AnonymBruker Skrevet 22. september #81 Skrevet 22. september Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Om noen skal man lyge på seg en diagnose så lover jeg deg at de ikke velger scizofreni! Det er ikke en diagnose man enkelt spiller.... Man forstår veldig litte om man tror det er sånn systemet funker! Men det er derimot mange virkelig syke mennesker som mener selv de ikke er syke. Jeg tror det er større sjanse for at disse m3nneskene virkelig er veldig syke/ dårlig fungerende - og ar både helsevesen og nav ser og anerkjenner der - og dermed hqr innvilger trygd Forsi det er tydelig at de ikke hadde fungert i arbeidslivet Men at de selv ikke ser hvor syke de egentlig er, eller de prøver å kamuflere det/ snakke det bort mes at de kunne jobbet om de ville/ lurer systemet Anonymkode: 3dcf4...9a0 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #82 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja. Kunne ha gjort så mye annet. Hadde brukt mye mer tid på dyr, hunder f.eks. Vært mye mer ute. Gå lang tur hver dag kunne f.eks vært "jobben" min. Hadde helt sikkert lagd meg noen faste aktiviteter som hadde vært "jobb", men hadde vært greier jeg har lyst til å gjøre. Anonymkode: 3195f...ce0 Samme her, klarer meg fint uten arbeidslivet Det er for plagsomt, tar så mye tid og krefter. Anonymkode: ccbd6...101 1
Pippi Lotta Skrevet 22. september #83 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men det er derimot mange virkelig syke mennesker som mener selv de ikke er syke. Jeg tror det er større sjanse for at disse m3nneskene virkelig er veldig syke/ dårlig fungerende - og ar både helsevesen og nav ser og anerkjenner der - og dermed hqr innvilger trygd Forsi det er tydelig at de ikke hadde fungert i arbeidslivet Men at de selv ikke ser hvor syke de egentlig er, eller de prøver å kamuflere det/ snakke det bort mes at de kunne jobbet om de ville/ lurer systemet Anonymkode: 3dcf4...9a0 Ja helt klart! Finnes både syke menesker som ikke selv forstår eller å ønsker å forstå at de ikke er i stand til og jobbe, og menesker som skamer seg så mye at de heller vill si de "lurer NAV" en å inrøme hvor syke de faktisk er. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #85 Skrevet 22. september Ja, helt fra jeg var tenåring har drømmen min vært å være arbeidsledig. Dersom norsk tipping ringer mens jeg sitter på kontoret, så reiser jeg meg fra stolen og drar hjem, uten å se meg over skuldrene. Anonymkode: a08d5...f51 3
AnonymBruker Skrevet 22. september #86 Skrevet 22. september Hadde 100% slutta å jobbe! Anonymkode: b46ba...a02 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #87 Skrevet 22. september Hadde lett sluttet å jobbe om jeg hadde fått samme lønn, hadde nok gjort det om jeg bare fikk 60-70% av lønna og. Men jeg er ikke av typen som hadde gått hjemme, har masse interesser som jeg heller hadde brukt tiden min på, som jeg dessverre ikke får tid til da jobben kommer i veien. Satse på at AI lager vei for borgerlønn snart Anonymkode: 17c0f...ad3 1
koktreke Skrevet 22. september #89 Skrevet 22. september Nei. Elsker jobben min. Men hadde kanskje trappa litt ned og tatt laaaange ferier 😁😁
Chlypa Skrevet 22. september #90 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvis du fikk inn lønnen du har i dag uten å måtte jobbe, hadde du gjort det? Anonymkode: 96583...472 Uten å blunke. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #92 Skrevet 22. september Ja, selvfølgelig. Hadde mye heller tilbragt mer tid med familien min (og da hatt energi og overskudd til å faktisk gjøre noe hyggelig med barna og hjelpe mine eldre foreldre mer) Hadde også skaffet meg en hund (nå har vi ikke tid) og brukt tid på trening, lage sunn mat fra bunnen av og hobbyer (nå verken trener jeg eller har en hobby og middagene er quick-fix) Anonymkode: a38ab...56a
Magika_fra_Fyll Skrevet 22. september #93 Skrevet 22. september Jeg hadde slutta på sekundet, snart 30 år i arbeidslivet og jeg har mislikt hver eneste jobb jeg har hatt 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. september #95 Skrevet 22. september Hadde sluttet med en gang. Hadde ikke gått hjemme, da. Tror jeg hadde gjort hobbyen til jobb. Er trolig ikke mye å tjene på det, og som alenemor er jeg avhengig av dagens inntekt sånn at det ikke går an å prøve det nå Anonymkode: 90267...543
AnonymBruker Skrevet 23. september #96 Skrevet 23. september Uten å blunke. Gleder meg til å gå av med pensjon om 20 år! Er så lei av å jobbe. Hadde jobbet i omsorgsyrker i 18-19 år, og jeg har bare lyst til å ha fri og drive med hobbyene mine, Anonymkode: bcb9e...abb 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #97 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 22.03): Definitivt! Jobber som pedleder og er nesten helseløs pga jobben. Hadde sluttet på dagen om jeg kunne. Anonymkode: 5ccf7...415 🙋♀️Da er vi to. Skal snart på seinvakt, og jeg hater det. Anonymkode: bcb9e...abb 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #98 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 🙋♀️Da er vi to. Skal snart på seinvakt, og jeg hater det. Anonymkode: bcb9e...abb Vurdert å slutte? Du kan jo gå på dagpenger i inntil 2år, krever bare at du søker 3-5 jobber pr uke. Så må du innom et jobbsøkerkurs som NAV krever etterhvert. Surfet deg greit gjennom disse 2årene, kanskje du finner deg en bedre jobb. Tipset er å jobbe deltid+dagpenger, kan jobbe inntil 50% uten å miste alle. Anonymkode: ccbd6...101 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #99 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vurdert å slutte? Du kan jo gå på dagpenger i inntil 2år, krever bare at du søker 3-5 jobber pr uke. Så må du innom et jobbsøkerkurs som NAV krever etterhvert. Surfet deg greit gjennom disse 2årene, kanskje du finner deg en bedre jobb. Tipset er å jobbe deltid+dagpenger, kan jobbe inntil 50% uten å miste alle. Anonymkode: ccbd6...101 Jeg er for stolt til å gå på dagpenger. Høres kanskje rart ut, men jeg har alltid vært arbeidsom, frisk og en som bidrar. Nå, etter 16 år i bhg, er jeg på randen, har prøvd et par andre jobber innimellom, men kommet tilbake til bhg. De to andre jobbene har ikke vært for meg. Men takker for tips👍😊 Jeg leter etter nye jobber hver dag, men enten er lønna for dårlig eller så har jeg ikke kompetansen. Forbanna slitsomt. Anonymkode: bcb9e...abb 1
Forenkle Skrevet 23. september #100 Skrevet 23. september Ikke ennå. Jeg liker jobben min og en strukturert hverdag. Men jeg ville hatt mye mer ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå