Gliffy Skrevet 22. september #61 Skrevet 22. september Ja. Jeg har en frivillig jobb som jeg liker mye bedre enn den betalte jobben min, så jeg hadde brukt mer tid på den i stedet. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #62 Skrevet 22. september Jeg er i ferd med å gi meg. Etter snart 35 år i jobb, så blir det velfortjent og tidlig pensjon. Vi har nok penger, og jeg kjenner på at gleden er borte. Jeg vil nå engasjere meg i noe frivillighet, jobbe mer i hagen og reise bort store deler av året. Anonymkode: 242d9...5fb 4 1
Janina1 Skrevet 22. september #63 Skrevet 22. september Ikke sluttet helt, men redusert kraftig ned fra dagens 100% i turnus. 2 1
test1e Skrevet 22. september #64 Skrevet 22. september (endret) AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 21.39): Hvis du fikk inn lønnen du har i dag uten å måtte jobbe, hadde du gjort det? Om jeg ikke tapte noe på det resten av livet "Farvel jobb" (Om kona også kunne ha gjort det) Da hadde det blitt vinter i Spania, vår, sommer og høst her hjemme (Med golfkøllene) Endret 28. september av test1e 1 1
Gulline Skrevet 22. september #65 Skrevet 22. september Ja, på dagen om jeg kunne beholdt dagens lønn og ikke tapt pensjon. 1 1
Millaz Skrevet 22. september #66 Skrevet 22. september Ja selvfølgelig! Ingen grunn til å jobbe hvis man ikke må. 1
Pippi Lotta Skrevet 22. september #67 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jo, de innrømmer selv de lyver på seg diagnoser som schizo, psykotisk, bipolare osv for å få den trygda når de er 100% arbeidsføre. De sitter bare på ræva og lurer systemet og gjør ingenting for pengene, de har ingen rett til det. Anonymkode: 72897...92e Om noen skal man lyge på seg en diagnose så lover jeg deg at de ikke velger scizofreni! Det er ikke en diagnose man enkelt spiller.... Man forstår veldig litte om man tror det er sånn systemet funker! 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #68 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvis du fikk inn lønnen du har i dag uten å måtte jobbe, hadde du gjort det? Anonymkode: 96583...472 Nei. Jeg er på AAP og jeg savner jobb. Anonymkode: 29d45...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #69 Skrevet 22. september Hadde 100% sikkert sluttet. Og det til tross for at jeg liker jobben min veldig godt. Men med samme lønn uten å måtte jobbe hadde jeg redusert arbeidstiden min til ca 3 dager i uken og hatt mer fritid. Også hadde jeg gjort noe som hjelper folk, dyr eller klode. Typisk innen frivillig arbeid. Måtte hatt noe halvfast å drive med som både ga mening, gjorde at jeg oppnådde mål og ga meg sosial kontakt. Anonymkode: bde75...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #70 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Definitivt! Jobber som pedleder og er nesten helseløs pga jobben. Hadde sluttet på dagen om jeg kunne. Anonymkode: 5ccf7...415 Det å være leder for folk hadde jeg aldri orket uansett lønn …. Anonymkode: d2f9f...50b 2 1
17.11 Skrevet 22. september #71 Skrevet 22. september Nei, fagfeltet mitt er stadig i utvikling i takt med ny teknologi, og det vil jeg være med på, jeg syns det er interessant og spennende. Men jeg hadde nok gått ned i stillingsprosent. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #72 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi på trygd må betale skatt selv vi også. Når du har den tonen mot vennene dine er det dem som burde droppe deg. De på trygd har sin grunn. Anonymkode: 11898...734 Der kom den ja, som alltid kommer … At dere betaler skatt av det dere får gratis … Anonymkode: d2f9f...50b 2
AnonymBruker Skrevet 22. september #73 Skrevet 22. september Nei, det hadde jeg ikke gjort. Kunne gjerne jobbet redusert: fri hver fredag og lagt på litt ekstra ferie både på høsten og på våren. Kanskje forlenget juleferien med noen dager før jul. Anonymkode: c81f4...940
AnonymBruker Skrevet 22. september #74 Skrevet 22. september Nei. Er for glad i jobben, kollegene og elevene mine. Men å jobbe 80% istedenfor 100% , hadde jeg glatt gjort om jeg fikk muligheten. Anonymkode: 1604f...4e8
SPOCA Skrevet 22. september #75 Skrevet 22. september Nei. Å være lærer er et kall for min del. Men, kunne hende jeg ville jobbet noe redusert for å unngå for mye stress.
Alice123 Skrevet 22. september #76 Skrevet 22. september Nei. Jeg opplever mening, sosialt fellesskap og utvikling gjennom jobb, så ser ikke hvorfor jeg skal bytte det ut med hobbyer og frivillig arbeid for å dekke de samme behovene.
AnonymBruker Skrevet 22. september #77 Skrevet 22. september Ja, men hadde nok gjort frivillig arbeid 3-4 dager i uka. Kjørt rundt med pledd og mat, laget mat på suppekjøkken, arrangert baby-sang eller lignende for mødre/fedre i permisjon, vært operatør på hjelpelinjen til mental helse, besøksvenn, vasket huset for en som sliter, eller lignende. Bare litt tilfeldige drypp med godhet rundt omkring, ikke en fast ting hver dag. Er så mye jeg har lyst til å gjøre for å hjelpe andre. Men på slutten av dagen har jeg i dag ikke energi til annet enn meg og mitt, og lønn må jeg jo ha. Drømmen er strengt tatt å få betalt nåværende lønn for å gjøre nettopp dette, uten at noen skal kontrollere/måle/føre statistikk og økonomi på meg. Litt som en influenser som styrer selv, bare at jeg verken vil filme de jeg hjelper eller meg selv 😅 Anonymkode: 07ae3...202 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #79 Skrevet 22. september Ja, kunne brukt tiden min på andre ting. Som trening, reise, etc. Har gått endel år uten jobb. Trives godt med det, deilig å våkne om mårra å vite at man ikke må noe. Anonymkode: ccbd6...101 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #80 Skrevet 22. september Ja. Kunne ha gjort så mye annet. Hadde brukt mye mer tid på dyr, hunder f.eks. Vært mye mer ute. Gå lang tur hver dag kunne f.eks vært "jobben" min. Hadde helt sikkert lagd meg noen faste aktiviteter som hadde vært "jobb", men hadde vært greier jeg har lyst til å gjøre. Anonymkode: 3195f...ce0 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå