Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Absolutt ikke, men hadde nok redusert på både antall dager og timer. :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber innen helse, og vi har så altfor lite tid. Hadde jeg kunnet leve uten lønnen hadde jeg sluttet på dagen, men fortsatt å hjelpe noen av dem jeg kjenner fra jobb som frivillig. Folk som aldri ber om noe, men som har lite pårørende til å hjelpe når noe dukker opp. 

Har ellers syke foreldre og eldre svigerforeldre, og kunne hatt mer tid til å hjelpe dem. Mer tid med min gamle hund før hun sovner inn 💗

Gå gode turer, trene, lage god mat fra bunnen av, reise... Det er SÅ mye mer jeg ville fylt livet med enn jobb 😅

Anonymkode: a6d06...feb

AnonymBruker
Skrevet

En del får i praksis dette valget nå. Flere av våre gullkantede pensjonister på vår arbeidsplass har valgt å jobbe deltid og få god pensjon ved siden av. Vi andre får både en dårligere pensjon når vår tid kommer, og vi må jobbe inn det de deltidsansatte ikke gjør. Ikke snakk om å ansette noen ekstra. Gleder meg til å gå av tidlig egenfinansiert. 

Anonymkode: db654...732

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og jeg gjorde det for to år siden. 

Elsker den nye hverdagen, har mye tid til å gjøre ting som betyr mye for meg, masse tid til familien og barna, det er nydelig for parforholdet, og jeg hadde ikke byttet det bort. Eneste ulempen nå er at vi har lyst på enda flere barn, fordi tidsklemma er borte og livet går så mye lettere. Og da vurderer jeg faktisk å ta en jobb først, bare for å få permisjonsrettigheter for begge og foreldrepenger. Tøff vurdering. 

Anonymkode: 88980...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sluttet med nåværende jobb. Men jeg må ha noe å gjøre, så det hadde evt blitt noe frivillig og noe jeg kunne styrt mer selv. Det er så mye annet jeg heller skulle gjort enn å jobbe. Men har igjen rett over 30 år i arbeidslivet så jeg får bare holde ut (ser meg om etter en annen jobb da, som ikke suger livsgnisten ut av meg). 

Anonymkode: 29456...e40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er fint å ha en jobb som du trives i, men jeg synes synd på dere som "må" ha en jobb for at livet skal føles bra. Da tenker jeg at jobben deres allerede har spist opp livet deres slik at dere ikke ser for dere et liv uten jobb, fordi livet ellers ville opplevdes tomt og meningsløst. Da har dere dårlig livsbalanse og lever ikke godt nok når dere jobber. 

Det er når dere oppdager at livet og meninger med å leve faktisk er utenfor jobb at dere først lever.

Anonymkode: be80a...4ca

Det ene utelukker da ikke det andre. Jeg elsker jobben min, og jeg elsker fritiden min. Klarer lett å se for meg et liv uten jobben, det hadde ikke blitt tomt og meningsløst, selv om jobben bidrar til mening. For meg blir det litt som samliv. Jeg klarer å se for meg et liv uten samboeren min, men det er klart han tilfører livet mitt mening. Samme med hunden min. Jeg har mange ting i livet mitt som bidrar til å gi det mening, jobb er bare en av dem, men hvorfor skal jeg slutte å jobbe når det både oppleves meningsfylt og betaler seg i rene penger? 

Anonymkode: 76795...3cf

AnonymBruker
Skrevet

ja!!

Anonymkode: e2b0b...028

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 21.39):

Hvis du fikk inn lønnen du har i dag uten å måtte jobbe, hadde du gjort det?

Anonymkode: 96583...472

Jeg hadde glatt gjort det akkurat nå og noen år fremover hvis jeg hadde kunnet slik at jeg kunne fulgt opp barnet mitt tettere i hennes utfordringer og veien mot voksenlivet.

Men, å slutte å jobbe permanent tror jeg ikke jeg ville ønsket. 

Anonymkode: f38f9...5a9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber ikke og kan ikke se for meg å jobbe heller.

Anonymkode: 39a85...0d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...