Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2002 #1 Skrevet 24. november 2002 Innlegget om far/stefar som hjalp 10-åring med intimbarbering og reaksjonene på det fikk meg til å tenke litt. Hva med en mor som hjelper sin 13-årige datter til å sette inn en tampong første gang hun har fått mensen? Det er kanskje ikke helt sammenlignbart med at far intimbarberer en 10-åring, men er det greit? Eller bør det være noe som sperrer? Selv syns jeg det bør være noe som sperrer, for jeg syns de første gangene må det jo være tryggere med bind, da man ikke vet hvor mye blod som kommer. Og så syns jeg det er bedre at jenta blir såpass kjent med sin egen kropp at hun kan prøve seg frem med tampong selv.
@lfa Skrevet 24. november 2002 #2 Skrevet 24. november 2002 Jeg er enig i at det er best med bind første gangen man får mensen. Etter det bør jo jenter få bestemme selv hva de vil prøve/bruke. Jeg synes det høres søkt ut å hjelpe døtre med å sette inn tampong... Man kan jo veillede uten å hjelpe til på en så direkte måte. Dessuten må det jo være vanskelig å sette inn en tampong i et annet menneske? Æsj, jeg blir kvalm av alt dette... Like sykt alt sammen...
xeyes Skrevet 24. november 2002 #3 Skrevet 24. november 2002 Uhh!! Neitakk! Kvalmt rett og slett. Det er vel virkelig ingen 13 åringer som lar mamma'n sin sette inn en tampong for dem?? (Håper da virkelig ikke det) -x
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2002 #4 Skrevet 24. november 2002 Det var meg som startet tråden.... Jo, det skjer faktisk at mødre hjelper døtre å sette inn tampong. Moren til venninna mi hjalp henne med å sette i første gang hun fikk mensen. Personlig syns jeg det var helt sykt, kunne absolutt ikke tenkt meg noe hjelp fra mamma bortsett fra å få litt hjelp til å velge riktig bind!
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2002 #5 Skrevet 24. november 2002 Det er forresten vel ti år siden venninna mi fikk mensen første gangen da, uten at det gjør saken noe bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå