Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom hjem fra jobb-skift på 12,5 time. Var sliten og ville ta en dusj osv da jeg kom hjem. Sønnen min hadde også jobbet sent. Samboer har hatt fri. Jeg kjøper middag fra matkasse, så det er mat til 4. Når jeg kommer ut av dusjen sitter mannen og spiser siste porsjon av dette. Jeg konfronterer han og spør om sønnen min har fått mat og han svarer bare ‘det har stått urørt i x-antall timer så regnet med at ingen ville ha det’. (Ja, fordi vi var sent ferdig på jobb). Sannheten er at jeg var sulten, jeg trengte bare å dusje av meg jobb-dagen og ‘lande’ litt. Brødet er spist opp også, så jeg legger meg sulten fordi jeg orker ikke lage middag nå så sent (jobber til midnatt). Når jeg reagerer litt på dette og sier direkte at jeg betaler ikke for middag til 4 for at han skal spise opp alt, og at han kunne spurt om andre var sultne før han tok resten bjeffet han bare at vi kunne lage vår egen mat. Jeg blir bare satt ut… hva svarer man til sånt? Ikke tilbød han seg at jeg kunne få tallerkenen han satt med heller, bare spiste opp mens han så at jeg lette etter noe annet spiselig. Respekten er vel litt over i det forholdet her? 

• Liker 9
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det første gangen eller er det alltid sånn? Jeg hadde klikka. Mannen min jobber skift og er ofte ikke hjemme før ved midnatt, så jeg lager alltid nok middag og setter en stor porsjon i kjøleskapet som han bare kan varme (eller at jeg varmer for han) når han kommer hjem. Han dusjer, spiser og legger seg.. skulle fader bare mangle at han får mat servert når han kommer hjem så seint etter 10-12 timer på jobb.

Men sånn har jeg også vokst opp hjemme, den som kommer seinest hjem fra jobb får middag servert! 

Det der syns jeg var skikkelig dårlig oppførsel av mannen din. Hvorfor tilbydde han seg ikke å lage mat til deg når han var så dum å spiste opp maten?🙄 Er han litt sånn med andre ting i forholdet også? Høres ikke ut som en veldig omsorgsfull mann du er sammen med. Tenker han heller ikke på barna?🙄 

Og sånn fremover , se til at dere alltid har enkel mat du kan fikse.

Jeg handler inn hver mandag og fyller på det som trengs på fredag, brød ligger det alltid ekstra av på frys, samme med egg i kjøleskapet, pasta og ting som holder seg og går fort å lage. 

Er jo ikke mye vits med mat kasser hvertfall hvis en person spiser opp all maten.

Anonymkode: f3260...b1c

• Liker 22
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du i det hele tatt sammen med en slik egoist?

Du kjøper og betaler for matkasse - han spiser opp maten.

Han har ingen omtanke for deg, ingen respekt - og det viser han deg veldig tydelig. Han synes å ikke ha annet enn forakt for deg.

Denne mannen bør bli en eks av deg fra og med i morgen.

Du skriver "min sønn", så antar at samboer heller ikke er far til din sønn. Du kan ærlig talt ikke fortsette å bo med en mann som heller ikke tar hensyn til din sønn, selv om han også er såpass voksen.

Det normale, Ts, det ville vært at samboer hadde mat klar for deg og din sønn når dere kom sent hjem fra jobb. Og at han hadde handlet inn mat når han oppdaget at det var lite mat i hus. 

Anonymkode: 68b72...e7e

• Liker 37
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Enten er han gjennomgående en egoistisk drittsekk, og dette burde ikke komme som en overraskelse.

Ellers er det en engangshendelse, og veldig merkelig atferd, og jeg ville snakket ut om det dagen derpå. 

Eller så kjeder du deg bare. 

Anonymkode: a6162...b4b

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

han ble furt fordi han følte seg irettesatt fordi han fikk en form for voksenkjeft rett og slett, hvis det er slik at dere ofte har denne type konflikter er det nok mer undeliggende greier enn bare det at han er ubetenksom kanskje? Og hvis det er ubetenksomhet eller som du sier respektløshet er det på plass med en korrigerende kurst, da må du si fra. Ikke sånn sutrente eller anklagende men direkte, kort og konsist noe ala:
- her i huset er vi en familie som tenker på hverandre og som ønsker hverandre godt, vi er ikke egoistiske og selvfokuserte - du er velkommen til å joine inn eller la være men vi kjører ikke soloøp og hvis det er din greie har ikke jeg og du en fremtid sammen. 
(og så må du selvsagt stå for dette og mene det) 

Anonymkode: 27852...763

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er dessverre nøyaktig lik. Han er uten jobb og sitter hjemme og venter på at jeg skal komme hjem med mat og varer etter lange skift på jobb i helsevesenet. 
Mannen har vært utenfor arbeidslivet årevis og ser kun seg selv. Han er far til våre barn, men spiser lett opp all maten selv om han vet de snart kommer hjem etter trening og lang skoledag. Han forakter oss tror jeg…

Anonymkode: 9ccd9...a24

• Liker 8
  • Hjerte 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Å du blir hos han fordiii? 

