Gå til innhold

Kjæresten sim familie bruker xn hans/hennes navn på meg

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Familien til kjæresten kaller meg ofte for xn til kjæresten sitt navn… Vi har vært sammen i 3 år. Føles litt sårt.. 

Hadde su tolket det som at de liker han/henne bedre når det har gått så lang tid?

Anonymkode: b6c81...a3c

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

med aldern roter man ofte med navn

Anonymkode: f8796...fbd

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor kan finne på å omtale meg med min brors navn, eller familiehundens navn…som har vært død i 15 år…

Ikke ta det så tungt.

Folk roter med navn.

De roter helt sikkert med andre navn enn bare ditt.

Anonymkode: f2967...8fd

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de enten er dumme eller så er de slemme. I begge tilfeller har ikke deres tanker og meninger noen verdi for deg.

Anonymkode: 5969d...9a0

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det ikke sier noen verdens ting om noe som helst. Folk surrer med navn, særlig når det gjelder folk i tilsvarende roller (kjæresten til sønnen). Skjønner det kan være litt irriterende, men tenker det ikke er et uttrykk for noe som helst av hvor godt eller lite godt de liker deg. 

Anonymkode: df0b4...d79

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Holdt på å kalle den nye kjæresten med eksen sitt navn. Ble selv overrasket over det, siden eksen er en idiot. Men det kom heldigvis ikke ut. Nå er jeg bevisst på det, og kaller ikke kjæresten med navn eller noe, bare du.

Anonymkode: 70715...822

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom folk vil, klarer de å bruke riktig navn. Dette er en måte å trykke deg ned og vise at du ikke er viktig for dem. 

Anonymkode: 43729...d07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi slet med dette selv, som familien til kjæresten din.

Det var ikke noe vondt ment, det bare skjedde. Vi mente det virkelig ikke. Vi var bare så vant til det andre navnet. Vi følte oss forferdelige, men det skjedde flere ganger. Med flere av oss😅

Så ikke ta deg nær av det❤️

Anonymkode: 322ed...9ea

Skrevet (endret)

Jeg har ved flere anledninger av en eller annen grunn omtalt sønnen min ved navnet til min yngste bror. Helt ut av det blå... hvorfor han, yngste bror, og min egen sønn? Jeg treffer aldri yngste bror heller så det er ikke det at jeg roter med navnene på grunn av at jeg nylig så han eller snakket med han.

Uansett, folk roter med navn av mange ulike grunner. Det trenger ikke ligge noe annet bak enn at de er distraherte eller roter litt. Ville ikke lagt noe særlig bak det om de bruker feil navn på deg i blant - bare si i fra. "Nå roter du fælt igjen, Rigmor, jeg heter Anne. Det er over tre år siden Cecilie var en del av livet til Ole!"

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man merker da om folk gjør noe av vond vilje, eller sløvhet. 

Anonymkode: f91c5...235

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Dersom folk vil, klarer de å bruke riktig navn. Dette er en måte å trykke deg ned og vise at du ikke er viktig for dem. 

Anonymkode: 43729...d07

Typisk KG svar 😂 Verden er ikke så sort-hvitt.

Her må jeg ofte innom tre kattenavn, inkludert en avdød, før jeg treffer. Og jeg er virkelig ikke interessert i å trykke ned kattene 😅

Anonymkode: f91c5...235

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg roter ofte med navn og når jeg først begynner å kalle noen feil navn klarer jeg ikke huske det riktige navnet. Eks: Har en venninne som heter Julie. Jeg kaller henne nesten konsekvent for Anniken. Klarer bare ikke huske og Anniken er liksom stuck i hodet mitt 

Anonymkode: 24454...89a

AnonymBruker
Skrevet

mine foreldre går gjennom hele rekkenmed navn på oss alle, egne barn, barnebar, oldebarn, svigerbarn :P

Anonymkode: 03516...57c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du har selvfølgelig ikke sagt noe? 

Anonymkode: 6bc2d...a89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Navn og navnekombinasjoner er så automatisert hos de fleste av oss at det er vanskelig å endre. :( 

Hvordan tar de det selv? Får de dårlig samvittighet og beklager?

Anonymkode: f37e3...689

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en gang i blant eksens navn til den nye 🙃

Anonymkode: 611d4...650

Skrevet

Kalte datteren min for hundens sitt navn her forleden.. Så ikke ta det så tungt. 

Hvis det bare er ditt navn de roter med så er det kanskje noe i det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg roter med navn, og andre roter med mitt navn. Er ikke så uvanlig det, tenker jeg. 

Men du får vel bare si det? «Jeg heter fortsatt……» 

Anonymkode: 7af1b...669

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nej, det er ikke vondt ment. Mine foreldre gjør det iblant med min samboer, og jeg har selv glippet og kalt han eksens navn, og han har glippet og kalt meg for sin eks sitt navn. Det sårer meg overhodet ikke. Det betyr ikke annet enn at man har samme plass i hjernen som eksen. Og at vi venner oss til å si et navn i mange år, så skal det lang tid til å endre det. 

Anonymkode: 07be1...189

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nej, det er ikke vondt ment. Mine foreldre gjør det iblant med min samboer, og jeg har selv glippet og kalt han eksens navn, og han har glippet og kalt meg for sin eks sitt navn. Det sårer meg overhodet ikke. Det betyr ikke annet enn at man har samme plass i hjernen som eksen. Og at vi venner oss til å si et navn i mange år, så skal det lang tid til å endre det. 

Anonymkode: 07be1...189

Man kan aldri vite om det er vondt ment

Anonymkode: 6bc2d...a89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...