennekjemi der enn noe annet. Vil gjerne ha personen som en venn. Men ikke noe mer. 

Anonymkode: e463c...c47

AnonymBruker
Skrevet

Det der med "venner" har jeg liten tro på. Mange damer liker å ha mannevenner og det er lett å forstå hvorfor.  Det er en form for egoboost å være "venn" med mange menn - særlig når de er i forhold med andre. 

Men det å runde av en date med å "bare være venner" er en måte å si "no hard feelings" og hvis man treffes tilfeldig kan man slå av en prat. Men jeg gidder ikke fly rundt å være kompis med en haug med damer som jeg har dating historie med. Det blir litt for mye "ungdomsskole"

Anonymkode: 82a5e...9c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bli venner etterpå går bra til en av dere møte noen da blir det ofte slutt.

Anonymkode: bb81d...122

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gå i vennefella. Friendzone, i håp for at personen ombestemmer seg, er døden for psyken.

Anonymkode: e3977...08a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (3 timer siden):

Det er en høflighetsfrase.

Vedkommende vil ikke bli venner heller. 

Noen ganger er det ikke kun en frase😊 Da må man bare ha avklart hvor grensene ligger. Jeg har feks fått en venn som jeg ikke ligger med. Et år etter dating. Ingen håp eller forventninger. Kun vennskap. 

Anonymkode: 92c7b...3bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Noen ganger er det ikke kun en frase😊 Da må man bare ha avklart hvor grensene ligger. Jeg har feks fått en venn som jeg ikke ligger med. Et år etter dating. Ingen håp eller forventninger. Kun vennskap. 

Hvordan går det når en av dere møte noen? Min erfaring er dette blir ofte ikke akseptert av den nye partneren.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan går det når en av dere møte noen? Min erfaring er dette blir ofte ikke akseptert av den nye partneren.

Tror forskjellen er at noen havner i situationsship. Da håper jo en part at det skal bli noe mer. Da blir det som regel en av partene som blir såret. 
Min kompis har egentlig ikke avvist meg da. Vi datet å avklarte sammen. Så er vi venner uten sex. Både han og jeg dater nye som vi prater helt fritt om. Ingen sjalusi eller vonde følelser. Vi ønsker der beste for hverandre😊

• Liker 1
Skrevet

Det kan funke hvis dere er enige. Har fått et par venner via nettsider og datingapper, der vi har møttes og likt hverandre, men ikke vært kompatible for noe mer på et eller annet punkt.

Tror neppe det er noen spesielt god idé hvis én av dere fortsatt håper på et forhold da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, og da tar de jo kontakt for vennskapelige treff. Gitt at de og ikke var interessert.

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en av mine beste venner på sukker. Hadde noen hyggelige dater, men absolutt ingen romantisk kjemi, noe vi begge var enig om. 

Har aldri vært noe problem med nye kjærester heller.

Anonymkode: 24ad4...690

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...