Anonymkode: 5be0a...a94

Fordi jeg har prøvd å skille meg i flere år, men noen menn blir mann ikke kvitt. Han kan fort bli ganske truende og sint dersom man tenker i de baner. 
Mange vet nok ikke helt hva det vil si å være i vanskelige forhold. Utrolig lett å komme med enkle løsninger for andre iblant. 

• Liker 6
  • Hjerte 24
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi jeg har prøvd å skille meg i flere år, men noen menn blir mann ikke kvitt. Han kan fort bli ganske truende og sint dersom man tenker i de baner. 
Mange vet nok ikke helt hva det vil si å være i vanskelige forhold. Utrolig lett å komme med enkle løsninger for andre iblant. 

dette er jo bare tøys, ingen tvinges til å bli i en dårlig relasjon, en skilsmisse er enkelt å få, det tar max to år. Man flytter ut og man fyller inn papirene, det er ikke noe man "prøver" det er noe man gjør.
Og joda, jeg vet veldig godt hvordan det er å være i et vansklig forhold men jeg vet også at det er du som sitter med all makten til å gå om du virkelig ønsker det. Det er ikke noen som sier det er en "enkel løsning" men det er den eneste løsningen, ikkenoe man "pørver" men noe man bare gjør. 

Anonymkode: 27852...763

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da tar du kontakt med fastlege, helsesøster eller krisesenteret. De kan hjelpe deg, og du kan ha rett på voldsalarm. 

Anonymkode: 3029b...64e

• Liker 27
  • Hjerte 4
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

For en taper… Tenk at det finnes mange slike menn ut i samfunnet. Arbeidskolleger og bekjente som tilsynelatende virker greie. Men som er noen drittsekker på hjemmebane. 

Anonymkode: da548...139

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en taper… Tenk at det finnes mange slike menn ut i samfunnet. Arbeidskolleger og bekjente som tilsynelatende virker greie. Men som er noen drittsekker på hjemmebane. 

Anonymkode: da548...139

Det er ganske jævlig, hadde en forelder som dette og en exmann. Man føler seg helt alene i dette fordi resten av samfunnet ser dette som en kjerneperson, en ildsjel ofte også, og kanskje man også får høre fra andre hvor heldig man er. Mens hjemme.. man lurer jo på om det bare er en selv som er gal. 

Anonymkode: e96b5...6b3

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mann er dessverre nøyaktig lik. Han er uten jobb og sitter hjemme og venter på at jeg skal komme hjem med mat og varer etter lange skift på jobb i helsevesenet. 
Mannen har vært utenfor arbeidslivet årevis og ser kun seg selv. Han er far til våre barn, men spiser lett opp all maten selv om han vet de snart kommer hjem etter trening og lang skoledag. Han forakter oss tror jeg…

Du forakter deg selv, derfor godtar du denne behandlingen 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Å bli behandlet slik etter 12 timers skift hadde vært helt uaktuelt for meg. Snakk om lite respekt og omtanke for sin partner.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir gretten av lavt blodsukker, så det her hadde jeg klikket av.

Hvis dette skjer stadig må dere droppe Markussen. 

Anonymkode: f17f5...0b9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det har alltid foundret meg at folk lager så lite mat at middag blir et problem. Kan dere ikke lage nok mat i utgangdpunktet?

Anonymkode: 70b3f...bfd

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt begrenset innhold i dette kjøleskapet?

Lag ei hylle som er IKKE RØR slik at han skjønner hva han kan stappe i seg og hva som er beregnet på andre?

Anonymkode: ff5c8...3da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har alltid foundret meg at folk lager så lite mat at middag blir et problem. Kan dere ikke lage nok mat i utgangdpunktet?

Anonymkode: 70b3f...bfd

Hva i alle dager mener du? Matkassen har 4 porsjoner. Én person har spist opp alt.

Skal de kjøpe matkasse for 6, 8? Slik at tre personer får spist?

Anonymkode: f17f5...0b9

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Da må du ta kontak med krisesenter i dag! Du har et barn som bor med deg, som trenger din beskytelse. Jeg forstår det kan være vanskelig, men med støte greier du å gjlre det rette. Så be om hjelp i dag, selv om det kan bli vanskelig vil det følles bedre når brude er over. Du vil få det bedre og barne dit vil få det bedre, lyke til!

• Liker 11
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...