Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk gjennom en SA i august, var 6 uker på vei. Selve prosessen var over for noen uker siden, og føler også den verste sorgen har sluppet taket etter hvert som hverdagen har innhentet oss. Men, jeg føler meg ganske tom. Og kjenner meg veldig frakobla partneren min (null sexlyst f.eks). Har ikke tenkt at dette kan ha med SAen å gjøre da jeg allerede føler vi er ferdige med det, men i dag tok jeg er graviditetstest og den var positiv, dog svak. Det minte meg på at det nok fremdeles foregår mye i kroppen min og at SAen kanskje delvis kan forklare at jeg ikke er på topp og at ting ikke er på det beste mellom meg og partner. 

Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: be686...82a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved første SA, så tok det nesten et halvt år å komme over - var rett å slett ikke forberedt at det kunne skje meg. Var o tillegg veldig tidlig og akkurat da jeg hadde innsett at jeg var gravid. Andre SA tok jeg mye tyngre i starten, sørget mye mer (var også sykmeldt i noen dager), gråt i tre dager og vi hadde en liten "begravelse" - da tok det kun noen uker før jeg følte meg bra igjen. Ved tredje, så var jeg "forberedt" og begynte å sørge allerede før den var fullført og dro faktisk på fest samme kveld (var en god avledning) - men det tok likevel noen uker før jeg følte at jeg var ferdig med det.

Den verste tiden for meg kom flere måneder etter siste SA, da jeg sluttet å bli gravid av meg selv - usikkerheten om det i det hele tatt skulle klaffe, om jeg skulle bli mor, følelsen av å ikke være bra nok å "få det til", å få diagnose etter diagnose slengt etter meg og følelsen av å være "lommebok" (privat utredning). Det var først mot slutten av behandlingen i det offentlige at jeg begynte å finne ro igjen.

Ta deg den tida du trenger - selv med dårlige odds (pga alder eller lave eggreserver), så er noen måneder til eller fra ikke så farlig (dette var en lege på St Olavs som sa til meg!). Håper at din reise blir enkelte og kortere enn min, men det er lov å være trist, sint, skuffet,.... når man opplever SA. Husk at det er ikke din feil og mest sannsynlig uflaks! 🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...