AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Har ryddet i et gammelt hus (mine besteforeldres). Har brukt huset i alle år etter at den siste av dem døde, som feriehus, men har ikke vært gjennom alle skuffer og skap på samme måte som nå. Fant et perlekjede i en skuff. Aner ikke om det er ekte eller ei. Jeg vil tro det har ligget der en stund, men mine besteforeldre hadde ikke god råd, så jeg blir overrasket om det er ekte. Tar vare på det uansett, rett og slett fordi det hørte til der, men er det noen måte å komme nærmere om det er ekte eller ei uten å ta det med noe sted? Min farmor døde i 1994, så det er uansett fra før den tid.... Anonymkode: 8857d...2bc
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden den eneste måten er vel å ta det med for en vurdering hos en gullsmed. Anonymkode: ca28e...10a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Gni perlene mot tennene. Føles de helt glatte er de som oftest kunstige, føles de litt ru er de som oftest ekte. Anonymkode: a7d99...759 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Perler trenger ikke å være veldig dyre. Du tester med tenner https://www.mangatrai.com/how-do-we-identify-pearls-originality Anonymkode: 952be...cfa
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden En ting jeg en gang lærte - som jeg er litt usikker på om det er hold i - er å gnikke perlene mot tennene. Uekte perler vil føles helt glatte, mens ekte perler er ru. Anonymkode: fe32c...d0f
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Har lært at du kan ta en perle og gnikke den forsiktig mot en fortann. Føles den ru og sandete så er den ekte. Anonymkode: c25a2...249
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Lurer på om noen har nevnt å gni det mot en tann. Anonymkode: b3bb9...cdf 2 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurer på om noen har nevnt å gni det mot en tann. Anonymkode: b3bb9...cdf Haha, ja 😂 Ser de har svart nesten samtidig, så sikkert derfor. Det er jo bare å ta det med til en gullsmed, - hvorfor vil du ikke ta det med noe sted? Anonymkode: 3c98a...def
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå